Dröm om avliden hund

KisseNova

Trådstartare
Våren 2001 fick min underbara hund somna in, med bla veterinärers och uppfödarnas tillstånd. Han blev ca 3 1/2 år gammal, och var mitt allt vid den tiden i livet. Köpte honom för egna pengar när jag var 13, och fick själv ta det beslutet att ta bort honom när jag var 16. Mycket har jag krånglat med denna hund, bla med tanke på att han var mycket sjuk.

När jag flyttade hemifrån kändes det tomt för han skulle ju ha följt med mig om han levt.

Inatt drömde jag att han låg brevid mig i sängen. Vaknade upp lite halvt och funderade hur han orkat hoppat upp och ner ifrån sängen vid sin ålder (skulle varit 11 i år). Blev väldigt ledsen när jag insåg att det var en dröm, och Mascot är borta för gott. Har drömt många gånger om honom, men nu var det några år sen.

Jag har ångest sedan flera år tillbaka att han avlivades fast det var för hans skull. Denna underbara hund finns inte med mig mer :cry:

Men vad kan man tolka av drömmen ? Någon som vet ? Att det inte är bearbetat ?
 
Sv: Dröm om avliden hund

Vem vet, kanske besökte han dig! Ville kanske tala om att han har det bra där han är och han saknar dig också.
 
Sv: Dröm om avliden hund

jaaa, saknad är han absolut. Men varför drömma om honom just nu? Det var ju ändå flera år sen sist, även om han hela tiden varit saknad.
 
Sv: Dröm om avliden hund

Jag drömmer ibland om min kanin (som var som en hund och har gett saknad som tog mig 1 år att bearbeta).

Tror det är helt naturligt att vi drömmer om dom vi saknar ibland.
 
Sv: Dröm om avliden hund

Jag har ångest sedan flera år tillbaka att han avlivades fast det var för hans skull. Denna underbara hund finns inte med mig mer :cry:

Men vad kan man tolka av drömmen ? Någon som vet ? Att det inte är bearbetat ?

Fråga och svar i samma inlägg?

Du har förmodligen sett eller hört något under dagen som har påminnt om honom och ditt undermedveta har plockat fram honom igen åt dig.
Jag drömmer också så ibland om mina gamla djur, högst sporadiskt och extremt realistiskt. Jobbigt att vakna.
 
Sv: Dröm om avliden hund

Kan nog stämma, att jag svarade mig själv.

För den informationen som jag fick då om hans sjukdom var helt fel, och hade jag fått rätt information så hade han kanske kunnat leva lyckligt på sina mediciner resten av livet. Det var riktigt jobbigt att vakna till och tro att han fanns i lägenheten. Han som inte ens hann flytta med mig nånting.
 
Sv: Dröm om avliden hund

Känner igen det där. Min första hund köpte jag efter mycket övertalning när jag var 18. Han blev bara fyra år och han var sjuk de två sista. Jag fick aldrig någon diagnos trots en massa vändor till klinik. På slutet kunde han bara gå i 10 min innan han började skaka. Sen blev han överdoserad med smärtstillande och fick dubbla hjärtslag och hans känsliga mage brakade ihop. Smärtstillande och vila var allt vet sa den sista tiden. En dag stod jag inte ut med att se honom så längre, han fick somna in...

Jag önskar då att jag varit lite mer som jag är idag och ställt lite krav, undersökt osv.

Jag hade ju sett framför mig hur han skulle gå bredvid en barnvagn och lufsa en dag... Han skulle ha varit 11 år idag.
 
Sv: Dröm om avliden hund

Jag tycker inte du ska ha någon ångest (lättare sagt än gjort). Du var ung, jag tror du gjorde allt du kunde och litade på de du trodde kunde hjälpa honom. Jag har också många gånger drömt om människor och djur jag mist även om jag medvetet under dagen inte haft dom i tanken. Förlåt dig själv. Jag tror han förlät dig för länge sen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 291
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 018
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har en återkommande dröm om att jag skaffat ett nytt boende, hus eller lägenhet, och när jag väl kommer dit så är det mycket...
2
Svar
30
· Visningar
3 566
Senast: julgrisen
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 615
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp