Du är fantastisk

Det står små meningar när mam viker ut dem.
Minns såklart ingen men tycker de är söta
E3444574-0F45-425F-9F30-958BDA4ED811.jpeg
 
Jag har aldrig sett det. Det kan bero på att jag inte brukar ha läsglasögon påmig när jag handlar.

Jag skulle bli mycket provocerad om en jävla apparat påstod att jag är fantastisk. Det är jag inte, tack så mycket.

Tänk på att det är en människa som med eget svett dymoat ihop lappen med stor tanke att vara trendfähig - som massutskick till kundkretsen. Snäppet bättre än en "jävla apparat" kanske.
 
Jag blir lite glad av måttliga, sansade påståenden, typ att jag är fin eller gullig. För det tycker jag att jag kan vara. Men inte fantastisk eller bäst, som det stått nånstans. Det är lite vääääl smörigt.
 
Äh, jag är en grinig jäkel, så jag tycker bara det är löjligt! :o

När man springer in på Hemköp, svettig, luktar häst, har höstrån i håret, spån på skorna och bara allmänt blä så fnyser jag inombords åt ”du är vacker”. Näddu, den gubben går jag inte på idag siddu!!!!

Hade varit bättre att dom önskar en en bra dag eller liknande. Eller frågar om man kom ihåg att köpa mjölk eller nått. 🤷🏻‍♀️

Fibusen, som missat mjölken 3 ggr så snart har hon vant sig vid att dricka kaffet svart.
 
Det påminner mig om när min yngsta dotter kom hem från kyrkans barntimmar somhon hade tjatat sig till att få gå på för att hennes kompisar gick på det och de fick pyssla så mycket. En dag kommer hon hem med en liten väggspegel som hon hade dekorerat runt ramen med pärlor och under själva spegelglaset satt en träbit med texten "JESUS SER DIG!" vilket fick mig att spontant dra spegeln från mig...😲...den spegeln kom inte upp på någon vägg iallafall! Tror att jag har spegeln kvar långt nerpackad i källaren....

OT, men jag kom att tänka på när min syster hade varit på något liknande med sina kompisar. Min syster, som från väldigt tidig ålder varit vetenskapligt intresserad, kommer hem från kyrkan och gråter. Mamma undrar såklart varför. Syrran svarar storgråtande "men mamma dom ljuger ju!! Dom säger att Jesus gick på vattnet och det kaaaaaan man inteeee"
 
Jag tycker inte det säger så mycket. Vad spelar en kortdosas åsikt om mig för roll? Jag föredrar vänliga kommentarer från människor som vet vad de talar om och faktiskt menar det.
 
Jag blir skitirriterad och vill vill skriva svordomar som respons.

”Du är en röv”

”Bittergurka”

Skånetrafiken baklänges blir ”fanstygstransport från helvetet”
Jag gillar överlag Skånetrafiken så för mig blir det inte alls det baklänges. :D
 
OT, men jag kom att tänka på när min syster hade varit på något liknande med sina kompisar. Min syster, som från väldigt tidig ålder varit vetenskapligt intresserad, kommer hem från kyrkan och gråter. Mamma undrar såklart varför. Syrran svarar storgråtande "men mamma dom ljuger ju!! Dom säger att Jesus gick på vattnet och det kaaaaaan man inteeee"

Min aldste gick ocksa pa kyrkans barntimmar nar han var i 4-ars aldern. Dar grats det inte alls. Han kom hem och, ofta langt senare, undrade han oskyldigt, "Mamma, varfor askar det" (blaser, regnar, snoar, finns insekter, valj valfri fraga som nagon, nagonsin, har stallt) Sjalvklart svarade jag scientiffic ... och forklarade mycket noggrant om varme, moln, vindar, etc, etc ... Varpa sonen irriterat utbrast, "Jag VISSTE att de hade fel"!

Da fragan ofta kom langt efter han var dar fragade jag ju forvirrat vem som haft fel och vad de sagt. "Pa lektimmarna! De sa att Gud gjorde allt det, men jag visste att sa kunde det ju inte vara!
 
Jag tror inte jag sett några sådana lappar, jag betalar sällan med kort, men jag gillar när det står t ex Do what makes you happy! på chokladomslaget.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
291
Senast: Rie
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 445
Senast: manda
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: Derivata
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 556
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp