dröjsmålsränta för hovslagare

M

Mina

är så trött på att hovslagare aldrig kan passa tider. antingen dyker de upp ett par timmar för sent eller så dyker de inte upp alls... mycket irriterande tycker jag.

någon som har tips på hur jag ska kunna få min hovslagare att dyka upp på utsatt tid - eller åtminstone höra av sig när han blir sen?

hovslagarförbundet kanske borde införa någon regel som innebär lägre pris för varje gång hovslagaren skjuter upp det hela, typ dröjsmålsränta (fast omvänt) :banana:
 
Enda sättet är att hitta en pålitlig hovslagare. Min har hittills aldrig kommit försent, han ringer när det börjar bli dax för skor (enligt almanackan). Han är trevlig, hästjuste och noggrann.
 
Jag har alltid haft problem med mina manliga hovslagare :mad:
Dom ringer inte om dom blir sena eller inte kan komma :mad:

Min nu varand hovslagare kommer dagaen efter, hon är bäst! :banana:
 
Har världens bästa Hovslagare, Hästarna :love:honom. Kommer alltid i tid, ringer även om han blir 10 min sen. Han gör ett kanonbra jobb med garanti. Har haft andra som helt enkelt skiter i att komma :mad: Ställ honom mot väggen och dra av på priset, säg till redan när du bokar. Försök att hitta en annan mer pålitlig, de kanske kostar lite mer. Vi betalar för service och utfört jobb. En leverantör som inte håller tider byts oftast ut. Ni tjejer är för snälla.
Lycka till! :)
Nanne/ :banana:
 
Det är faktiskt så att du HAR rätt till ersättning om hovis uteblir...
Är något sånt mål som varit uppe i rätten och hästägaren fick rätt. Har för mig att det stod i hovslagarföreningens tidning om det... Påminn gärna din hovis om det!
Annars är det bara att sätta hårt mot härt när hovis äntligen dyker upp, kräv ersättning helt enkelt! Eller byt hovslagare.
För tyvärr är det ju så att så länge hovis ändå får behålla sina kunder TROTS att h*n missköter sig, så kommer h*n fortsätta vara lika slarvig!
 
:rofl: Isf skulle jag få skott väldigt billigt, för min hovis kommer aldrig i tid, dock har ahn aldrig uteblivit...
Du får väl prata med honom helt enkelt...att han kan höra av sig om han kommer senare än plannerat, för då vet man ju iaf...
 
Min kommer alltid i tid, ibland lite före. Han ringer om det blir nåt , bor ganska nära också. Toppen :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Småbarn Jag vet inte riktigt vad mitt syfte med tråden är, kanske mest söka stöd, höra om andra med liknande barn, få veta hur utvecklingen ser...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 244
Senast: Emtherlia
·
Hästvård Nu behöver jag tips och råd igen.. I måndags (för en vecka och två dagar sedan) busade min häst till det i hagen, och som resulterade i...
2
Svar
32
· Visningar
4 354
Senast: TinyWiny
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp