Dressyrträns

Jochanda

Trådstartare
var på euro horse igår och letade efter dressyrträns men hittade inget som riktigt föll mig i smaken så nu vill jag ha tips på olika snygga träns och vad dom kostar.

Är ute efter ett träns med acchennosgrimma helst svart med BRED nosgrimma gärna mässingsspännen runda eller halva (eller hur man säger). det ska vara elegant inte se klumpigt ut trots den breda nosgrimman.
Så nån som vet nåt träns som stämemr in på den beskrivningen?

Sv: Dressyrträns

Hej!
jag är också ute efter ett nytt dressyrträns, nästan enligt din beskrivning, men jag vill ha ett svart med bred nosgrimma som e fodrat med vitt.
(resterade delar av tränet ska endast vara ssvarta..)
jag har funderat på frank baines, de ee rätt fint..

Jacson har snygga och prisvärda träns som passar din beskrivning.

Jag har köpt kandaret då jag inte vill ha någon snokrem. www.jacson.se

malu

Knights King Arthur!

Ovala mässingsspännen och ganska smala remmar. Minns inte riktigt hur bred nosgrimman var (har gett bort den...), men den var iaf alldeles för bred och klumpig för Pinkys ansikte.

Nej, det är ju det jag är så osäker på.

Jag gav bort den för 2-3 år sedan för att jag tyckte den var för bred och klumpig, men jag minns inte HUR bred och klumpig den var... ;)

Den är iaf ganska tjockt vadderad, och det kanske gör att den ser lite smalare ut än en som är lite "flatare, men i samma bredd?

Kieffer! Kostar ca 1200-2500:-. Finns många olika modeller med swarovskikristaller i nosgrimman och pannband och "vanliga" träns med vid fodring i nosgrimma och pannband. Eller Stubben.. de är ju helt klart snygga och superkvalite. Jag gillar speciellt deras kandar.. såååååå snyggt.

Kings hade ju bara skitkvalitet på sina träns på mässan.. 500:- för träns som har sämre läder än vad Jacson har... Skrattretande.

haft ett sånt på ponnyn och vist det är fint men gillar inte kavlitén på det usch.

allmänt:
flundrar lite på ett hubertus classic just nu då dom är grymt snygga. men vill gärna ha fler förslag.

har även kollat lite på kieffier modell Madonna som verkar fint.

men jämeförelsevis hur är kvalitén på hubertus och kieffier?

Om du ska ha ett kieffer ska du ha det som är kant sytt. Men Passier är skit snygga, om du vill lägga 3000 kr. jag har ett sånt Stübben som Saigon har... :)

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 337
Utrustning Jag behöver tips på träns till min 3½-åriga welsh cob som har ett aterom som inte rekommenderas att opereras bort, placerat ca. 5...
Svar
6
· Visningar
2 343
Senast: phie
·
Utrustning Hej! Har länge tänkt köpa ett nytt träns till min häst då det är så kul med träns :D Eftersom jag är dressyrryttare letar jag nu såklart...
Svar
4
· Visningar
1 144
Senast: Pussmule
·
Utrustning Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm! (Vill inte få... 2
Svar
33
· Visningar
6 135
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka