Dressyrsnackis 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har varit ute och lekt tävling, alla förberedelser så lika som möjligt. Vi har inte tävlat på 2 år så nu är jag riktigt sugen på att få komma ut igen. Vi behöver kvala på nytt in till Msv B när tävlingar drar igång igen så passade på att rida en MsvB1 för att se var vi befinner oss.
Lite missar pga spänning och avslutade med bonusmaterial då Mulle tyckte ett byte var för lite på så lång diagonal :D.
Jag är verkligen så nöjd med hur han skötte både framridning och tävlingsmoment! Insatsen belönades med 65,4% vilket räckt till ett kval så det kändes skönt. Nu blir det mer träning och även fler pay and ride!


Inte tillgängliga
Den här videon kan inte bäddas in eftersom den kanske har innehåll som tillhör någon annan.
Visa på Facebook · Läs mer

Funkar om man trycker på visa på Facebook

Jag hänger inte med i dina hästbyten? Vem är detta? Eller är det samma som du köpte som projekt? Eller var inte den brun 🤔
 
Idag var det sommarkänsla. 17-18 grader, sol och lite fläkt. Superpass på Stora Svarta med 😎☀️

F004DEAF-4D61-4CD7-8DAF-22D7AD5A3966.jpeg
 
Inte tillgängliga
Den här videon kan inte bäddas in eftersom den kanske har innehåll som tillhör någon annan.
Visa på Facebook · Läs mer

Funkar om man trycker på visa på Facebook

Jag hänger inte med i dina hästbyten? Vem är detta? Eller är det samma som du köpte som projekt? Eller var inte den brun 🤔
Hmm jag lyckas tydligen inte få till det med inbäddningen pga bakgrundsmusiken...

Så många häst byten tycker jag inte jag haft 🙈 Efter Ådi (lilla svartbruna) var det ju Frans (f - 12, brun e. Sir Donerhall II, u. Frida ue. Tip-top) som jag tyvärr fick ta bort sommaren 2018. Då köpte jag denne herre strax efter (f-13 e. Carlton Hill ue. Master uue. Chirac.) Överrölig och med ganska dåligt självförtroende har resan inte gått fort då den gjorts ännu långsammare av min gravitet 2019 och fula fraktur på armen 2020.
 
Hmm jag lyckas tydligen inte få till det med inbäddningen pga bakgrundsmusiken...

Så många häst byten tycker jag inte jag haft 🙈 Efter Ådi (lilla svartbruna) var det ju Frans (f - 12, brun e. Sir Donerhall II, u. Frida ue. Tip-top) som jag tyvärr fick ta bort sommaren 2018. Då köpte jag denne herre strax efter (f-13 e. Carlton Hill ue. Master uue. Chirac.) Överrölig och med ganska dåligt självförtroende har resan inte gått fort då den gjorts ännu långsammare av min gravitet 2019 och fula fraktur på armen 2020.

Ah , det var den bruna jag tänkte på. Har nog missat denna tror jag. Men den är ju superfin och har nog mått bra av att det inte gått så fort med tanke överrörligheten mm.
 
Här har också varit superväder senaste dagarna, helt underbart även om myggen vaknade ikväll🙄. Zacke har gått sina allra första pass på banan. Vilket innebär en hel massa halter, några travövergångar och några meter galopp. Han är jättetrevlig att rida även om det är massor av jobb med att få ut halsen och bygga upp honom.

Med Dio har jag fått en uppenbarelse. JdB la ut film om hur hon rider en het häst. Den måste acceptera att ryttaren har ben på hela tiden. Typisk sak en vet i teorin, men jag har aldrig haft nåt så hett som Dio och har därmed aldrig behövt rida så. Först blir han förstås superupprörd med ben på men sen!! Bästa traven jag fått till hade jag ikväll 😍. I veckan ska han både bli skodd med fancy skor, bli genomklämd och i helgen är det träning.
IMG_20210418_133148_795.jpg
 
Är väldigt tacksam över att min tränare gör en liten comeback så vi får träna någorlunda regelbundet.
Stundtals riktigt trevlig känsla i går där han bitvis hittar mer bärighet och kommer riktigt fint genom kroppen. Precis som @Fiorano måste jag våga lägga om benen när han blir het och känslig. Jag har en tunn tråd att jobba med. Han är lättkränkt och som tränaren sa "det bor ett rött sto där inne :D
 
Här fortsätter vi att rida rakt ut i skogen och det går väldigt bra även om det mest blir barbacka då vi inte hittar någon sadel som inte glider bak. Sadelutprovaren har tyckt två stycken ska passa honom och som passar när vi provar ut dem men som sen glider bak efter några ridpass :cautious:. Jag kan inget om sadlar så måste förlita mig på sadelutprovares kunskaper. Men det är ganska surt att inte ha sadel som passar :(. Kontur är ju ganska bred med manke och lite svängd rygg.

Hoppas det är okey om jag är med här i gruppen ändå även om vi inte rider dressyrpass på några månader ;).

Är fortfarande såå nöjd över hans temperament :love:. Kan stå i flera dagar och sen är det bara att hoppa upp barbacka och skritta ut en sväng :bump:.
 

Bifogade filer

  • Kontur skogen.jpg
    Kontur skogen.jpg
    131,2 KB · Visningar: 66
Tömkörde idag, Fager fick ett tokryck och vände och drog iväg så jag tappade honom. Som tur är har vi ordentliga staket som håller dressyrhästen kvar på banan 😂😂

han sprang i full fart, med svansen i vädret tills han kom till staketet. Där blev det en tvärnit och han stod snällt och väntade på att jag skulle hämta honom


B0B48726-3FF6-438A-808C-E04FA14A6908.jpeg
 
Tömkörde idag, Fager fick ett tokryck och vände och drog iväg så jag tappade honom. Som tur är har vi ordentliga staket som håller dressyrhästen kvar på banan 😂😂

han sprang i full fart, med svansen i vädret tills han kom till staketet. Där blev det en tvärnit och han stod snällt och väntade på att jag skulle hämta honom

Tömkörde idag, Fager fick ett tokryck och vände och drog iväg så jag tappade honom. Som tur är har vi ordentliga staket som håller dressyrhästen kvar på banan 😂😂

han sprang i full fart, med svansen i vädret tills han kom till staketet. Där blev det en tvärnit och han stod snällt och väntade på att jag skulle hämta honom


Visa bifogad fil 68957
Åh gud, var det ni, jag har skrattat så jag gråtit åt den på facebook. 😂😂
 
Jag är så sjukt sugen på att dra igång Fille nu. Hans svullna has har varit seg, men bara senaste veckan har vätskan börjat dra sig tillbaka snabbare och är nu nästan borta, vi har åb imorgon och jag känner gott hopp om ok-stämpel. Rider en del på den stora svarta och håller igång mig, och vi förbereder ett gäng för treårstest så är rätt sysselsatt, men vill verkligen jobba med Fills nu. Hoppas vi får dra igång efter imorgon :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Bukefalos Snälla @Gunnar kan du lägga till ett nytt prefix på hundsidan för de lekfulla och "oseriösa" trådarna, liknande gnägg som finns på...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
42 43 44
Svar
869
· Visningar
56 841
Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
24 25 26
Svar
510
· Visningar
25 325
Senast: Trott
·
Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp