Driva med bilar.. vad i h*e?

JA absolut..men någon hejd på idiotin borde finnas även där. Vem vill ställa upp i ett sånt lopp? Åh vilken kontakt med naturen och hästen..mysigt
Hejd? Det vet de inte vad det är. De som ställer upp måste väl eller får bra betalt. I kamel-loppen rider ju livegna mindre barn som kommit från ännu fattigare länder. Säkert en del pengar inblandat här
 
https://www.instagram.com/p/BO9UXhMgILI/

Hur kan det här vara lagligt? Och hur kan det ses som en sport? Hästarna drivs av en hel hord bilar. Film i länk
Det är "egentligen" - i mer seriösa sammanhang - följebilar som vid vasalopp, linjelopp i cykling etc (jag läste om ett proffs som hade 50! man längst banan i Vasaloppet). De ska hjälpa ryttaren med material, vattna häst och ryttare, kyla hästarna med vatten, ge info om läget i tävlingen, kunna hjälpa till vid olyckor etc. Groomarna får enligt de internationella FEI-reglerna inte driva eller leda etc hästen. Det är otillåten hjälp. (Man får inte heller dopa hästarna - alla följer inte reglerna)

Nu diskuterar man att begränsa groomingen eftersom risken finns att konstant kylning leder till att hästarna tar ut sig för hårt.

Det är mycket pengar i sporten i vissa länder, typ alla som går runt får en normal svensk arbetares årslön (därför lockande att åka dit och rida även om man egentligen inte vet hur långsiktigt en lånad eller hyrd häst är tränad)
 

Liknande trådar

Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 335
Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
497
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 774
Senast: Vallmo
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp