Drömmar med känslor som en inte känner igen

Zpunk

Trådstartare
Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de senaste dagarna har jag under drömmarna haft känslor som jag i vaket tillstånd inte känner igen som mina egna.

Inatt till exempel har jag drömt väldigt mycket om mitt ex som jag inte träffat på flera år. Vi har båda nya förhållanden idag, ändå drömde jag inatt om hur mycket jag försökte ”vinna tillbaka” honom. Men det vill jag ju inte när jag är vaken…

Natten till igår drömde jag om att jag ville börja träna och började på någon slags internatskola för överviktiga personer som vill komma igång men jag var för rädd för att vara med på någon träning. Men i verkliga livet så tränar jag redan en del; rider fem dagar i veckan, går på crossfit tre dagar och springer en.

Förra veckan drömde jag att vi hade en stor AW på jobbet och jag gjorde allt jag kunde för att vara med i gruppen som skulle brottas med noshörningar (!) eftersom en specifik av mina kollegor skulle vara där och jag ville vara i hennes lag. Till vardags är det en person jag undviker eftersom vi har ganska svårt att dra jämnt och hen ofta vänder kappan efter vinden vilket vid flera tillfällen har ställt mig i dålig dager. Förutom då att mitt vakna jag tycker noshörningsbrottning låter som en ohyggligt dålig idé ;)

Någon annan som känner igen att man har en agenda i sina drömmar som känns främmande efteråt?
 
Alltså - absolut. Jag vet att jag exempelvis haft sexdrömmar om personer jag definitivt inte är attraherad av alls. Jag tror bara att hjärnan bearbetar massa olika intryck och då kan det bli en salig blandning av allt möjligt som kokas ihop till ett händelseförlopp.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 036
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 642
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp