Druvfläder giftigt??

Anynomc

Trådstartare
Hej! Någon som har kunskap om druvfläder och om någon häst har blivit förgiftad av det!?? Hur giftigt är det?? Min häst har ätit av det o mår nu inte bra...
Tacksam för snabbt svar!!
 
Ring omedelbart ut en veterinär. Jag vet inte om den växten är giftig, men jag vet att det kan gå utför FORT för en förgiftad häst. Ta inte risken.
 
Ja, druvfläder är giftig. Ring veterinär istället för att fråga på forum och använd google om du inte vet om den är giftig!
 
Ring omedelbart ut en veterinär. Jag vet inte om den växten är giftig, men jag vet att det kan gå utför FORT för en förgiftad häst. Ta inte risken.

Jag har pratat med veterinär som säger att
Ja, druvfläder är giftig. Ring veterinär istället för att fråga på forum och använd google om du inte vet om den är giftig!

Jag har såklart kontakt med veterinär också men tänkte bara kolla här om någon vart med om samma sak.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
698
Senast: lundsbo
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 206
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
720
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp