drömsläp?

tralala

Trådstartare
om du hade obegränsat med pengar, och en bil och körkort som klarar av att dra vilket släp som helst, vad skulle du då köpa för släp? Varför?
Hur långt från drömsläpet befinner sig ditt nuvarande släp?

Jag har själv inget eget släp men jag är väldigt nyfiken på era svar :laugh:
 
Sv: drömsläp?

Jag måste nog säga att ajg är så nära mitt drömsläp jag kan komma;)

Kör en Star Trailer Diamant.
Frontlastare, sadelskåp, extra brett, stabilt snyggt, säkerhetsbommar osv.

Mitt krav på framtida släp är sadelkammare och frontlastare, vilket detta släpet har.

Det jag vill ha extra är: Mer plats fram i släpet, dörrar i stället för bommar bak, större sadelkammare.
 
Sv: drömsläp?

Hade jag haft obegränsat med pengar hade jag inte köpt ett släp. Jag skulle köpa en lastbil. Den nya som Umesläp och Polar gjort tillsammans.
 
Sv: drömsläp?

Jag säger som MaRomer, transporten jag har nu, en Boj Bravo 1990, extra hög och extra bred. Den har både sadelkammare och garderob.
I dagsläget behöver jag inte mer, då mina två hästar precis går in i transporten tillsammans, en stor (170) och en lite mindre häst ;) Skulle jag bli med ytterligare en stor så skulle jag behöva en annan... o andra sidan så skulle nog risken vara väldigt liten att jag skulle behöva transportera dem samtidigt så det kan nog lika gärna vara.
Men annars så vill jag ha samma typ, kanske en classic då, och som får dra 2500 vilket jag tror nästa gräns ligger på.
 
Sv: drömsläp?

Vi har faktiskt vårt drömsläp. Vi var för snåla för att beställa ett nytt (strax över 180 000 kr med de tillvalen vi ville ha). Så kommer det ut ett begagnat på marknaden! Gissa om vi slog till snabbt.
 
Sv: drömsläp?

Jag har varit jätte nöjd med min Star trailer med urlastning fram.. Tyvärr utan sadelkammare,.. Så nästa släp skulle absolut ha sadelkammare.. Jag köpte mig ett boj bravo 220 med sadelkammare,garderob och snabbutlösande bommar fram och dörrar bak.. En riktigt bra tävlingsvagn.. Jag är nöjd..
 
Sv: drömsläp?

Men åh! Då hade jag:

Tagit lastbilskörkort
Köpt en hästlastbil för två hästar samt med fräsch bodel
Det skulle vara stötdämpare, AC och vattenkopp hos hästarna dessutom. Och hyfsat stor del för förvaring av ett par höbalar, 2-3 sadlar + all annan utrustning som behövs när man vill åka längre!

:D

Just nu har jag ett bra släp, Ett Thiel byggt efter min beställning med den extrautrustning jag vill ha. Ett helt okej släp men några justeringar går alltid att hitta på ;)


Hade jag haft lastbilen ovan hade jag kunnat vara med på ConnemaraRIKS vart än det var, jag hade även kunnat vara med på Hälsingerallyt och jag hade kunnat åka själv ner i europa och köpa häst och tagit med hem ;)
 
Sv: drömsläp?

Oj jag gillar mitt släp och kommer inte att byta ut det i det närmaste iaf :)

Men om jag skulle köpa en ny skulle det nog bli ett BOJ med combiläm, fronturlastning, sadelkammare, garderob och panikbommar både fram och bak.
Men en mindre hästlastbil med bodel där det finns både pentry, toa och dusch är ju såklart en dröm.
En dag har jag säkert en mindre lastbil iaf även om den kanske inte har toa, dusch och pentry men en liten bodel iaf :)
Resten kan man ju lösa på annat sätt men vore lyxigt att ha sitt eget i bilen.
 
Sv: drömsläp?

Har mitt dröm släp:) Det var jätte roligt och lite pirrigt när jag skulle hämta transporten. Aldeles ny varden då och jag är hel nöjd med transporten. Fautras Provan classic med större framfönster och öppnings bara fönster på sidorna framme.
 
Sv: drömsläp?

Hade jag pengarna och körkortet (C) hade det inte handlat om släp längre utan en rejäl buss för 3 hästar + en bra bodel :D
 
Sv: drömsläp?

Jag har inget eget släp i dagsläget men kommer att behöva köpa ett då jag ska börja träna varje vecka hos min tränare en bit bort.

Jag drömmer om ett Fautras JMS med sadelkammare... :love:
 
Sv: drömsläp?

Mitt släp är snudd på drömsläpet :)

Det enda jag eventuellt skulle kunna önska mer är dörrar bak, kombiläm och en till skötardörr (så jag har en på varje sida), men det är ingenting som jag alls saknar på mitt nuvarande heller.

Har ett Star XR3000. Skulle jag byta märke så ligger Boj Classic närmst tillhands
 
Sv: drömsläp?

Men åh! Då hade jag:

Tagit lastbilskörkort
Köpt en hästlastbil för två hästar samt med fräsch bodel
Det skulle vara stötdämpare, AC och vattenkopp hos hästarna dessutom. Och hyfsat stor del för förvaring av ett par höbalar, 2-3 sadlar + all annan utrustning som behövs när man vill åka längre.

Sån lastbil vill jag oxå ha, men kommer nog inte ske dom närmaste 10 åren om jag inte vinner på lotto:P
 
Sv: drömsläp?

Har idag ett Boj 225 SEH årsmodell 2007, dvs 2500 kg i totalvikt (lastar 1650 kg har jag för mig), extra hög och extra bred, sadelkammare och klädskåp, kombiramp bak med innerdörrar, mjuk mellanvägg. Är mycket nöjd med det, men skulle jag få välja ett nytt hästsläp så skulle det bli ett Nonnenmacher. Dessa kan man få i stort sett hur man vill, de har bra ventilation, är lätta och i Tyskland får man köra 100 km/h med dem, vilket borde tyda på att de går stadigt och bra bakom bilen. :) En Nonnenmacher är i alla fall en realistisk önskan, det handlar "bara" om den lilla detaljen pengar... ;)

I annat fall är så klart lastbil en väldans lyx som skulle vara väldigt trevlig, men då skulle jag behöva ta lastbilskort först och ha gott om pengar tillhanda för inköp, skatt och försäkring för lyxåket. ;)
 
Sv: drömsläp?

Ja vi har med vårat dröm släp (star xr3000).. hästarna älskar de å de gör vi med =)

de enda som jag skulle kunna lägga till är en fronturlast "bara för att" inte för att jag behöver de men ändå =)
 
Sv: drömsläp?

Jag måste nog säga att vi redan äger vårt drömsläp.. Ett Xtrail big XXX med bodel för tre personer, toalett, dusch, kök osv och plats för tre hästar.. Hästarna åker enormt bra i det eftersom det är treaxlat och de är "still" i även de guppigaste vägarna :) De står "snett bakåt", som i en lastbil och även hästarna som varit jobbiga att åka med förut står som ljus när vi åker nu :)

Såhär ser det ut, innan vi packat in allt inför en tävling ;)
29413_389967153476_634033476_3974953_493089_n_144101809.jpg
 

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 027
Senast: Smurfoff
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 352
Fordon Jag ska till hösten kolla på en ny bil. Jag har en 20 år gammal bil som börjar åka på sin sista resa så att säga. :bump: Jag planerar...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: Twihard
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 898
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp