Du är fantastisk

Jag upplevde nog inte att jag gick på hårt, jag fattar bara inte hur ni menar.
Jag tror som sagt att positivt tänkande-paketet är mer dåligt än bra. Det sk positiva tänkandet snarare hindrar oss än hjälper oss att se saker som de är. Inklusive oss själva och varandra. Det betonar också att vår egen lycka är och bör vara vårt eget ansvar och projekt, och det gör nivån på vår lycka till ett slags tecken på hur bra eller lyckade vi är.

Det tror jag är enbart dåligt.

De där texterna på kortläsare är så klart en struntsak i sig, men jag läser in dem i det där positiva tänkandet, och ogillar dem därför.

Dessutom tycker jag att superlativer om.okända personer, tafsar på samma gränser för den personliga integriteten som det positiva tänkandets ideologi gör.
 
Jag tror som sagt att positivt tänkande-paketet är mer dåligt än bra. Det sk positiva tänkandet snarare hindrar oss än hjälper oss att se saker som de är. Inklusive oss själva och varandra. Det betonar också att vår egen lycka är och bör vara vårt eget ansvar och projekt, och det gör nivån på vår lycka till ett slags tecken på hur bra eller lyckade vi är.

Det tror jag är enbart dåligt.

De där texterna på kortläsare är så klart en struntsak i sig, men jag läser in dem i det där positiva tänkandet, och ogillar dem därför.

Dessutom tycker jag att superlativer om.okända personer, tafsar på samma gränser för den personliga integriteten som det positiva tänkandets ideologi gör.
Du ser det som ett steg på vägen till att om du inte tar dig ur ghettot och uppnår the american dream så är det ditt eget fel, etc? Inkl förakt för svaghet osv. Jag har inte sett på positivt tänkande så tidigare, men jag kan se hur du menar.
 
Du ser det som ett steg på vägen till att om du inte tar dig ur ghettot och uppnår the american dream så är det ditt eget fel, etc? Inkl förakt för svaghet osv. Jag har inte sett på positivt tänkande så tidigare, men jag kan se hur du menar.
Typ så, ja. En extrem individualisering av saker som egentligen handlar om samhället och om ojämlikhet. Bland annat.
 
Typ så, ja. En extrem individualisering av saker som egentligen handlar om samhället och om ojämlikhet. Bland annat.
En skulle ju önska sig en balans, där egna insatser och drivkrafter uppmuntras men det gemensamma ansvaret ändå finns.

De här lapparna har jag inte sett, eller åtminstone registrerat. Skulle nog inte ens notera dem som riktade till mig om jag såg dem. Alla dessa Carpe Diem och liknande som är populära att ha på väggen är inte heller min stil. Det stör mitt etiska öga, på något sätt. Men om någon nu känner sig uppmuntrad, så fine, då är det väl bra.
 
Jag tror som sagt att positivt tänkande-paketet är mer dåligt än bra. Det sk positiva tänkandet snarare hindrar oss än hjälper oss att se saker som de är. Inklusive oss själva och varandra. Det betonar också att vår egen lycka är och bör vara vårt eget ansvar och projekt, och det gör nivån på vår lycka till ett slags tecken på hur bra eller lyckade vi är.

Det tror jag är enbart dåligt.

De där texterna på kortläsare är så klart en struntsak i sig, men jag läser in dem i det där positiva tänkandet, och ogillar dem därför.

Dessutom tycker jag att superlativer om.okända personer, tafsar på samma gränser för den personliga integriteten som det positiva tänkandets ideologi gör.
Jag kommer att tänka på de personer som beskriver sig som snälla. Om man har den självbilden, då kan man ju inte vara elak eller dum. Fast att de rimligen också är det, precis som oss vanliga dödliga. Men de ser det inte. Kanske mest tydligt när det gäller de här "snälla männen", som träder över gränser hej vilt och bara vägrar att se det.
 
Oavsett om det är skamligt eller ej så har apoteket sekretess. De får inte lämna mina uppgifter till någon annan.

Hos oss ar alltid kon till disken en bit ifran, varesig det finns kolappar eller inte, sa att personen bakon inte ska hora vad de pratar om. Och har ar det bara pharmacisten som diskuterar receptbelagda mediciner med kunden, och hittills tror jag inte jag stott pa nagon som varit tillrackligt hogljudd for att det ska horas till andra kunder.
 
Hos oss ar alltid kon till disken en bit ifran, varesig det finns kolappar eller inte, sa att personen bakon inte ska hora vad de pratar om. Och har ar det bara pharmacisten som diskuterar receptbelagda mediciner med kunden, och hittills tror jag inte jag stott pa nagon som varit tillrackligt hogljudd for att det ska horas till andra kunder.

Jag har hört flera gånger vad andra har pratat om och känt att jag velat att pharmaceuten ska vara tystare. Även äldre som hör dåligt har rätt till att ha sina sjukdomshistoria hemlig för övriga på apoteket.
 
Jag tror som sagt att positivt tänkande-paketet är mer dåligt än bra. Det sk positiva tänkandet snarare hindrar oss än hjälper oss att se saker som de är. Inklusive oss själva och varandra. Det betonar också att vår egen lycka är och bör vara vårt eget ansvar och projekt, och det gör nivån på vår lycka till ett slags tecken på hur bra eller lyckade vi är.

Det tror jag är enbart dåligt.
Tack för den texten. Så oerhört bra du lyckats formulera de tankar jag länge haft om den typen av saker
 

Liknande trådar

IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
290
Senast: Rie
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 444
Senast: manda
·
Kropp & Själ Att ha en underbar bok att läsa (gärna en tjock som tar sin tid) är en Lycka med stort L. När den tar slut är jag liksom lämnad i ett...
Svar
1
· Visningar
500
Senast: Derivata
·
Småbarn På dotterns förskola har de inga haklappar när de äter och inga förkläden när de exempelvis målar. I början tänkte jag att det kanske är...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 556
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp