Drömmarna som försvann

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns egentligen en massa saker jag finner intressanta, men jag saknar gnista och entusiasm att göra något. Jag lägger så lite tid jag bara kan på olika saker. Idag lagade jag t.ex. ett par jeans av den simpla anledningen att det var det sista paret som var något så när hela. De andra är mer trasiga eller så kommer jag inte i dem längre. Jag har f.ö. gått upp så pass mycket i vikt att jag känner mig obekväm och så kommer jag knappt i mina kläder längre.

Vart farao har min entusiasm tagit vägen? Jag kan fejka den, men inte känna den. Ingen av mina tidigare drömmar känns värd att jobba för längre. Och jag kommer aldrig till läget att jag trivs med att vara hemma. Det händer att jag åker hemifrån eller drar mig för att åka hem för att jag inte vill åka hem.

Ska det vara så här nu? De där drömmarna om att odla, pyssla med hantverk, bygga saker o.s.v. känns inte som mycket att ha längre. Numera staplas dagarna bara på varandra. Till vilken nytta? Det har jag ingen aning om.
 

Tror du inte att du saknar gnista för att du igen blivit sämre?
Jag vet ju inte. Men för mig verkade det som att det tog kolossala mängder energi för dig i konflikten med din terapeut och de tankar/känslor som följde.
Jag tycker nog det vore konstigare om du inte blev sämre efter det.
Jag hoppas du kan få en terapeut du trivs bättre med och få hjälp genom den här tunga perioden.
Sen tror jag absolut din gnista återvänder och du börjar tycka saker är kul och värt det igen.
Kram till dig!
 
Tror du inte att du saknar gnista för att du igen blivit sämre?
Jag vet ju inte. Men för mig verkade det som att det tog kolossala mängder energi för dig i konflikten med din terapeut och de tankar/känslor som följde.
Jag tycker nog det vore konstigare om du inte blev sämre efter det.
Jag hoppas du kan få en terapeut du trivs bättre med och få hjälp genom den här tunga perioden.
Sen tror jag absolut din gnista återvänder och du börjar tycka saker är kul och värt det igen.
Kram till dig!
Du har nog rätt. Det där tog massor med energi och har tyvärr påverkat min arbetsprestation negativt på jobbet också. Jag kontaktade psykmottagningen i måndags och bad om att få byta terapeut men har inte fått någon återkoppling om detta. Så jag hänger i luften och försöker hantera det så gott det går. Att jag får rida den där islänningen är ju bra i alla fall. Ägaren och hennes man är ju också mycket sympatiska.
 
Du har nog rätt. Det där tog massor med energi och har tyvärr påverkat min arbetsprestation negativt på jobbet också. Jag kontaktade psykmottagningen i måndags och bad om att få byta terapeut men har inte fått någon återkoppling om detta. Så jag hänger i luften och försöker hantera det så gott det går. Att jag får rida den där islänningen är ju bra i alla fall. Ägaren och hennes man är ju också mycket sympatiska.

Titta själv på dina sista meningar i ditt inlägg. Du har fortfarande förmåga att se positiva saker i ditt liv.

Så kul att se!
 
Titta själv på dina sista meningar i ditt inlägg. Du har fortfarande förmåga att se positiva saker i ditt liv.

Så kul att se!
Jag försöker. Det är en dag i taget men jag har inget direkt att se fram emot och inga planer jag vill förverkliga. Jag har alltid varit så målinriktad men nu finns - ingenting. Önskemål finns väl men inget jag orkar agera på.
 
Jag försöker. Det är en dag i taget men jag har inget direkt att se fram emot och inga planer jag vill förverkliga. Jag har alltid varit så målinriktad men nu finns - ingenting. Önskemål finns väl men inget jag orkar agera på.

Man måste inte orka hela tiden. Du försöker och det är bra!

Och det går inte att återhämta sig i ett nafs, det tar tid!

Har du läst om alla faser man går igenom när man blivit sjuk?

Låter knäppt men jag tror att det du känner just nu är ett positivt steg på vägen till att bli frisk.

Fast det känns skit... så är det nog bra. Som jag skrev innan så låter det knäppt...
 
Man måste inte orka hela tiden. Du försöker och det är bra!

Och det går inte att återhämta sig i ett nafs, det tar tid!

Har du läst om alla faser man går igenom när man blivit sjuk?

Låter knäppt men jag tror att det du känner just nu är ett positivt steg på vägen till att bli frisk.

Fast det känns skit... så är det nog bra. Som jag skrev innan så låter det knäppt...
Nej, jag har inte läst om de där faserna.

Men just nu kör jag väl lite på "fake it til I make it" även om livet inte riktigt fungerar.
 
Jag tror att det kan vara ganska svårt att bli av med en depression när man lever så pass "isolerat" som du verkar göra. Vad jag förstått bor du ensam, jobbar hemifrån och umgås inte så mycket i övrigt heller. Det är absolut inget fel i det, men jag tror att när man mår som du så behöver man lite rutiner och kanske folk omkring sig för att ta sig ur det, även om det kan kännas som det sista man vill.
 
Jag tror att det kan vara ganska svårt att bli av med en depression när man lever så pass "isolerat" som du verkar göra. Vad jag förstått bor du ensam, jobbar hemifrån och umgås inte så mycket i övrigt heller. Det är absolut inget fel i det, men jag tror att när man mår som du så behöver man lite rutiner och kanske folk omkring sig för att ta sig ur det, även om det kan kännas som det sista man vill.
Och att ändra på det låter sig inte göras på något rimligt enkelt sätt.
 
Kanske en bukefest hemma hos dig?
Jo, sådana engångshändelser går ju att ordna.

Jag är ju på kontoret en gång i månaden också och en gång om året så har vi kick-off i Spanien då vi träffar alla våra samarbetspartners. Det är faktiskt dags nu på söndag igen.

Annars är det väl lite spridda skurar då jag träffar folk. Jag passar på då möjlighet ges.

Och visst är det trevligt att träffa folk. Däremot vet jag inte vad jag vill med mitt liv längre. Eller det finns saker jag vill men det känns inte som någon idé att göra något i alla fall. Allting stressar mig om jag försöker.
 
Jo, sådana engångshändelser går ju att ordna.

Jag är ju på kontoret en gång i månaden också och en gång om året så har vi kick-off i Spanien då vi träffar alla våra samarbetspartners. Det är faktiskt dags nu på söndag igen.

Annars är det väl lite spridda skurar då jag träffar folk. Jag passar på då möjlighet ges.

Och visst är det trevligt att träffa folk. Däremot vet jag inte vad jag vill med mitt liv längre. Eller det finns saker jag vill men det känns inte som någon idé att göra något i alla fall. Allting stressar mig om jag försöker.

Allt går inte att ordna på engång. Du måste ta en sak i taget.

När du passerar Västerås är du välkommen att höra av dig till mig.

Bor nära motorvägen och det är enkelt att hitta mitt jättehus på 16 våningar bland alla hus op 4 våningar.
 
Allt går inte att ordna på engång. Du måste ta en sak i taget.

När du passerar Västerås är du välkommen att höra av dig till mig.

Bor nära motorvägen och det är enkelt att hitta mitt jättehus på 16 våningar bland alla hus op 4 våningar.
Jo, där passerar jag ju då och då. Egentligen är det väl den staden jag besöker oftast. I Örebro är jag nästan aldrig och inte i centrala Stockholm heller, men i Västerås är det enkelt att stanna till och shoppa eller fika när jag passerar. Den här gången lär jag nog bara passera åt båda hållen.
 
Jo, där passerar jag ju då och då. Egentligen är det väl den staden jag besöker oftast. I Örebro är jag nästan aldrig och inte i centrala Stockholm heller, men i Västerås är det enkelt att stanna till och shoppa eller fika när jag passerar. Den här gången lär jag nog bara passera åt båda hållen.

Det kommer fler gånger!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 579
  • Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Nytant
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 658
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Jag började ett nytt jobb i en ny stad, min älskade hund dog, jag skilde mig, sålde mitt hem, hade lite problem med boendet, köpte mig...
2
Svar
26
· Visningar
4 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp