Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Grattis! Man blir alltid glad av sånt här! :D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Absolut, jag har redan planerat att ta ut en ET till pållen, ET & tandrasp är bokat :)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Hej!
Om du är säker på att det är drömhästen du har hittat tycker jag att du ska tänka efter. Är hästen värd så mycket för dig att du är redo att ta ett lån så kanske det skulle vara en idé om du vet att du kan betala det senare i livet...
Jag hoppas verkligen att det går bra för dig :D
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Som sagt, allt är klart nu :)
Visst jag har ett lån men pojken är värd varenda krona!
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Tycker du gör helt rätt som satsar allt!

Jag fick se "min" drömhäst bli såld till någon annan för ett antal år sedan och det stör mig än! Jag hade dock inte skuggan av en chans att behålla henne. Köpet hade jag klarat av hur lätt som helst - men de löpande kostnaderna hade min ekonomi (eller rättare sagt frånvaron av densamma) inte stått pall för särskilt länge!

Så jag håller på dig!:banana:
Lycka till och låt oss veta när hästen är din!
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Instämmer.
Drömhästen hittar man bara en ggn i livet. Draumur betyder väl dessutom dröm? Och oj oj, så fiiin han är :love:. Hittade tråden igen först nu.
Ni passar dessutom jättebra ihop. Så härligt att läsa en sådan här tråd. Tack för att du delade med dig av din resa.
Lycka till med allt.
//Jezz
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Jo, Draumur betyder dröm vilket passa ypperligt tycker jag! :)

Ja vist är han fin? Jag tycker att han är en riktig pärla ;)
Tack, det är så kul att höra att vi passar ihop!
Man blir så glad då, jag tycker att vi kompletterar varandra på ett bra sätt, nu är det dags att börja satsan på riktigt och ser hur det går. Nu drar ju snart allt igång med kurser & tävlingar :)

Ja, denna tråd blev faktiskt lite mysig :)

Tack alla för allt peppande!
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Åh så glad jag blir för din skull!! Hittade tråden nu och blev lite tårögd av hela historien faktiskt:o

Jag är lite grann i samma sits som du just nu. Min gamla sköthäst på ridskolan börjar komma upp i ålder och jag vill VERKLIGEN köpa honom när han pensioneras (hade gärna gjort det redan nu, men det är tyvärr omöjligt pga studier och rent ekonomiskt:cry:) Han är 17 år nu och jag har lite mer än 1 år kvar på gymnasiet.. Hoppas han inte säljs innan jag gått ut, skaffat inkomst osv :crazy:
Jag rider inte kvar på ridskolan längre men mitt hjärta klappar fortfarande för honom:love: och kommer antagligen alltid att göra det.
När man väl hittat sin drömhäst är det omöjligt att släppa de speciella banden man får för denne.
Tänker varenda dag på hur jag ska kunna köpa honom inom ett par år!
Känns ganska hopplöst men kan inte sluta tänka på hur bra han skulle ha det med mig och hur lycklig både han och jag skulle bli!
Någon som har tips på hur jag lättast skulle kunna gå till väga och börja planera redan nu? :bow:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

*kl*

I helgen skall jag & Draumur tävla på vår första tävling ;)
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

åh va kul, lycka till :bump: jag hittade denna tråden först nu. blev jätteglad av att läsa den - härligt med folk som satsar allt och inte bara ser problemen utan möjligheterna! hoppas att du och draumur får det jättebra ihop!
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Tack :D Ja det blev en riktig lyckotråd!
Visst är det kämpigt ibland men vill man ngt tillräckligt mkt så går det, jag prioriterar ju honom först annars hade det aldrig gått ekonomiskt eller tidsmässigt.

Vi kom 3:a i tölten och 4:a (av 4) i Fyrgången, tölten vart jag rätt nöjd med och till viss del även fyrgången trots att vi inte fick så höga poäng, nu vet vi vad vi skall träna mer på tills Augusti då vi skall vara med i 2 tävlingar till :)

Är mest glad för att vi fick 5,5 av 2 domare i skritten! :banana:
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Nu har jag hittat honom, drömhästen!
Jag har länge sökt efter en trevlig islandshäst, gärna 5gångare,
gärna med en del power men h*n skall ändå vara snäll och go.
Sammarbetsvillig och lättlärd, helst inte för gammal och ja go på alla sätt...
Gärna en häst jag kan börja tävla med lite smått...

Har nu hittat en valack på 8 år.
5gångare med bra gångarter.
Han är världens snällaste, jättemysig & lättlärd.
Men en hel del power finns i han, det kan jag lova :love:
Jag har ridit/tränat honom i sen September
(ägaren har 2 andra hästar så tiden räcker inte till.)
Jag rider han ca 5 dagar i veckan så vi känner varandra rätt bra nu
och passar väldigt bra ihop tycker jag.
Jag har även gått på kurs med honom och det var bara :love:,
även där var det många som sa att vi passade ihop vilket självklart känns jättekul :)

Allt är frid och fröjd alltså... Men så till problemet.

Han är till salu och jag vet att ägaren gärna säljer honom till mig,
men just nu så pluggar jag tom 21 december och har alltså ingen större inkomst.
Jag skall först och främst betala honom (och som de flesta
islänningar så kostar han ju en hel del...)
Och sedan har jag räknat ut att han kommer att kosta ca
2500-3000:- månaden (inkl. stallhyra, foder, hovis, ev vet 500:-, försäkring & övrigt)
Det GÅR att leva sj med hyra, mat, bil osv + hästen med hans kostnader + avbet.
om jag får ett jobb med normal lön.
Som tur är har jag billig hyra & ev. stallhyra.

Jag måste alltså ha ett jobb för att få det att gå ihop + ett lån för att betala hästen.

Jag söker jobb som en galning, säger bland annat att jag GÄRNA jobbar både jul och nyår :p,
men än så har jag inte fått så mkt respons.
"Tyvärr" har jag bara haft jobb som stallchef/ridlärare, medhjälpare på turridning
och jobbat på avelsstall med träning av unghäst bland annat, dvs enbart hästjobb.
Detta är tydligen inga meriter som duger om man skall få jobb
på ICA eller COOP :mad:

Dessutom har jag hört mig för bland släktingar om att ev kunna ta ett privat lån men
tyvärr kan hon jag frågat inte just nu, kanske senare pga skilsmässa som inte är färdig.
Med andra ord kommer jag förmodligen ta ett lån på bank vilket kostar en del med ränta och allt.
Nån som vet vilken bank som är bäst?
Nordeas ungdomslån verkar bra tycker jag, skall ev dit och fråga en bankman om detaljer så att jag vet.
Tyvärr är mina föräldrar varesig rika eller hästintresserade så de kan/vill inte hjälpa mig. :(

Ägaren vill få sålt hästen vilket man kan förstå,
men samtidigt så måste jag först och främst få ett jobb+pengar så att jag kan förverkliga min dröm.
Blir lite smått stressad då jag är livrädd att förlora drömhästen nu när jag hittat honom. Vad göra?

Var/hur skall man söka?
Jag loggar in på platsbanken varje dag & söker + lämnar cv-n på alla tänkbara ställen.

Någon som vart i samma sits som har tips och råd eller som bara allmänt har bra råd om hur man skall göra?

Mycket tacksam för svar!


Jag har ett tips.. Jag fick jobb på Aroma Tech AB.
De nyanställer hela tiden. Man kan jobba så mkt man själv vill och känner. Det är ruskigt bra betalt om man gör det man ska. Och man har garanterat jobb om man bara sköter sig.
Jag är verkligen jätte nöjd. Det är tack vare dom som jag kunnat behålla mina 2 hästar, och dessutom betäcka dem i år. Så hör med dom. O acceptera inte ett nej. Dom behöver alltid folk.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

akta er för aroma tech ab.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Nej för i sjutton gubbar, AKTA dig för Aroma Tech! Du behöver bara söka på namnet så ser du varför. Finns otaliga forum om dem på nätet, de har varit med på nyheterna etc...
Fundera först VARFÖR de alltid söker folk....
Jag jobbade för dem en tid - mitt livs största misstag.
 
Sv: Drömhästen, hur skall jag fixa det? *långt*

Nu löste det sig till slut med jobb, men tack ändå :)

Lite nya bilder från tävlingen i helgen!
Fyrgången gick sådär, i höst blir det Femgång och så skall vi träna massor,
men fick 5,5 i skritten och 4,5 i tölten vilket är bra poäng :)
Vi kom 3:a i tölten så där vart jag mkt nöjd :D

20799834.jpg


20799833.jpg


Är han inte en riktig underbaring? :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: kma
·
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 297
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 791
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp