Dressyrsnackis 14

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Hurra för @Corax :banana::banana::banana: Grattis till fina procent och placering!
Tack!! đŸ€—

Ja, vi har alltsÄ varit och tÀvlat en LA:3 igen.
Redan nÀr jag satt upp pÄ framridningen och tog tyglarna insÄg jag att 'Fan, det blir aaaaaldeles för lÄng framridning' dÄ hon kÀndes helt fantastisk (som alltid men extra idag). SÄ det blev mycket skritt och dÄ tappade jag lite kÀnslan.
Men vi genomförde programmet med endast en liten miss men det kÀndes inte 'fantastiskt'.
Jag startade sist i klassen sÄ vi vÀntade pÄ vÄra % pÄ framridningen. Men i stÀllet för att lÀsa upp mitt resultat började speakern lÀsa upp placeringarna och vinnaren hade över 70%. TvÄan ocksÄ. Trean 69% och sÄ kom jag(!!) pÄ 68.143%. Whaaaat!
Helt otroligt vilken hĂ€st jag har! Har varit lĂ€tt grĂ„tmild hela dagen. 😊 SĂ„Ă„Ă„ glad och jag kan knappt fatta det! Aldrig nĂ„gonsin har jag ridit pĂ„ sĂ„ fina procent i en LA.

DSC_3036.JPG
 
Tack!! đŸ€—

Ja, vi har alltsÄ varit och tÀvlat en LA:3 igen.
Redan nÀr jag satt upp pÄ framridningen och tog tyglarna insÄg jag att 'Fan, det blir aaaaaldeles för lÄng framridning' dÄ hon kÀndes helt fantastisk (som alltid men extra idag). SÄ det blev mycket skritt och dÄ tappade jag lite kÀnslan.
Men vi genomförde programmet med endast en liten miss men det kÀndes inte 'fantastiskt'.
Jag startade sist i klassen sÄ vi vÀntade pÄ vÄra % pÄ framridningen. Men i stÀllet för att lÀsa upp mitt resultat började speakern lÀsa upp placeringarna och vinnaren hade över 70%. TvÄan ocksÄ. Trean 69% och sÄ kom jag(!!) pÄ 68.143%. Whaaaat!
Helt otroligt vilken hĂ€st jag har! Har varit lĂ€tt grĂ„tmild hela dagen. 😊 SĂ„Ă„Ă„ glad och jag kan knappt fatta det! Aldrig nĂ„gonsin har jag ridit pĂ„ sĂ„ fina procent i en LA.

Visa bifogad fil 55870

đŸ„ł
 
SÀg den lycka som varar. Barb Àr halt igen pÄ hf som Àr hennes problemben, eller ja, problemhov. SÄ nu blir det lÄngvila igen Àven om det nog blir mer skrittpromenader denna gÄng. Orkar inte mer klinikturer nu. Kanske kÀnns annorlunda framöver men tvivlar att det hittas nÄt revolutionerande eftersom det följer samma mönster som tidigare. SÄ himla less.
 
SÀg den lycka som varar. Barb Àr halt igen pÄ hf som Àr hennes problemben, eller ja, problemhov. SÄ nu blir det lÄngvila igen Àven om det nog blir mer skrittpromenader denna gÄng. Orkar inte mer klinikturer nu. Kanske kÀnns annorlunda framöver men tvivlar att det hittas nÄt revolutionerande eftersom det följer samma mönster som tidigare. SÄ himla less.
Fan att den dĂ€r magkĂ€nslan alltid har rĂ€tt... 😔
 
Om ni har en hÀst som inte behöver lÄng framridning och ska tÀvla tvÄ klasser, hur lÀgger ni upp det? Hur lite/mycket tid vill ni ha emellan starterna?

Jag funderar lite pÄ att efteranmÀla mig till en klass pÄ hemmaklubben i morgon. Jag startar sist i min klass och skulle ju dÄ starta först i nÀsta. Det Àr 30 min paus emellan.
Vi har heller aldrig ridit igenom programmet Àven om hon inte borde ha problem med rörelserna.
Är det dumt att chansa? Jag vill inte sĂ€tta henne i skiten men rent fysiskt har det inte varit sĂ€rskilt anstrĂ€ngande att starta en klass.
Hon har dessutom tÀvlat dÀr en gÄng innan.


Hade ni hĂ„llt er till er plan (i mitt fall en klass/dag och gĂ„ upp en klass om en mĂ„nad)eller skulle ni ocksĂ„ kunna frestas att anmĂ€la? 🙂
 
SÄ lÀnge ni Àr i tÀvlingskondition, hÀsten kÀnner ett lugn med tÀvlandet, annars hinner ladda om/tagga till för ny klass, Àr det vÀl inga problem? @Corax :) Kan du dessutom dressyrprogrammet borde det vÀl till och med gÄ finfint! Ett program Àr vÀl kring 5 min sÄ det Àr ju inte sÄ lÄng tids ridning dÀr det gÀller att prestera.
 
Om ni har en hÀst som inte behöver lÄng framridning och ska tÀvla tvÄ klasser, hur lÀgger ni upp det? Hur lite/mycket tid vill ni ha emellan starterna?

Jag funderar lite pÄ att efteranmÀla mig till en klass pÄ hemmaklubben i morgon. Jag startar sist i min klass och skulle ju dÄ starta först i nÀsta. Det Àr 30 min paus emellan.
Vi har heller aldrig ridit igenom programmet Àven om hon inte borde ha problem med rörelserna.
Är det dumt att chansa? Jag vill inte sĂ€tta henne i skiten men rent fysiskt har det inte varit sĂ€rskilt anstrĂ€ngande att starta en klass.
Hon har dessutom tÀvlat dÀr en gÄng innan.


Hade ni hĂ„llt er till er plan (i mitt fall en klass/dag och gĂ„ upp en klass om en mĂ„nad)eller skulle ni ocksĂ„ kunna frestas att anmĂ€la? 🙂

KÀnner du att du vill starta sÄ gör det!
NÀr det bara har varit 30 min mellan mina starter har jag inte sadlat av utan tagit en lÄng skrittpaus (typ 10 min kanske) och sedan bara ridit "igÄng igen", ca 15 min, innan start 2, mest för att det blir sÄ hattigt om man ska stressa med att hoppa av. I vanliga fall brukade jag hoppa upp 45 min innan första start och 30 min innan en ev andra start pÄ min hÀst, han hade sÄ mycket energi och ork att det inte var nÄgra problem för honom om det blev i ett svep istÀllet :)
 
Det Àr sÀkert ingen som kommer ihÄg oss eftersom det Àr lÀÀÀnge sen jag var aktiv (typ 10 Är :o) men vi Àr pÄ vÀg tillbaka och jag Àr sÄ glad att efter Är av sÀtta igÄng-stanna av-sÀtta igÄng-stanna av sÄ har vi börja komma igÄng ordenligt. :love:
Dressyrandet Àr fortfarande lite ojÀmnt för att jag sitter som en pÄse skit (fÄr ont i höfterna av sadeln) men vi har snart en ny sÄ dÄ kan vi steppa upp lite till.
Prince Ă€r nu 24 Ă„r gammal och lever livet. Vi stĂ„r i ett fantastiskt stall dĂ€r han har tvĂ„ kompisar han Ă€lskar i hagen och jag har flera trevliga stallkompisar som vi ofta gör hĂ€rliga uteritter med. 😍
VideoCapture_20200829-071403.jpg
 
(Den hÀr bilden ovan visar sÄ tydligt varför jag har problem med ryggen fortfarande- jag hamnar i ett S i sadeln och tar ut stötarna för rörelserna pÄ helt fel stÀllen. Det blev vÀldigt tydligt nÀr jag fick se en bild pÄ mig sjÀlv nÀr jag satt i sadeln utan hÀst och anstrÀngde mig för att sitta rakt. Stackars hÀst som kÀmpat pÄ under Är innan jag tÀnkte "ska det verkligen kÀnnas sÄhÀr?". :nailbiting: Resultatet har ju blivit att jag fÄtt ont i bÄde höfter och rygg efter ridning och ibland knappt kunnat gÄ. Men envist tragglat pÄ ÀndÄ. :confused: Man Àr ju bra dum!)
 
Det Àr sÀkert ingen som kommer ihÄg oss eftersom det Àr lÀÀÀnge sen jag var aktiv (typ 10 Är :o) men vi Àr pÄ vÀg tillbaka och jag Àr sÄ glad att efter Är av sÀtta igÄng-stanna av-sÀtta igÄng-stanna av sÄ har vi börja komma igÄng ordenligt. :love:
Dressyrandet Àr fortfarande lite ojÀmnt för att jag sitter som en pÄse skit (fÄr ont i höfterna av sadeln) men vi har snart en ny sÄ dÄ kan vi steppa upp lite till.
Prince Ă€r nu 24 Ă„r gammal och lever livet. Vi stĂ„r i ett fantastiskt stall dĂ€r han har tvĂ„ kompisar han Ă€lskar i hagen och jag har flera trevliga stallkompisar som vi ofta gör hĂ€rliga uteritter med. 😍
Visa bifogad fil 56424
Jag kommer ihĂ„g er.😁
 
Det Àr sÀkert ingen som kommer ihÄg oss eftersom det Àr lÀÀÀnge sen jag var aktiv (typ 10 Är :o) men vi Àr pÄ vÀg tillbaka och jag Àr sÄ glad att efter Är av sÀtta igÄng-stanna av-sÀtta igÄng-stanna av sÄ har vi börja komma igÄng ordenligt. :love:
Dressyrandet Àr fortfarande lite ojÀmnt för att jag sitter som en pÄse skit (fÄr ont i höfterna av sadeln) men vi har snart en ny sÄ dÄ kan vi steppa upp lite till.
Prince Ă€r nu 24 Ă„r gammal och lever livet. Vi stĂ„r i ett fantastiskt stall dĂ€r han har tvĂ„ kompisar han Ă€lskar i hagen och jag har flera trevliga stallkompisar som vi ofta gör hĂ€rliga uteritter med. 😍
Visa bifogad fil 56424
Jag kommer ocksÄ ihÄg er :) vÀlkomna tillbaka. Kul att ni Àr pigga!
 
Det Àr sÀkert ingen som kommer ihÄg oss eftersom det Àr lÀÀÀnge sen jag var aktiv (typ 10 Är :o) men vi Àr pÄ vÀg tillbaka och jag Àr sÄ glad att efter Är av sÀtta igÄng-stanna av-sÀtta igÄng-stanna av sÄ har vi börja komma igÄng ordenligt. :love:
Dressyrandet Àr fortfarande lite ojÀmnt för att jag sitter som en pÄse skit (fÄr ont i höfterna av sadeln) men vi har snart en ny sÄ dÄ kan vi steppa upp lite till.
Prince Ă€r nu 24 Ă„r gammal och lever livet. Vi stĂ„r i ett fantastiskt stall dĂ€r han har tvĂ„ kompisar han Ă€lskar i hagen och jag har flera trevliga stallkompisar som vi ofta gör hĂ€rliga uteritter med. 😍
Visa bifogad fil 56424
Jag mĂ„ vara Ă€ldre och lite dement men jag minns er ocksĂ„! 😁
VĂ€lkomna tillbaka!
 
Om ni har en hÀst som inte behöver lÄng framridning och ska tÀvla tvÄ klasser, hur lÀgger ni upp det? Hur lite/mycket tid vill ni ha emellan starterna?

Jag funderar lite pÄ att efteranmÀla mig till en klass pÄ hemmaklubben i morgon. Jag startar sist i min klass och skulle ju dÄ starta först i nÀsta. Det Àr 30 min paus emellan.
Vi har heller aldrig ridit igenom programmet Àven om hon inte borde ha problem med rörelserna.
Är det dumt att chansa? Jag vill inte sĂ€tta henne i skiten men rent fysiskt har det inte varit sĂ€rskilt anstrĂ€ngande att starta en klass.
Hon har dessutom tÀvlat dÀr en gÄng innan.


Hade ni hĂ„llt er till er plan (i mitt fall en klass/dag och gĂ„ upp en klass om en mĂ„nad)eller skulle ni ocksĂ„ kunna frestas att anmĂ€la? 🙂
Det blev bara en start idag och det Àr jag vÀldigt glad över. KÀnslan var inte alls sÀrskilt bra utan hon var vÀldigt av/pÄ skÀnkeln och rÀtt bromsig stundtals. Men tydligen lyckas vi göra det vi ska tillrÀcklig bra för vi red ihop 67.286% och placerade oss Äter igen pÄ en 4:e plats. Hurra för min brunstiga bÀstis!!
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Bukefalos SnÀlla @Gunnar kan du lÀgga till ett nytt prefix pÄ hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trÄdarna, liknande gnÀgg som finns pÄ...
Svar
5
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla trĂ„den lĂ„st, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trĂ„dstartsbild fĂ„r det bli bild #2 av de jag hade tĂ€nkt lĂ€gga in i...
42 43 44
Svar
875
· Visningar
57 066
Senast: Trott
·
Fritid Börjar ny trÄd dÄ den gamla blivit lÄst :) Syr rÀtt mycket nu, dÄ jag lovat mig sjÀlv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 336
Fritid Jag har en fritidsaktivitet dÀr jag tappat kÀnslan av att det ska bli roligt. NÀr jag vÀl Àr dÀr och gör det sÄ Àr det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 145
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp