Drömmer du om din mobiltelefon?

• Samhälle
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 33
  • Visningar Visningar 1 755

Har du drömt om din mobiltelefon?

• Ja

Röster: 12 9,8%
  • Nej

Röster: 91 74,6%
  • Ja, men den fungerar inte.

Röster: 18 14,8%
  • Annat

Röster: 4 3,3%

• Antal omröstningsdeltagare
    122
För mig är det en "elektronisk pryl" precis som tv, stereo, dator mm - jag drömmer inte om dom sakerna heller.

Drömde inatt att jag blev uppringd av en person som jag inte räknade med skulle ringa mig. Men annars drömmer jag sällan om min telefon.

Jag har ofta drömmar där mobilen har en framträdande roll: Nåt hemskt händer/har hänt/nån i familjen är försvunnen/ behöver hjälp .... och jag ska texta eller ringa. Och inget fungerar. Allt blir fel, det går inte fram, jag skriver in fel siffror... Mardröm med andra ord! Hemskt!!

När företaget installerade SOS -appen i våra telefonen så la jag undan den i en mapp och tänkte att jag ringer ändå 112 om det är nått.

Sen drömde jag en natt att det hände nått och jag letade som bara den efter appen utan att hitta den. Jag visste inte var jag var så därför skulle appen vara bra så de visste vart de skulle skicka ambulans. Vet att jag letade på min mobil och jag kände bara panik.
Så på morgonen när jag vaknade så letade jag fram appen och la den på första sidan 😂
De moderna mobiltelefonerna har ett inbyggt system som gör att SOS kan spåra dem när man ringer 112, så appen är egentligen bara för att SOS ska veta telefonnumret om de behöver ringa upp. Man lägger ju in sitt nr i appen.

Inte om själva telefonen men jag har drömt att jag skickar och läser mess som inte finns och jag har även drömt flera gånger att jag skriver bland annat här 😅

Jag har ofta drömmar där mobilen har en framträdande roll: Nåt hemskt händer/har hänt/nån i familjen är försvunnen/ behöver hjälp .... och jag ska texta eller ringa. Och inget fungerar. Allt blir fel, det går inte fram, jag skriver in fel siffror... Mardröm med andra ord! Hemskt!!
Tror jag drömt liknande låter så bekant :(

Jag drömmer relativt ofta att jag hamnar i akuta situationer och behöver ringa/ messa/whatever och då fungerar inte mobilen. Ofta att jag inte kan hitta "ring"-appen, eller inte kan slå rätt nummer.

Blir lite stressad bara av att tänka på/skriva det nu...

Nej, har inte haft någon dröm som inkluderat en telefon eller annat avancerat tekniskt påhitt. Trodde att jag hade gjort det nyligen, men det var tydligen verklighet med vaga minnen och mycket minnesförlust.

Min mor har enligt utsago drömt att hon ska ringa Kalle Anka, men numret innehöll 11/12 så det funkade inte :cautious:

Jag drömmer det ofta. Antingen att touch screen inte fungerar, eller att jag slår in fel siffror om och om igen.

Jag drömmer relativt ofta att jag hamnar i akuta situationer och behöver ringa/ messa/whatever och då fungerar inte mobilen. Ofta att jag inte kan hitta "ring"-appen, eller inte kan slå rätt nummer.

Blir lite stressad bara av att tänka på/skriva det nu...

Kan också drömma liknande! Senast inatt drömde jag om att jag behövde meddela någon något viktigt men det fungerade inte när jag försökte skriva, kom inte upp några bokstäver, och kunde inte hitta personens namn för att ringa.

Jag kategoriserar det som samma typ av dröm som när man bara kan röra sig i slow motion fast det är bråttom, eller försöker skrika utan att det kommer ut något ljud. När jag var barn var det ofta att jag var arg och försökte slå någon men hur än hårt jag tog i hände ingenting. 🙈

Aldrig drömt om telefonen som ting. (Elller andra teknikprylar)

Däremot har jag drömt stressdrömmar att jag inte kan slå typ 112... men det gjorde jag före mobilens tid också och lär inte ha så mycket med själva mobilen i sig att göra utan samma typ av dröm som när man springer (ifrån nåt) men inte kommer nånstans och sådär.

Den här texten dök upp i mitt flöde alldeles nyss, och jag kom lite häpet fram till att jag, såvitt jag kan minnas, aldrig någonsin drömt om min telefon trots att jag ägt en sedan sent nittiotal.
Kommentarerna var rätt överraskande! Antingen förekommer telefoner inte alls eller också gör de det, men de funkar inte.
Vad säger ni?
Visa bifogad fil 168943

Jag har drömt om mobilen, men bara mardrömmar. Antingen att jag behöver ringa ett brådskande samtal som kan gälla liv och död, men hittar inte mobilen, eller att jag har mobilen och ska ringa ett samtal som gäller liv och död, men nr jag trycker på siffrorna (typ 112) händer ingenting, alt att jag måste få tag på någon akut i telefonboken, och när jag trycker på att ringa upp den personen så ringer den upp någon annan hela tiden. 😅 Usch vilken panik jag får varenda gång!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·
Äldre Jag är en kvinna med båda fötterna på jorden. Ibland. Att åka till ett annat land(skap) för att besöka människor jag aldrig träffat... 4 5 6
Svar
103
· Visningar
14 133
Senast: Enya
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter