Dressyrstövlar...

P

Pellis

Jag vill köpa mig ett par dressyrstövlar att ha vid träning. Vill ha ett par med god kvalite och är införstådd med att de kostar en del. Gärna med hög båge och som ger rejält stöd!
Vilka ska jag titta på och vilka ska jag akta mig för??
Kom med förslag, tips och ideer!

Tackar! :bow: :bow:
 
Jag har ett par Petri, som faktiskt inte är allt för dyra, och än så länge är jag väldigt nöjd med dom. Har haft stövlarna i ca 3 år, och ridit flitigt i dom, och dom ser fortfarande ut som nya. Tror jag gav runt 3000.

Tycker du ändå att dom är för dyra, så har ju Hööks billiga modeller, som ändå ser rätt så fina ut. Fast kvalité har jag ingen aning om, inte heller deras passform.

Annars är Cavallo ett bra märke, dock lite dyrare, men kanske lite, lite snyggare också. Tycker jag. :)
 
Petri är helt klart bäst för pengarna! Och snyggast! Finns i flera modeller, men som ändå är rätt så lika varandra. Alla är snyggt "dressyriga". Priset ligger mellan 3000-5000kr för nya. Men kolla på annonserna här på Buke. Det vimlar av stövlar begagnat till bra pris. Det var så jag fick tag på mina. Innan dess hade jag ett par måttbeställda från Italien. Beställde dem på Falsterbo men tog tyvärr med dragkedja vilket jag aldrig mer ska göra. Är helt värdelöst när den går sönder vilket den gör väldigt lätt eftersom att det ofta kommer in grus i den.
Petri´s senaste modell ANKI är döösnygg!!! :love: :love: :love:
 
Jag har haft mina Königs i 9 år. Dom är ännu finare nu. :) Fast jag varit slarvig och bara lämnat in dem på fix 1 gång.

Då köpte jag dem för 3600 tror jag.
 
Tackar för alla förslag!!!!
Då ska jag ut och prova stövlar, gruvar mig för att rida "in" dem bara :crazy:
 
Petrie :bow: Ska köpa Anky stöveln tror jag, får inte tävla i mina andra Petrie snart, ponnyn har så gott som skrapat dem sönder o samman :o
 
Cavallo har noen flotte dressurmodeller. Vet at piaffe og passage koster rundt 5000nok, og regner med at de koster rundt der i sverige også. Prisen avhenger litt i om du må ha spesialsydde deler av støvelen (f.eks. spesialsydd sko eller legg) og om du vi ha innstydd glidelås.

Selv har jeg endt opp med å kjøpe et par Welmeister som egentlig er en allroundmodell, men mot dressur. Den er noe billigere enn de rene dressurstøvlene.
 
jag har ett par cavallo piaff som är helt underbara :love: :love: :love:, har ridit i dom i en vecka nu ungefär och dom är inte jättehemska att rida med i början heller.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 771
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 660
Senast: hundtant
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 922
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp