Du vet att du är en hästmänniska

Du vet att du är hästmänniska

när du kvällsfodrar i högklackat och den lilla svarta på väg till festen eller för den delen morgonfodrar och har kommit direkttill stallet från nattklubben/ festen det hände när jag var yngre

när du tar med ryktpåsen hem och lämnar handväskan på kroken under sadeln, enda problemet var att låsa upp ytterdörren med hovkratsen då först insåg jag att något var fel

när du funderar på sockerhalten i gräsmattan i trädgården

när du kommer till dopet som gäst och inser att du har dressyrhandskarna istället för skinnhandskarna på dig

när du får överge middagen du är bjuden på redan vid förrätten för att hästen blivit akut sjuk eller skadad

när du med hög feber behöver leda runt hästen med kolik i spöregn
 
Senast ändrad:
Hälsning till denna tråd!

Min partner säger du vet att du är gift med en hästmänniska när:

Man är ensam hemma mestadels av tiden och hästen är den som får all uppmärksamhet.

När det finns hästgrejer i vardagsrummet att titta på när partnern är borta, som en påminnelse om att h*n finns, trots allt.
 
För mig är man en hästmänniska när man inte ser hästlukt i kläder och annat som något negativt.

En rolig historia: En hästpremiering hölls på planen framför en tågstation. Stationschefen, som inte var en hästmänniska, öppnar ett fönster och ropar med arg röst:
-Ni måste omedelbart flytta hästarna, det luktar som f-n i vårt sovrum!
Varpå premieringsförättaren, tillika major, ropar tillbaka:
- Ingen fara, det bekommer inte hästarna!
 
När man tar med hästgodis, balsnören, isolatorer och till och med råkar glömma att ta ur kniven ur fickan, så den åker med till skolan. De gånger jag råkat ta med kniv har den fått stanna i fickan, blir bara problem annars. Men blev av en kompis kompis anklagad för att ha tagit med ett vapen, för att vi byggde hage hemma och jag hade isolatorer med. :laugh:
 
När man lämnar hästarna på "sommarbete" för att det ska bli så enkelt och skönt, men i verkligheten innebär det att tar 1h att hitta de i hagen. Man måste ha all utrustning i bilen och allting tar 100 ggr längre tid för att hästarna ska ha ett par sköna månader.
 
När man måste varna bilmekanikerna på bilverkstaden att det finns hästhår i bilen.
Något jag lärde mig den gången den stackars mekanikern fick vara hemma från jobbet i två dagar på grund av allergiska besvär....
 
Idag dök det upp en nu grej då jag insåg att jag var hästmänniska.
Det var när jag såg två strön på marken (dvs två brädor man kan t ex lägga virke på) och de låg på lite sådär lagom avstånd och en tanke slog mig ”undra om det där är samma avstånd som vid travbommar”. 🙈

Konstaterade sen efter att ha provat att gå över dom, att de va lite för långt isär. 😅
Hästmänniska vare ja. 😂😂😂
 
Idag dök det upp en nu grej då jag insåg att jag var hästmänniska.
Det var när jag såg två strön på marken (dvs två brädor man kan t ex lägga virke på) och de låg på lite sådär lagom avstånd och en tanke slog mig ”undra om det där är samma avstånd som vid travbommar”. 🙈

Konstaterade sen efter att ha provat att gå över dom, att de va lite för långt isär. 😅
Hästmänniska vare ja. 😂😂😂
Kanske lagom galoppbommar för shettis? :idea:
 
När man har ett dräktigt sto som ska föla inom en månad och därmed kollar juverstatus i tid och otid och helt plötsligt upptäcker att flaskan med linoljesåpa på diskbänken har fått en vaxpropp! 🙈😂😱
 

Bifogade filer

  • DCD5B4A2-568E-48BA-8B8E-197F07797257.jpeg
    DCD5B4A2-568E-48BA-8B8E-197F07797257.jpeg
    147,6 KB · Visningar: 17

Liknande trådar

Tjatter Letar efter en liten väska/börs som får plats med typ mobil dosett plånbok/pengar/kort utan att bli stor och klumpig. Vad har ni?
Svar
5
· Visningar
468
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Gnägg Var är det konstigaste stället du som hästmänniska hittat hö på? Jag slog mitt tidigare "underlig ställen att hitta hö på" idag då jag...
Svar
10
· Visningar
1 246
Senast: Stereo
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Halfrek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp