Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De moderna mobiltelefonerna har ett inbyggt system som gör att SOS kan spåra dem när man ringer 112, så appen är egentligen bara för att SOS ska veta telefonnumret om de behöver ringa upp. Man lägger ju in sitt nr i appen.När företaget installerade SOS -appen i våra telefonen så la jag undan den i en mapp och tänkte att jag ringer ändå 112 om det är nått.
Sen drömde jag en natt att det hände nått och jag letade som bara den efter appen utan att hitta den. Jag visste inte var jag var så därför skulle appen vara bra så de visste vart de skulle skicka ambulans. Vet att jag letade på min mobil och jag kände bara panik.
Så på morgonen när jag vaknade så letade jag fram appen och la den på första sidan![]()
Tror jag drömt liknande låter så bekantJag har ofta drömmar där mobilen har en framträdande roll: Nåt hemskt händer/har hänt/nån i familjen är försvunnen/ behöver hjälp .... och jag ska texta eller ringa. Och inget fungerar. Allt blir fel, det går inte fram, jag skriver in fel siffror... Mardröm med andra ord! Hemskt!!
Jag har drömt att jag måste ringa 112 men de inte fungerar. Kommer inte ihåg att de just skulle vara en mobiltelefon utan tror de var en knapptelefon.
Jag har ofta drömmar där mobilen har en framträdande roll: Nåt hemskt händer/har hänt/nån i familjen är försvunnen/ behöver hjälp .... och jag ska texta eller ringa. Och inget fungerar. Allt blir fel, det går inte fram, jag skriver in fel siffror... Mardröm med andra ord! Hemskt!!
Jag drömmer det ofta. Antingen att touch screen inte fungerar, eller att jag slår in fel siffror om och om igen.
Jag drömmer relativt ofta att jag hamnar i akuta situationer och behöver ringa/ messa/whatever och då fungerar inte mobilen. Ofta att jag inte kan hitta "ring"-appen, eller inte kan slå rätt nummer.
Blir lite stressad bara av att tänka på/skriva det nu...
Den här texten dök upp i mitt flöde alldeles nyss, och jag kom lite häpet fram till att jag, såvitt jag kan minnas, aldrig någonsin drömt om min telefon trots att jag ägt en sedan sent nittiotal.
Kommentarerna var rätt överraskande! Antingen förekommer telefoner inte alls eller också gör de det, men de funkar inte.
Vad säger ni?
Visa bifogad fil 168943