”Du kan förstöra en häst på några dagar om det vill sig illa”

Att hästar och andra levande djur likställs med döda ting som diskmaskiner och bilar har länge verkat hämmande för hästnäringen. Eva Gudmundsson är en av de hästföretagare som drabbats hårt. Nu ska lagen ses över och LRF har fått en plats i expertgruppen.
 
Nog för att hästägarens ansvar är för stort med konsumentköplagen, men artikelförfattarens åsikter går alltför långt. Två veckors reklamationstid och att säljaren aldrig ska behöva stå för veterinärräkningarna är att nästan helt ta bort konsumentens rättigheter.

Det behövs balans, men det är knappast balans att nästan helt ta bort säljarens ansvar. Oseriösa säljare kommer att jubla.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter "Det är helt absurt att hästar och levande djur likställs med varor i Konsumentköplagen", säger hoppryttaren Erika Lickhammer van...
Svar
0
· Visningar
332
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 291
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 080
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp