Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Det kan du väl få :)

OBS! Bildbomb :D

16409850.jpg


17052477.jpg


17018279.jpg


17018585.jpg


17018278.jpg


Såhär söt kan man vara :love:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Åh, vad roligt att allt gick som det skulle!
Den här solskenshistorienshistorien kommer jag leva på medan jag själv tragglar efter jobb ;)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Du som tom har nära får väl hänga med ut i Ragg och hälsa på oss nån dag? ;)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

En gång i ett sådant läge, när jag satt och målade upp kolsvarta 'tänk om' bilder. I stil med 'ja men TÄNK om alla hästarna blir jättesjuka samtidigt och jag krockar bilen och blir arbetslös och och..'.

:rofl:
Låter som min mamma. Hon bannar mig till och med för att jag vill ha kaniner nu när jag börjar på högskolan. 2 st. De äter tydligen pengar :smirk:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Ja om du matar dem med 1000-lappar så tro fan att de käkar dem :rofl:

Kaniner äter ju allt :p
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Åh, vad roligt att allt gick som det skulle!
Den här solskenshistorienshistorien kommer jag leva på medan jag själv tragglar efter jobb ;)

Jag också! :)
Har nyfiket läst alla inlägg nu och vad kul att det löste sig.
Superdupersöt islänning! :love:
Lycka till.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Haha det blir öppet hus här tror jag ;)

Nu väntar vi bara på att få tid till vet.besiktning, sen skall alla papper skrivas :D

Idag trodde lilla Draumur att han var svarta hingsten :rofl:
de hade fått stå inne extra länge på morgonen pga snöstorm så när jag tog ut han blåste han upp sig, gnäggade efter de andra, sprang runt, småstegra, han trodde han var cool helt enkelt :smirk::p
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Suck!
Idag skulle vi vet.besikta pojken men vad händer?
Jooo, veterinären blir fast på nån insnöad fjällväg och kan inte ta sig till stan!
Alla andra veterinärer är upptagna...

Så sjukt seeegt!
Nu är det bara att vänta på nästa tid.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Får väl göra det även om jag egentligen inte vågar,
har en hel del kompisar som jobbat med det som vart med både
om det ena & andra och ja,
jag har blivit lite avskräckt.
Men jobba måste man så får väl pallra mig dit trots att jag inte vill :crazy:


Jag kan varmt rekomendera äldervården. Jag sade mig förut att aldrig jobba och slita ut mig på ett sjukhem el. liknande. TILLS i somras, det har verkligen varit nyttigt för mig att testa på och jobba med människor och verkligen se hur det går till. Det är något jag önska att fler skulle kunna få prova på. Jag har inget annat än växt som person utav att få jobba på ett sådant ställe. Lönen är väll inte att hurra över men....:crazy:
Hoppas det löser sig
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Om du läser lite längre i tråden så ser du att det har löst sig :)
Jag har nu 2 jobb (ett heltid + ett extraknäck), fått mitt banklån så nu väntar vi bara på vet.besiktningen om den är godkänd så skriver vi på papprerna :D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

HURRA!!!!!! gud vad glad jag blev av denna tråd!!! hur går det med veterinären nu då?? hoppas att allt är ok :) jag förstår hur du har kännt det. jag söker själv jobb för att jag ska kunna fortsätta rida något sånär regelbundet... :) GRATTIS:banana:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Tack :D

Vet.besiktningen var i Måndags och plutten gick igenom galant,
han fick även beröm av vet. för att han var så snäll, tålmodig, stor och vacker :love:

Det enda vet påpekade var att han var ngt stel i vä.fram kota och vä. bak knä,
vet. trodde detta berodde på att han blivit lite stel i transporten eller att han blev skodd samma dag, så vet. sa att detta inte var ngt att bry sig om,
det försvann efter ett par steg så det var bara lite stelhet.
Förrutom det var det dags att raspa tänder men ngt mer hade han inte att säga. =)

Så nu har jag skickat in papprerna till Nordea så senare i veckan kan vi skriva kontrakt och genomföra köpet.
Så glad :D:D

Här kommer lite nyare bilder på min Draumur-drummel!

18321339.jpg


18321338.jpg

Ursäkta de fula luddarna, han hade fått lite skav :p

18163890.jpg


Mvh/Nathalie
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

*kl*


Grattis!

Vilken underbar historia! Lycka till i framtiden. :bow:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Tack tack tack :D

Och nu är alla papper och kontrakt skriva så nu är han min även i kotraktet :D Jag blir ganska mkt fattigare men det är det absolut värt!

Ja en liten solskenshistoria blev det allt, tack för allt stöd :bow:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Har du tillgång till en duktig ET så får denne troligen bort stelheten i de påtalade lederna. Det är något jag kan rekommendera, för den här stelheten hindrar fullt genomtramp en aning och kan i vissa fall "dölja" en bakomliggande knackig led (eller tidigare smådålig led). Veterinärer brukar vara dåliga på detta. Inget alarmerande, men kan vara bra att fixa till vid tillfälle.

Grattis till hästen!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 297
Hästmänniskan Min nuvarande medryttarhäst är jättesnäll och trevlig men jag känner att vår utveckling står still. Dels är jag inte en så skicklig...
2
Svar
30
· Visningar
3 441
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp