Dressyrtävling

Hanna2021

Trådstartare
Hej allihopa hoppas ni har en trevlig kväll!
Det är så att jag ska rida min allra första La2 start imorrn och är riktigt nervös! Jag rider DM och då ingår LB1 o La2) Jag efteranmälde mig så har enbart hunnit träna programmet i knappt en vecka (Men vi rider samma rörelser o övningar på träningar så allt är ej helt nytt) så skulle verkligen uppskatta all hjälp i form av tips inför tävling och goda råd om hur ni gör för att få en så fin ritt som möjligt!

Jag är då 16 och fick ponnyn som projekt att rida in när han var 5 (han är nu 11). När jag fick honom var han extremt försiktig och det kunde inte gå en lektion/ritt utan att han nästan bockade ur mig ur sadeln. Alla tränare vi tränade för (super tacksam över all hjälp jag fått) såg stor potential i honom så vi beslutade oss för att köpa honom ett år efter jag fick hem honom för första gången. Och efter mycket om o men har vi tagit oss från de han var när jag satt upp för första gången till stabila ritter i Lb på 70%. (Har även en yngre häst som jag rider dressyr i lätt klass på)

Har då inte tävlat speciellt mycket, o absolut inte på mer seriösa tävlingar så skulle VERKLIGEN va tacksam för alla tips jag kan få! Har som rutin att alltid ”rida” programmet med händerna innan jag ska sova, packar allt så det är klart och läser igenom bedömningskraven o tidigare bedömningar för ritter jag gjort. Men är det något mer jag kan tänka på att göra? Hur gör ni inför en lite ”större” tävling eller bara tävlingar i allmänhet?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 230
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp