Du är fantastisk

Tänker oftast inte så mycket på vad det står på betalterminalen. Retade mig dock massor på bussar med texten 'äntligen måndag', jag vill ha helg🤬
 
Förresten apropå kundbemötande:

”Har du haft den här medicinen förut?”
”Nej, men läkaren har förklarat hur jag ska ta den.”
”Du ska börja med en tablett, 4 mg.”
”Ja, han sa det.”
”Sedan ska du öka till 8 mg efter några veckor.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Och du behöver hålla koll på blodtrycket under tiden.”
”Doktorn sa det, ja.”

VERKAR JAG VARA TRÖG I HUVUDET ELLER NÅT?
(Eventuella svar på den frågan kommer att rapporteras till moderator. :cautious:)
 
Förresten apropå kundbemötande:

”Har du haft den här medicinen förut?”
”Nej, men läkaren har förklarat hur jag ska ta den.”
”Du ska börja med en tablett, 4 mg.”
”Ja, han sa det.”
”Sedan ska du öka till 8 mg efter några veckor.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Och du behöver hålla koll på blodtrycket under tiden.”
”Doktorn sa det, ja.”

VERKAR JAG VARA TRÖG I HUVUDET ELLER NÅT?
(Eventuella svar på den frågan kommer att rapporteras till moderator. :cautious:)

Jag håller med! Nån gång har man inte velat att alla på apoteket ska veta vilken åkomma man har men de har ingen som helst känsla för diskretion eller sekretess.
 
Jag håller med! Nån gång har man inte velat att alla på apoteket ska veta vilken åkomma man har men de har ingen som helst känsla för diskretion eller sekretess.
Nej, ofta hör man ju vad personer före en får för mediciner.

Jag reagerade en gång för många år sedan, då jag hade lämnat in recept på stans största apotek och satt och väntade bland en massa andra människor. Vi ropades upp med efternamn, det kändes inte okej. (Har ett unikt sådant)
 
Nej, ofta hör man ju vad personer före en får för mediciner.

Jag reagerade en gång för många år sedan, då jag hade lämnat in recept på stans största apotek och satt och väntade bland en massa andra människor. Vi ropades upp med efternamn, det kändes inte okej. (Har ett unikt sådant)

Det står på ett apoteks hemsida att de har samma sekretess som sjukvården. Ja, jag har då inte märkt att de tar det på speciellt stort allvar tyvärr.
 
Förresten apropå kundbemötande:

”Har du haft den här medicinen förut?”
”Nej, men läkaren har förklarat hur jag ska ta den.”
”Du ska börja med en tablett, 4 mg.”
”Ja, han sa det.”
”Sedan ska du öka till 8 mg efter några veckor.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Och du behöver hålla koll på blodtrycket under tiden.”
”Doktorn sa det, ja.”

VERKAR JAG VARA TRÖG I HUVUDET ELLER NÅT?
(Eventuella svar på den frågan kommer att rapporteras till moderator. :cautious:)

Hatar också det på apoteket. Men det verkar vara nått de måste berätta på nya recept :down:. Man har ju ändå en jätte tydlig etikett på förpackningen och har fått förklarat av doktor/veterinär/whatever hur man ska ta medicinen.
 
Nej, ofta hör man ju vad personer före en får för mediciner.

Jag reagerade en gång för många år sedan, då jag hade lämnat in recept på stans största apotek och satt och väntade bland en massa andra människor. Vi ropades upp med efternamn, det kändes inte okej. (Har ett unikt sådant)
Hur kunde de veta ditt efternamn :confused:?

Edit: är trög du hade lämnat recept :banghead:
 
Fast jag tänkte inte på kundbemötande utan rent allmänt.
Men oavsett så finns det väl ingen motsättning? Hur kan det vara fel med generella trevligheter? Ingenting säger ju att folk ska sluta med specifik uppmuntran bara för att det sitter lappar i mataffären?
Eller tänker du att folk skulle sluta med det?
”Så skönt att coop har en uppmuntrande lapp på sin kortläsare, då behöver jag inte vara snäll mot mina vänner längre”
O_o
 
Men oavsett så finns det väl ingen motsättning? Hur kan det vara fel med generella trevligheter? Ingenting säger ju att folk ska sluta med specifik uppmuntran bara för att det sitter lappar i mataffären?
Eller tänker du att folk skulle sluta med det?
”Så skönt att coop har en uppmuntrande lapp på sin kortläsare, då behöver jag inte vara snäll mot mina vänner längre”
O_o
Jag tänker nog främst att du inte ska läsa mina inlägg i den här tråden med så mycket allvar. (Vad jag kommenterade var dessutom de två alternativen lapp på terminalen vs springa runt och uppmuntra okända personer. )
 
Men oavsett så finns det väl ingen motsättning? Hur kan det vara fel med generella trevligheter? Ingenting säger ju att folk ska sluta med specifik uppmuntran bara för att det sitter lappar i mataffären?
Eller tänker du att folk skulle sluta med det?
”Så skönt att coop har en uppmuntrande lapp på sin kortläsare, då behöver jag inte vara snäll mot mina vänner längre”
O_o
Jag är inte alls säker på att typ managmentfloskelartade positiva utrop är särskilt bra för oss.
 
Förresten apropå kundbemötande:

”Har du haft den här medicinen förut?”
”Nej, men läkaren har förklarat hur jag ska ta den.”
”Du ska börja med en tablett, 4 mg.”
”Ja, han sa det.”
”Sedan ska du öka till 8 mg efter några veckor.”
”Precis vad doktorn sa.”
”Och du behöver hålla koll på blodtrycket under tiden.”
”Doktorn sa det, ja.”

VERKAR JAG VARA TRÖG I HUVUDET ELLER NÅT?
(Eventuella svar på den frågan kommer att rapporteras till moderator. :cautious:)
Äldre damer och så vidare.
 
Har det blivit en trend där ni handlar med att sätta små texter på kortdosan? T.ex ”du är fantastisk”, ”du är fin” osv.

Vad tycker ni om det? Fånigt? Gulligt? Blir nu glada när ni läser det?
Jag såg det första gången på kvantum i gislaved, blev glad och kommenterade det till kassörskan. Det var tydligen första dagen de satt upp dom.
Va ett tag sedan nu.
 
Jag är inte alls säker på att typ managmentfloskelartade positiva utrop är särskilt bra för oss.

Jag tror de är utmärkta. De brukar fungera som samtalsmaterial och humorbefrämjare i min bransch, samt de som uttalar dem brukar bli mindre lyssnade på framöver. Alltså i ett helt annat syfte än de framfördes fungerar de utmärkt.

Hela grejen och värdet med den typen av komplimang är väl att avsändaren ska basera den på faktisk kunskap, egen analys och sedan yttra den - möjligtvis lite mindre superlativt än managementfloskler. Jag blir ganska förolämpad av komplimanger (minns 2 tillfällen) även av människor i riktiga livet som yttrar superlativer utan att faktiskt ha ägnat ens en tankenanosekund på att ta reda på om det är rimligt eller inte. Som tur är händer det inte så ofta. Alltså vare sig att jag får komplimanger med många superlativer, eller att de är särskilt ogenomtänkta.

Men det verkar vara många som uppskattar orden i den följd de tryckts som massutskick, så jag kan inte säga att min skepsis övertrumfar värdet de verkar skapa.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
288
Senast: Rie
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 440
Senast: manda
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Derivata
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 555
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp