Drycker utan äpple?

Bufera

Trådstartare
Hej

På mitt jobb söker vi efter drycker som inte innehåller äpple, ska kunna köpas i vanliga affärer.
Saft eller juice liknande, hittills har vi Önos tropiska juice. Sen innehåller allt äppeljuice som bas :(

Det är på grund av allergi som vi söker drycker utan äpple i.
Några tips? :D
 
Jokk, både tranbär och lingon :) Önos Hallon och även deras Svartvinbär borde funka.
Funlight verkar innehålla äppelsyra (som surhetsreglerande medel) men om det är ok finns det ju massor att välja på :)
 
Hej

På mitt jobb söker vi efter drycker som inte innehåller äpple, ska kunna köpas i vanliga affärer.
Saft eller juice liknande, hittills har vi Önos tropiska juice. Sen innehåller allt äppeljuice som bas :(

Det är på grund av allergi som vi söker drycker utan äpple i.
Några tips? :D

Brämhults?
 
Bobs ekologiska lemonader verkar inte innehålla äpplejuice.
Överlag känns lemonad som ett alternativ värt att titta närmare på just eftersom det mest borde innehålla socker, citron och vatten typ :D (samma med blandsaft/lättdryck med citronsmak tänker jag)
Samtliga smaker av Bobs Fusion verkar också fungera, kanske med undantag för päron om personen reagerar på det(?).
Även ICAs sortiment av deras egna ekologiska saft verkar vara utan äpple. Eller ja, inte äpple- och rabarbersaften men resten :)
 
Jag hittar flera sorter av koncentrerad apelsinjuice som ska vara bara apelsin i: JO, coop, änglamark. Och färdigblandade som God Morgon och Bravo.

Kiviks fläderblomsdryck?

Saft från Brunneby eller Tillmans/Grangärde musteri eller Berganders bär (kanske beror på ort vilka av de som affärerna har?)
 
Jadu, gissa hur mycket vi fick leta innan vi hittade en jos som dottern kan dricka, utan både äpple och apelsin...
Hon dricker numera Del Monte ananasjos, med eller utan Mango. (det fanns ett annat fabrikat som också skulle vara ren ananasjos, men den reagerade hon på, varför vet vi inte)

Är det bara äpple som inte funkar så har BOB flera lättdrycker utan äppeljos, t.ex Päron, Citron-Lime, Hallon-Björnbär och några till. Kiviks lättdrycker finns också i några smaker utan äpple.
 
Coop har en underbar svartvinbärsdricka (vet inte riktigt om den är juice, mer "måltidsdryck" typ..) utan äppeljuice i. Har för mig att det bara är vatten, svarta vinbär, lite socker och citronsyra i. Underbar! :love:
 
Hej

På mitt jobb söker vi efter drycker som inte innehåller äpple, ska kunna köpas i vanliga affärer.
Saft eller juice liknande, hittills har vi Önos tropiska juice. Sen innehåller allt äppeljuice som bas :(

Det är på grund av allergi som vi söker drycker utan äpple i.
Några tips? :D
Tillmans saft, finns massor av sorter. Tittade på körsbärssaften vi råkar ha hemma, och den innehåller körsbär, socker och vatten. Det är likadant med deras andra sorter.
 
Så tacksam att jag hittade denna tråd! Och vill bara 'bumpa den' och se till att den fortsätter dyka upp i sökmotorerna. Jag måste äta low FODMAP pga IBS, och letade Saft med enbart vanligt socker - inga sötningsmedel eller siraper - och ingen äppeljuice (päron är jag osäker på).

För jag måste dricka och får inte i mig nog vätska om det inte är ordentlig smak, det går bara inte.

Så - tack till alla som bidragit.
 
Så tacksam att jag hittade denna tråd! Och vill bara 'bumpa den' och se till att den fortsätter dyka upp i sökmotorerna. Jag måste äta low FODMAP pga IBS, och letade Saft med enbart vanligt socker - inga sötningsmedel eller siraper - och ingen äppeljuice (päron är jag osäker på).

För jag måste dricka och får inte i mig nog vätska om det inte är ordentlig smak, det går bara inte.

Så - tack till alla som bidragit.
Kiviks verkar vara med bara socker och bär. Iaf dom sorter jag har hemma.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
725
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 419
Senast: Myrten
·
IT & mobiler Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet. Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång...
Svar
14
· Visningar
1 177
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp