Bukefalos 28 år!

Dricka Aloe Vera Gel (utslag)

firren

Trådstartare
Hej!
Har nu druckit Aloe Vera Gel i en vecka. Min hy har blivit mycket sämre, har fått massa finnar i stort sett hela ansiktet, både stora och jättesmå utslag.
Brukar det vara såhär? Eller bör jag avstå Aloe Veran framöver?
 
Jag fick också väldigt mycket finnar och dålig hy av aloe veran (Forever Living) när jag testade för några år sedan.
Fick dock höra i helgen att det kunde bero på att "gifterna/dåliga ämnen" var på väg ut och att man bara skulle hålla ut så skulle det bli bättre, vet inte riktigt vad jag tror om det.

Kan väl tillägg att jag testade några månader, så det gick inte över så snabbt iaf.
 
Det är vanligt att det blir så, håll huden ren bara och avvakta ett tag.
Håll ut ett tag och se vad som händer, det funkar inte för alla.
 
Oj, måste bara fråga varför du dricker gel? Har en gelly från Forever i badrummet och har inte tänkt tanken på att dricka den! (Vilket kanske är helt normalt, jag brukar inte överväga att dricka salvor i badrumsskåpet, tro inget annat! ;) )

Vad ska det vara bra för/mot? :)
 
Haha, jaha! Vilken tur att jag inte provade då! xD tänkte att man kanske spädde ut den i vatten eller något.
Men är det bara för allmänt välbefinnande eller finns det specifika effekter? :)
 
Haha, jaha! Vilken tur att jag inte provade då! xD tänkte att man kanske spädde ut den i vatten eller något.
Men är det bara för allmänt välbefinnande eller finns det specifika effekter? :)

Smiter in och svarar (Skapade mitt nick efter att ha läst, jag är aloevera frälst ;) ) Det är bra både allmänt men även specifikt.

Jag fick rekommendationen att börja dricka den med tranbär pga mycket urinvägsinfektioner. Har inte haft urinvägsinfektion sen dess (hade ca en i månaden tidigare). En kompis till mig fick samma resultat. Jag har hört att det finns laktosintoleranta som har börjat kunna dricka mjölk igen (vet dock inte om det är sant). Finns även dom med ledvärk som blivit väldigt mycket bättre.
Min häst har lindriga sommareksem och har ätit aloeveran sen ett år tillbaka. Just nu ser han väldigt fin för att vara den här perioden, han har bla fortfarande hela svansen kvar *peppa peppa*

Man kan även dricka den även om man inte har några specifika problem. Man mår bättre, får finnare hy, blir piggare ect :)

Att man får utslag är inte farligt, däremot finns det faktiskt dom som är allergiska. Att man får utslag beror på att aloe veran rensar ut dom gifter som finns i kroppen. Därför är det "viktigt" att inte dra i sig en hel dunk första gången utan man går på den rekommenderade dosen. Dom som har druckit aloe vera länge brukar detoxa med den ca 1 gång om året. Då dricker dom en dunk första dagen och sen en större mängd i 1-2 veckor. Men då är deras kroppar vanna med aloe vera.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Lånar nick från en kompis, jag har inte skrivit här förut men läser ibland trådar och tycker många får bra tips. Har hästar i ett...
Svar
10
· Visningar
2 433
Senast: Spike
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 502
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp