Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vågar mig försiktigt in här, då jag om några dagar kan titulera mig "dressyrryttare som tävlar". 😁

Alltså, jag skall tävla i nybörjargrupp, jag menar L:C och jag är nervös som om det gällde OS!

Första tävlingen sedan jag var 22 år, minsann, och det var länge sedan. Då för tiden var jag inte någon aktiv tävlingsryttare heller, skall tilläggas. Det var nog bara den dressyrtävlingen och några få hopptävlingar som jag har på min blygsamma meritlista.

Nåväl, på lördag smäller det. Jag och D-ponnyn skall konkurrera mot ett tiotal stora hästar.

Ett obetydligt steg för världen, men stort för mig. Det skall bli roligt! 😃
Svarar mig själv! Idag, kära gamla Buke, var så dags för debut i L:C.

61 proc skrapade vi ihop, och då stod jag för "problemen" på banan. Jag tappade poäng på att halten kom försent, lite ojämna sepentinbågar etc, men vi fick faktiskt ett antal 7: or på gångarter och, mycket förvånande, på min sits!

Yay!! Snacka om att få blodad tand!!

Ridhandskar hittade jag inga, så det fick bli grå fingervantar som jag hade i vintras. Kavajen skulle jag få låna av min snälla tränare och jag tyckte nog att vi nog drar samma storlek, men ack så fel! 3 cm glipa till att knäppa kavajen!

So det fick bli jobbkavajen på!

😁
 
Svarar mig själv! Idag, kära gamla Buke, var så dags för debut i L:C.

61 proc skrapade vi ihop, och då stod jag för "problemen" på banan. Jag tappade poäng på att halten kom försent, lite ojämna sepentinbågar etc, men vi fick faktiskt ett antal 7: or på gångarter och, mycket förvånande, på min sits!

Yay!! Snacka om att få blodad tand!!

Ridhandskar hittade jag inga, så det fick bli grå fingervantar som jag hade i vintras. Kavajen skulle jag få låna av min snälla tränare och jag tyckte nog att vi nog drar samma storlek, men ack så fel! 3 cm glipa till att knäppa kavajen!

So det fick bli jobbkavajen på!

😁
Grattis ! vad roligt att det gick så bra 🙂
 
Grattis ! vad roligt att det gick så bra 🙂
Ja, alltså, i alla fall godkänt. Det var ofattbart länge sedan jag ens pluggade på program och jag har bara tävlat L:C en gång tidigare i livet.

Det mest komiska var ändå att sitta där till tonerna av någon populär låt som jag redan glömt, i stickade vantar avsedda för vintern, i 24 graders värme! 😁

Jobbkavajen, supersnygg på jobbet, den funkade men hade inte riktigt någon elasticitet att prata om!

Nåväl, min simpla ursäkt är att min tränare peppade och tyckte jag skulle anmäla mig, för bara 14 dagar sedan. Jag har haft tanke på att tävla, sedan. Oklart när...

😉

Men nu är det gjort!
 
Ja, alltså, i alla fall godkänt. Det var ofattbart länge sedan jag ens pluggade på program och jag har bara tävlat L:C en gång tidigare i livet.

Det mest komiska var ändå att sitta där till tonerna av någon populär låt som jag redan glömt, i stickade vantar avsedda för vintern, i 24 graders värme! 😁

Jobbkavajen, supersnygg på jobbet, den funkade men hade inte riktigt någon elasticitet att prata om!

Nåväl, min simpla ursäkt är att min tränare peppade och tyckte jag skulle anmäla mig, för bara 14 dagar sedan. Jag har haft tanke på att tävla, sedan. Oklart när...

😉

Men nu är det gjort!
"24 c och vintervantar" 😆

Vi har också luftat oss idag (i 29C men inga vintervantar 😉). Red en LA:3 på 63.28% och jag är löjligt nöjd! Trots ett par missar så var hon Såå fin. Och det kändes lätt. Två 8or och många 7 och 7,5.

Men folk är ju tammesjutton helt tokiga. Trots röd rosett så red flera så nära att jag var rädd att det skulle smälla. Men hästen var på bra humör och grinade bara illa. Är inte folk rädda om sina hästar??
 
"24 c och vintervantar" 😆

Vi har också luftat oss idag (i 29C men inga vintervantar 😉). Red en LA:3 på 63.28% och jag är löjligt nöjd! Trots ett par missar så var hon Såå fin. Och det kändes lätt. Två 8or och många 7 och 7,5.

Men folk är ju tammesjutton helt tokiga. Trots röd rosett så red flera så nära att jag var rädd att det skulle smälla. Men hästen var på bra humör och grinade bara illa. Är inte folk rädda om sina hästar??
Vad roligt att du är nöjd!

För mig är allt nytt, procentenheter hit eller dit säger mig inte så mycket, mer än att ju högre, desto bättre.

Härligt att du har riktiga ridhandskar i 29 graders värme. Det måste känts varmt även om jag tror att mina kändes ännu något varmare! 😃

Har du något bra tips om handskar an införskaffa? Jag har ju aldrig köpt några eftersom jag är van att rida utan.
 
Vad roligt att du är nöjd!

För mig är allt nytt, procentenheter hit eller dit säger mig inte så mycket, mer än att ju högre, desto bättre.

Härligt att du har riktiga ridhandskar i 29 graders värme. Det måste känts varmt även om jag tror att mina kändes ännu något varmare! 😃

Har du något bra tips om handskar an införskaffa? Jag har ju aldrig köpt några eftersom jag är van att rida utan.
Man måste väl inte ha handskar på tävling? Om du inte vill.

Jag med Roecklhandskar. De är tunna och bra! Har aldrig tänkt att det skulle vara varmt med handskar, är så van 😉
 
Vad roligt att du är nöjd!

För mig är allt nytt, procentenheter hit eller dit säger mig inte så mycket, mer än att ju högre, desto bättre.

Härligt att du har riktiga ridhandskar i 29 graders värme. Det måste känts varmt även om jag tror att mina kändes ännu något varmare! 😃

Har du något bra tips om handskar an införskaffa? Jag har ju aldrig köpt några eftersom jag är van att rida utan.
Jag säger som @MiniLi Roeckl. Sjukt dyra men värda varenda krona. Jag har haft mina i måååånga år (men behöver nog se mig om efter nya snart).
Men du behöver ju som sagt inte ha handskar. 😊 Det roliga är ju bara att komma ut!
 
Man måste väl inte ha handskar på tävling? Om du inte vill.

Jag med Roecklhandskar. De är tunna och bra! Har aldrig tänkt att det skulle vara varmt med handskar, är så van 😉
I TR står det "bör", och eftersom jag är helt novis tänkte jag att det var bäst att följa normen. Även om det innebär vintervantar. 😁
 
En gång glömde jag mina vita tävlingsvantar hemma, men hade ett par svarta biltemavantar i transporten. Så jag vände dem ut och in och hade dem istället för utan handskar. Funkar det med, det är de där tunna med gumminoppror på insidan, skitbra :laugh:
Alla sätt är bra! Jag hittade ett par knallorange trädgårdsvantar i garaget i dag, efter tävlingen och började att begrunda ev temperatur i dem.

Ut och in hade de säkert funkat! 😁
 
En gång glömde jag mina vita tävlingsvantar hemma, men hade ett par svarta biltemavantar i transporten. Så jag vände dem ut och in och hade dem istället för utan handskar. Funkar det med, det är de där tunna med gumminoppror på insidan, skitbra :laugh:
Jag har ridit i trädgårdsvantar från järnaffären (tjugo kronor paret; svarta med noppor och piffig turkos rand runt handleden :D ). Funkade utmärkt. Roeckl använde jag konstant ett tag, men sedan jag gifte mig och började ha ring konstant insåg jag att den nöter hål på handskar, så nu rider jag normalt utan, eller med billiga järnaffärshandskarna, och har Roeckl-handskarna bara till fint.
 
"24 c och vintervantar" 😆

Vi har också luftat oss idag (i 29C men inga vintervantar 😉). Red en LA:3 på 63.28% och jag är löjligt nöjd! Trots ett par missar så var hon Såå fin. Och det kändes lätt. Två 8or och många 7 och 7,5.

Men folk är ju tammesjutton helt tokiga. Trots röd rosett så red flera så nära att jag var rädd att det skulle smälla. Men hästen var på bra humör och grinade bara illa. Är inte folk rädda om sina hästar??

Åå vad kul! Saknar det där. Får man alltså poäng i decimaler på tävlingar numera?

Man får nog komma ihåg att det är trångt på framridningsbanorna. Men avstånd borde alla hålla, med eller utan röda rosetter.
 
Åå vad kul! Saknar det där. Får man alltså poäng i decimaler på tävlingar numera?

Man får nog komma ihåg att det är trångt på framridningsbanorna. Men avstånd borde alla hålla, med eller utan röda rosetter.
Ja, tre decimaler. 😊 Fast vanligtvis avrundas det till två.
 
Så man får olika mycket decimaler beroende på hur avancerad klass det är. Just ja, det minns jag från världscupen på tv
 
Åh jag red ett så roligt pass på den stora svarta igår!
Det är ju en stor häst (nånstans mellan 175-180) med mycket rörelse och han har tidigare varit lite "rak" och styv med en längre startsträcka/uppvärmningstid -men man har alltid kommit till en bra känsla, dock lite jobb först. Nu senaste 2 mån har det hänt jättemycket med honom, framförallt kroppsligt och han är fin från början och blir ju bara ännu bättre och bättre under passet.
Han är så lätt att sitta på, man kan liksom detaljpeta på sig själv; sitter du jämnt? Var är händerna? förböj inte hästen utan nu är det bra, osv osv. samtidigt som hästen bara matar på under en.

Både jag och ägaren är lyriska över hur fin känsla han ger nu :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
56 851
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 327
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp