Du är fantastisk

Jag blir jätteglad av att såna lappar finns till oss alla. Folk behöver uppmuntran och en påminnelse om att man är bäst eller fantastisk, no matter what!
Hur kan jag vara lycklig i längden om mina medmänniskor mår dåligt. Så att någon har tagit initiativet till att få människorna runt omkring oss på bättre humör är ju bara underbart.
Vissa tar in det på en gång och mår bra, vissa lägger inte märket till det eller blir till och med provocerade. Jag har varit alla tre, beroende på hur jag känner mig. Ibland behöver jag påminnas att jag är något bra och blir glad, ibland är jag neutral och lägger inte märke till texten och ibland tar jag illa vid mig. När min självkänsla inte är toppen eller just då är jag självkritisk blir jag skeptisk, men det är inte textens (eller butikernas) fel. :)
 
Jag har aldrig sett det. Det kan bero på att jag inte brukar ha läsglasögon påmig när jag handlar.

Jag skulle bli mycket provocerad om en jävla apparat påstod att jag är fantastisk. Det är jag inte, tack så mycket.

Även om jag inte blir mycket provocerad, är jag inne i samma tankar. En uppenbar generell lögn som lätt kan motbevisas med negativa tankar, triggar snarare de negativa tankarna . Leder till allt icke-fantastiskt .

Det vore till och med bättre om det stod typ ”du är en helrutten idiot .” Det går också enkelt att motbevisa och selekterar tankar som är positiva.

Alla funkar vi olika.

Mest är det trams i mina ögon och när det nu finns på allt fler ställen inte ens överraskande (vilket hade en rolighetsfiness)

Skulle det varit digitalt kanske man kunnat NIXa sig ? :idea:
 
Jag blir jätteglad av att såna lappar finns till oss alla. Folk behöver uppmuntran och en påminnelse om att man är bäst eller fantastisk, no matter what!
Hur kan jag vara lycklig i längden om mina medmänniskor mår dåligt. Så att någon har tagit initiativet till att få människorna runt omkring oss på bättre humör är ju bara underbart.
Vissa tar in det på en gång och mår bra, vissa lägger inte märket till det eller blir till och med provocerade. Jag har varit alla tre, beroende på hur jag känner mig. Ibland behöver jag påminnas att jag är något bra och blir glad, ibland är jag neutral och lägger inte märke till texten och ibland tar jag illa vid mig. När min självkänsla inte är toppen eller just då är jag självkritisk blir jag skeptisk, men det är inte textens (eller butikernas) fel. :)
Men en floskel på en elektronisk apparat, är det verkligen uppmuntran?

Man borde ha ett litet lager av ”Tack, jag vet” i fickan att klistra på i obevakade ögonblick :sneaky:
 
Jag blir glad om jag handlar av en genuint trevlig kassör/ska.

Det blir ju en aning motsägelsefullt med en lapp där det står t ex "du är fantastisk" när man handlar av en som känns helt ointresserad av en och knappt säger hej.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 375
Senast: manda
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
489
Senast: Derivata
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 446
Senast: Anna
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 348

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp