Droppar Blod (hane)

L

LiPP

Hallåj!

Tänkte höra här om det är fler än jag som har hanhund som det droppar blod ifrån könsorganet?
Har hört att det kan vara prostatan som sväller när det finns löptikar i närheten men det börjar bli lite jobbigt nu faktiskt. Får moppa golvet varje kvart ungefär. Det är t.o.m fläckar där han har legat och sovit.
Det här droppande kan hålla i sig ca 4 dgr och sedan vara bort i 1-2 mån till han sätter igång igen. När han inte droppar blod så droppar han "vanliga flytningar" lite då och då.

Är detta normalt eller är det dax att uppsöka vet?

Berätta era erfarenheter.
 
Sv: Droppar Blod (hane)

Uppsök veterinär så slipper du fundera på det, det kommer att kännas skönare för dig.

elisabeth
 
Sv: Droppar Blod (hane)

det kan inte vara en allvarlig förhudsinfektion? det är inte normalt att vare sig blöda eller ha flytningar.
 
Sv: Droppar Blod (hane)

Det kan mycket väl vara urinvägsinfektion. Ring och hör med din veterinär.
 
Sv: Droppar Blod (hane)

Dean skrev:
Det kan mycket väl vara urinvägsinfektion. Ring och hör med din veterinär.
Om det är urinvägsinfl. så har väl hunden även svårt att hålla sig? Så är det ju med oss tvåbenta iaf.
Har iaf hört med olika vet nu och ska ge honom c-vitamin och tranbärsjuice under helgen och är det inte bättre till veckan så ska vi in på mån å lämna urinprov osv..
 
Sv: Droppar Blod (hane)

Min jämte gör likadant, så jag frågade veterinären när jag ändå var där och hon sa att det är vanligt att de blöder lite när de har förhudskatarr, som är vanligt och hon sa att jag skulle inte bry mig om det. Hade han kissat ofta så hade hon misstänkt urinvägsinfektion eller njursten.
 
Sv: Droppar Blod (hane)

vadå ska man inte göra något åt katarren? visstär den lindrig så kan den gå över av sig själv (min labbe hade det en gång när han blev könsmogen. vet sa att det var vanligt i hans ålder och att jag skulle avvakta några dagar och spola rent, men det var en droppe flytning och inget blod). jag tycker ändå att trådskaparen ska åka in till en vet och få det undersökta då blod + flytningar inte är normalt och säkert kan bero på mer än en grej.
 
Sv: Droppar Blod (hane)

Min hane har alltid förhudskatarr och enligt en veterinär så kunde jag tvätta av snoppen med väl utspädd jodopax, enligt två andra veterinärer så ska man inte göra något alls för då blir det bara värre. Nu när jag var hos veterinären sist (han har en infekterad körtel) så sa jag att det ibland droppade blod ifrån snoppen och hon frågade då om han hade förhudskatarr och om han har det är det normalt att det blöder ibland och man ska helst bara låta det vara eller bara torka bort det som är ytligt. Däremot har jag inte sagt att LiPPs hund lider av samma som min, det jag menade var att symptomen är lika så det kan vara det. Antar att flytningarna hon menar troligtvis är varet som bildas när de har förhudskatarr. Jag kan i stort sett dagligen torka bort var- eller blodfläckar på golvet. Ringa till veterinären för att rådfråga kan man alltid göra, så får de avgöra om de behöver titta på honom eller inte.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Droppar Blod (hane)

Var detta svar riktat till mig eller trådskaparen? :confused:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 690
Senast: lundborg
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 183
Senast: paradiset
·
K
Övr. Hund Jag har alltid känt mig lyckligt lottad, när min 3 ½ -årige hanhund inte ännu riktigt fattat det här med löptikar... Det var längesedan...
Svar
8
· Visningar
1 003
Senast: Tippan
·
Övr. Hund Vaknade imorse av ett helt hus fullt av hunddiarré. Mysigt värre *INTE* Städade upp det och försökte förklara för Bork att han inte...
Svar
15
· Visningar
7 977

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp