Drömresan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är vi på väg!
Första stoppet blev på McDonalds i stan, haha. 21.55 ska vi vara i Trelleborg för att ta färjan till Tyskland men först ska vi se Sverige lite.
Mitt första "ras"-EM och jag är så peppad :bump::bump::bump::bump:

Kanske kanske kanske att man kan åka med häst med sig någon gång i framtiden..
 

Framme och installerade, ska snart ner på stan för att äta pizza. Vi bor via Airbnb och har träffat värden som kunde rekommendera ett ställe.

Min halvt obefintliga tyska har tagit oss igenom en förklaring av bäddsoffa, vägbeskrivning till stan och extra handdukar. Oklart om mitt halvt obefintliga lokalsinne tar oss in till stan 😅
 
Helt slutkörd i skallen, vi har varit i ett ridhus från 10-19 och sett på hästar. Speciellt en treårshingst var helt magisk, tog andan ur en bara den gick in i ridhuset. (Inte samma på bilden dock)

31030


Jag låtsaspratar tyska som aldrig förr, det har nog en del med tröttheten att göra också... :P
 
Lite trist att vara i ridhus för alla glänsande pälsar kommer inte fram riktigt, men å andra sidan verkar det vara ett extremt blåshål så utomhus hade nog inte fungerat alls.
 
Igår såg jag en sån fantastiskt välriden akhal teké, ryttaren visade hur hon värmde upp med Piaff för att få den att komma bättre på bakbenen :love:
Hon red akademiskt, hoppade, trec och vanlig dressyr bland annat. Så häftig!!
 
Jösses nu prövar vi visst den tyska sjukvården också. Byter hellre däck på autobahn! Var tvungen att lämna mannen på sjukhuset och åka hem med liten bebis, svårt sånt här :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag försöker vara pepp och framåt. Låtsas att jag har ett bra liv att se fram emot. Men jag är så jävla misslyckad med allt. Och innerst...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 030
Senast: Wingates
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
902
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 324
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp