Drömmen om egen häst- dock vill inte min man.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo men ändå säger du att det bara är att prioritera, det ständiga mantrat som svar om man säger att det inte alltid går att ha så många djur man vill. Hur vet du att det går att prioritera om du inte ens vill försöka?

Hur ska du ha det, du kan inte säga hur men bestämt saga att det går och dessutom går att få in fler djur.
Ok, om drömmen i din fiktiva familj hade varit att skaffa en häst (till?) så skulle de inte ha prioriterat att skaffa ett barn till för det första. Och så kunde de ha samåkt till fotboll och dans med någon av barnens kompisar. Pappan kanske då skulle välja att bli tränare till sitt eget barns lag?
Man skulle veckohandla på nätet och schemalägga vem som lagar mat när. De skulle ha ett städschema och barnen skulle behöva hjälpa till med hushållssysslorna för att sedan kunna få utöva sina aktiviteter. Och man skulle inte sätta sig framför tv:n efter middagen. Man skulle kombinera hundpromenaderna med joggingrundan och morgonfodringen. Etc, etc
 
Hur ska jag annars uppfatta det. du är inte så informativ.

Gången var så här

- Inlägg om att personen skulle skilja mig om partner gnällde om att hen skaffade fler djur.
-Jag skriver ett inlägg med ett exempel och menar att det finns gånger det inte finns plats för fler djur
- Du skriver ett inlägg om att det bara är att prioritera.
-Jag påtalar att prioriteringsmantrat inte alltid funkar
-Du vägrar att tala om hur det skulle gå till och menar att det ör familjens sak.

Vad menar du egentligen med att säga att det bara är att prioritera om du inte menar det då?
Orkar inte. Har inte sagt/ menat på det sätt du tolkar det på. Jag menade att det ofta finns tid att få loss om man prioriterar det man vill och nedprioriterat sånt som egentligen inte är viktigt (som att sitta på ett forum och haka upp sig på vad någon skriver).
 
Ok, om drömmen i din fiktiva familj hade varit att skaffa en häst (till?) så skulle de inte ha prioriterat att skaffa ett barn till för det första. Och så kunde de ha samåkt till fotboll och dans med någon av barnens kompisar. Pappan kanske då skulle välja att bli tränare till sitt eget barns lag?
Man skulle veckohandla på nätet och schemalägga vem som lagar mat när. De skulle ha ett städschema och barnen skulle behöva hjälpa till med hushållssysslorna för att sedan kunna få utöva sina aktiviteter. Och man skulle inte sätta sig framför tv:n efter middagen. Man skulle kombinera hundpromenaderna med joggingrundan och morgonfodringen. Etc, etc

Så du utgår från att familjen inte redan prioriterat något alls? Att barnen inte städar eller hjälper till alls? Att man ingen samåkning sker och att man tillbringar den icke existerande fritiden framför TV. Och att man inte tar med hunden på joggingturen redan verkar direkt osmart (om det funkar med hunden).

Sen vet jag inte om jag anser att det är ett smart drag att resten av familjen ska behöva göra mer för att mamman vill skaffa sig fler djur. Det borde väl rimligen vara den som vill ha djuret som ska prioritera bland sina aktiviteter och åtaganden, inte övriga familjen.
 
Orkar inte. Har inte sagt/ menat på det sätt du tolkar det på. Jag menade att det ofta finns tid att få loss om man prioriterar det man vill och nedprioriterat sånt som egentligen inte är viktigt (som att sitta på ett forum och haka upp sig på vad någon skriver).
Men då kanske du kan säga, försöka prioritera och om det inte går får man avstå.

Det framgick inte direkt att det var ett option att det inte alltid funkar att prioritera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 734
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 962
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Snart dags att köpa egen häst efter att ha haft den önskan sedan 7 års ålder. Har nu äntligen en månadslön som tillåter häst och...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: Andromedae
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 949
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp