Drömsoffan?

Seabaz

Trådstartare
Jag har fått för mig att jag nog behöver byta ut min soffa... Den är närmare 20 år gammal och håller ihop efter att man gott loss med skruvdragaren....

Men hur 17 hittar jag en ny älskling? Jag spenderar väldigt mycket tid i min soffa. Soffan och soffbordet fungerar som matplats, sällskapsplats, kontor osv...

Soffan jag har nu är en 3-sitts som är ca 2,40 lång och hela 120 djup från väggen mätt. Sitsen är 90-100cm med riktigt muffiga kuddar i ryggen!

Nu söker jag en soffa med schäslong/divan, dvs 2-sits+divandel max 2,50 lång då MEN! jag vill ju ha sitsen på den 2-sitsiga delen lika bred som min soffa är idag helst... + divanen då men den lär väl vara 1,60-1,80 "lång" (eller djup är väl rätt ord)


Vaaar kan jag hitta denna soffa? Jag har liksom inte koll på mer än ikea och mio och där finns den ju inte.

Jag vill helst inte betala mer än 6000kr men inser att mer rimligt kanske är 10.000kr. Är det dock exakt vad jag vill ha är jag beredd att gå upp ännu mer!
 
Sv: Drömsoffan?

Chilli hittade vi vår drömsoffa hos, men sen specialbeställde vi den men med eget val av tyg hos... Svenska hem? :D
 
Sv: Drömsoffan?

Typ nåt sånt här?

sofor04.jpg
 
Sv: Drömsoffan?

Vi har nyligen beställt en soffa från ett företag som levererar till hela Sverige för 995 kr. Vi har inte fått vår soffa än, men de har bra priser (sen vet jag inte hur kvaliteten är, men..) och såg att soffan nedan nu går på 4995 kr + frakt. Väldigt trevliga och bra service.

bredd 260 cm
divan 155 cm
vändbar

3217_3805_500.jpg
 
Sv: Drömsoffan?

Jag har förälskat mig i denna soffan

41348689L.jpg


Den finns i olika mått, men det jag ville komma till är att köp inte en soffa utan att ha suttit i den. I många är balken mellan divan och soffdel väldigt tydlig och det är ju hemst att slå sönder svanskotan när man ska sätta sig i soffan.
Vi hade själva kollat ut en lite billigare soffa på ILVA för 8-10000, men vi behövde bara sätt oss i den en gång sen var den struken.
 
Sv: Drömsoffan?

Att provsitta sin soffa innan köp är A och O!
Bara en bild och mått säger inte tillräckligt när det gäller köp av ny soffa, det viktigaste är att man provar den.
Har du kollat på chillistore? De har många soffor till bra priser.
 
Sv: Drömsoffan?

Jag tycker våran soffa är grym! De flesta vill ju ha de här vanliga divansofforna med raka linjer. Själv är jag allergisk mot dessa raka linjer (på armstöd o dylikt). Så jag fick leta lääänge innan jag hittade en med lite mjukare linjer. Men det var det värt, för den är riktigt prisvärd!

BO964_4e01e5f2de241.jpg



Jag valde att ta den i svart. Dåliga bilder, men ngt iaf:

img_2455_50f19e34ddf2b3160f0b70f7.jpg


sommarhost2012_321_50f19dc19606ee029754aea2.jpg
 
Sv: Drömsoffan?

Vi köpte vår soffa på tiwest.se, den är helt underbar! :love: Den är rätt djup i sätet och det som jag tyckte var viktigt var att modellen vi valde fanns med hög rygg, fatta vad skönt det är med ett rejält ryggstöd. :D På kvällar och helger bor jag och djuren i den, har somnat några kvällar också. :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp