Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Drop down meny problem

S

Spider84

Är det någon som vet om man kan få en drop down meny, som går ut till höger när den öppnas, att gåt ut över ett fönster?

Alltså problemet är att jag gjort en drop down meny i ett fönster för menyn, men när den fälls ut stoppas den givetvis av fönstrets storlek och istället för att gå helt till höger om "orignal" menyn så lägger den sig mitt över.

Så nu funderar jag på om jag måste skippa att ha ett meny fönster och ha med den på alla sidor (menyn) eller om det går att koda så den går över gränsen för fönstret.

D

Dasjenka

Sv: Drop down meny problem

Jag har haft samma problem som du så jag är också nyfiken på om man kan lösa problemet på något sätt.

När jag hade en meny som inte gick att fälla ut över fönstret bredvid så gjorde jag en riktig fullösning och la menyn i en genomskinlig iframe som lappade över iframen med text. Det fick menyn att fällas ut framför fönstret med text, men det var ingen direkt felfri lösning och det är såklart inte snyggt kodat. Då jobbade jag dessutom med iframes och inte med frames. Frames kan man ju inte få att lappa över och inte heller göra genomskinliga.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5937 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Har tänkt mycket på min pappa senaste tiden. Tror det är att det varit fars dag, att han fyller år snart och dessutom corona och tanken...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 830
  • Låst
Kropp&Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
13 079
Kropp&Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
2 593

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • OS-laget

Omröstningar