Drömfärg?

mandalaki

Trådstartare
Om ni fick designa er nästa katt, vilken färg/teckning skulle den ha?

Min skulle tveklöst bli en rödtabby. Moniq har lagt ut bilder på en ibland som är en drömkatt :love: :love: :love:.

Ska man blanda in ras i drömmarna också så är det nog britt eller bondkatt för min del. Rödtabby, alltså :love:.

mandalaki
 
En stor, röd norsk skogskatt :love:
eller en liten smidig sak, som Cobra! Antingen hennes färg vad den nu kallas, hon är mörkmörkbrun med små biegea prickar och biegea tassar! Eller sköldpaddsfärgad! :cool: :love: :banana:
 
Svart tabby och vit eller svart spotted och vit!!!!
För er som nu kliar er i huvudet
Brun katt med svarta stora tjocka rundlar på kroppen med vita ben och bröst och vit rand i ansiktet = svart tabby och vit.

Brun katt med svarta prickar på kroppen med vita tecken som ovan = svart spotted och vit.

Den första var en huskatt som nu är i katt himlen.
Den andra är min Scottish Fold honkatt.
fbnhkjraölse.Ja, ja ,jaaa.
Det var någon som protesterade. Det var min röda och vita Turkiska van som tog en spatsertur över tangent bordet.
Och han är söt och go han också.
Om man nu kan säga det om en 12½-årig gammal lätt senil gubbe...
Hoppas han inte ser detta...
 
Jag vet faktiskt inte. Jag är en periodare, dvs olika favoriter olika veckor/dagar.
Men en chokladsilverspott eller möjligtvis tigré, skulle inte vara fel. Britt såklart. Eller mörkt brunmaskad Devon Rex. Eller en brunsköldpadd Burma... Nä, himla dum fråga tycker jag :mad: :smirk:
 
En brunmaskad siames av amerikansk typ....... :love:
riktigt mörk alltså... :D
eller en till engelsk abessinier....fast en snygg svartsilver UTAN rufism.
eller en blåsilver.
eller en blåspotted oriental...
eller en
vit oriental med svarta prickar...... :idea:
eller en zebrarandig oriental....vad fint!!! :D :idea: :love:
 
Du skulle ju satsa på en ras som finns i alla färgställningar av blått (Britt kanske? :angel: :devil:).
Tänk dig att ha en solid, en blåvit, en blåmönstrad, blåsmoke osv... coolt !!
Undrar om jag ska satsa på det ! Behålla en svart flicka efter Yoga, och sen utgå från den på allt.
 
Hörröru, jag sitter faktiskt på modem nu !! Men vänta du bara tills jag fått ADSL igen, då ska du allt bli bombarderad !!
 
Det finns ju alla hos orientalerna med...fast det finns inte så många som föder upp spottade o smoke...fast jag vet en i Uddevalla,Tant Raffas,hon har det!
så jag behöver inte alls skaffa mig en Britt!!! :p
 
Jag vet...men tom jag har insett att jag inte kan ha flera katter ju......
räcker det inte med ..hmmm.....7 st?,den lilla viltfärgade har ju flyttat nu... :(
men när nästa trillar av pinn,då minsann ska jag skaffa mig en blåspotted ori...eller brunmaskad siames...eller ,eller ,eller ,...... :smirk:
 
Kan ni inte vara snälla mot en okunnig färganatytiker ( ;)) och lägga in bilder på katter med alla de färger och former som ni pratar om :)
 
En kolsvart panter....grrrrrr.... :love:

Vår kontaktperson hade två pågar innan som var hur underbara som helst......såg ut som riktiga vilddjur när de kom smygandes på en....

Men det får vänta till hus....har redan 5 kisar och 2 stödisar här hemma, men en dag ska jag ha en panter :)

Mvh C + Gänget
 
Om jag hade plats över... (nu "behöver" ju all den platsen fyllas med korater...)

En svartsmoke britthona...
En marble bengal, med MYCKET rufism och glitter, grönögd... :love:
En svart ori (som Gabriel)
En blå tonkanes devon
En lila burma

tja... nån kanske jag ska hinna med under min livstid, men önsemåle kommer ju bara bli fler och fler, också har jag en ras som bara finns i en färg...
 
Åhh, suck !

Just nu vill jag ha en vit britthona som genetiskt är blåsköldpadd som bär på choklad anlag :love:
 
Har olika favoriter. Inom min egen ras ragdoll så drömmer jag just nu om en bruntabbymaskad bicolor!
Eller en lilasköldpaddsmaskad bicolor!

Om man pratar katter i stort så tycker jag att svartsilver shell och shaded är otroligt vackert.
 
Här är en bruntabbymaskad bicolor ragdoll! Denna kisse är dock väldigt ung och inte fullt utmaskad.
En mer utmaskad tabbyragdoll ser ut så här!
Jag hittar ingen bild på någon lilasköldpadda, tyvärr...
 
Hoho Moniq, är du här?

Du får gääärna :bow: lägga ut en bild här av din lilla rödtabby/vita... H*n har det finaste tabbymönster jag sett och är en fantastisk kise :love: :love: :love:. Jag letade upp en annan tabbybild för att visa men din är mycket finare!


mandalaki
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 512
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 278
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 033
Senast: Wille
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp