Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah! Jag sneglade på den men var inte säker. Och den funkar alltså på precis samma sätt som förut? En start - en licens, om man inte ska på just meeting? Gäller den då för hela meetinget?
Den har alltid gällt för ett helt meeting, även när de hette endagarslicens.
 
Ah! Jag sneglade på den men var inte säker. Och den funkar alltså på precis samma sätt som förut? En start - en licens, om man inte ska på just meeting? Gäller den då för hela meetinget?
De har bytt namn för att endagars-licenser också gällde för hela meeting. Så länge tävlingarna är upplagda så i TDB.
 
jag o fendi 17.jpg

Jag har sålt min fina pålla och gud så jobbigt det har varit att komma dit. En lång process som började med fodervärdskap.

Det känns ändå skönt för jag kände bara mig stressad och hann inte med alla hästarna.
Hon har dessutom fått det så himla bra.
Men det är sorgligt. Och konstigt. Jag vet inte när jag senast var utan storhäst? Jag tror jag haft halvblod sedan 89 ? och lite annat smått och gott upptill men alltid ett halvblod minst.
Nu står det 5 ponnyer i stallet istället så jag är inte direkt sysslolös.
 
Visa bifogad fil 45139
Jag har sålt min fina pålla och gud så jobbigt det har varit att komma dit. En lång process som började med fodervärdskap.

Det känns ändå skönt för jag kände bara mig stressad och hann inte med alla hästarna.
Hon har dessutom fått det så himla bra.
Men det är sorgligt. Och konstigt. Jag vet inte när jag senast var utan storhäst? Jag tror jag haft halvblod sedan 89 ? och lite annat smått och gott upptill men alltid ett halvblod minst.
Nu står det 5 ponnyer i stallet istället så jag är inte direkt sysslolös.
Tungt beslut men låter som att du gjorde det som var bäst för dig! Inte kul när ens fritidsintresse bara blir stress och belastning.
 
Jag har varit sååå pepp på att snart kunna hoppa upp och rida ”dressyr” på min Nelly! Har inte vågat innan eftersom hon varit galen efter lång skadevila🤪😆.

Nu har hon dock haft en konstig galla i en vecka så det blir vila tills den försvunnit eller om vi behöver åka och kolla upp det..
Hoppas vi snart är igång igen!
Hon har varit duktig på töm så jag tror att hon kommer kännas fin när jag väl sitter upp 👍
 
Apropå meetinglicems, gäller en licens om en ryttare startar flera hästar med? Antingen flera hästar en dag eller olika hästar olika dagar under meetinget?
Det borde ju göra det 😅 men jag har aldrig provat så blev lite osäker
 
Apropå meetinglicems, gäller en licens om en ryttare startar flera hästar med? Antingen flera hästar en dag eller olika hästar olika dagar under meetinget?
Det borde ju göra det 😅 men jag har aldrig provat så blev lite osäker
Ja, visst gäller den så. Jag väljer alltid meetinglicens för jag får för mig att om jag betalar hela direkt kommer garanterat hästarna skada sig och det blir inga starter🙄.
 
Ja, visst gäller den så. Jag väljer alltid meetinglicens för jag får för mig att om jag betalar hela direkt kommer garanterat hästarna skada sig och det blir inga starter🙄.
Så där tänker jag också. 🙄

Är det något nytt för i år att klubben måste godkänna meetinglicensen?

Det går framåt för oss här i alla fall. Hästen blir starkare och starkare så nu ska vi försöka ta oss ur komfort-zonen och börja plocka upp formen lite mer.
Jag tränade för min 'borta-tränare' två dagar förra helgen och hon var Såå fin dag två. Jag hade sporrar för första gången och det tog hon jättebra.

Enda brötiga med djuret är att hon är väldigt fokuserad på andra hästar (eller ffa en hagkompis). Oftast går det bra men ibland dampar hon ur och gnäggar som en tok.
Jag försöker lista ut/lära mig hur jag ska hantera det då jag försvinner totalt för henne i dessa situationer.
Det gör ju även lastning hemma väldigt intressant... Inte.

@villhöver Jag har tidigare spunnit ett par ggr/vecka eller sprungit. Men nu hinner jag inte. Helt omöjligt att få ihop med jobb, företag, häst och barn.
Däremot pysslar jag lite med stretch och andra balansövningar hemma för att få min kropp att gå med på det jag vill ha den till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
57 143
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 355
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 146
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp