Du vet att du är en hästmänniska

.. och när man flyttar på sina kollegor genom att säga ” häpphäpp” och sätta ett pekfinger i sidan på dem ...
Eller smackar på expediten i affären som står ivägen och plockar upp varor och gärna trycker undan den med baken som man gjorde med hästen. :o Fast expediten gav igen, hon är också hästmänniska och vi känner varann så jag fick ett "märrpip" och en spark tillbaks och stackars butikschefen fattade inget. :rofl:

Man har inte roligare än man gör sig. :p
 
...När dina kursare undrar vad det är för märkliga verktyg som ramlar ur din jackficka (gängtapp, renstapp och broddnyckel). :p
...Dina kursare inte frågar "hur det är med hästen", utan "hur det är med *H.H*" - jag har alltså pratat om honom så mycket att alla känner till honom vid namn och utseende. :rofl: :grin:
...Smackar på folk i kollektivtrafiken.
...Du går klädd i H&Ms basskjortor och Gina Tricots highwaistjeans till vardags, men KL och Uhipjackor, Fiero Da Liso skjortor, Pikeurridbyxor och Roecklhandskar i stallet. :angel:
...Du drar en 20 000 kr transport med en (förtillfälligt) 2 000 kr bil.
...Det viktigaste på en bil är att den har dragkrok och hög dragvikt på B-kort.
 
Att det fortfarande ligger en longergjord, en ridhjälm och ett gammalt rött ridspö i kofferten är en annan femma... men jag är dåligt förberedd för eventuella rymlingar, då jag inte längre har något grimskaft där. Jag borde kanske fixa det...

Jag har länge haft ett längre rep & repgrimma i bilen (+hästgodis). Lärde mig efter gången jag hittade en rymling och fick offra min tröja för att ha något att leda hästen med.... :angel:
 
Jag har länge haft ett längre rep & repgrimma i bilen (+hästgodis). Lärde mig efter gången jag hittade en rymling och fick offra min tröja för att ha något att leda hästen med.... :angel:

Jag har fångat in ett antal i mina hemtrakter med bogserlina. När jag var inne på tredje hästen på en sommar, så lade jag en grimma o grimskaft i kofferten och det blev ett par infångningar till...
 
Jotack, Jag med @Leoni

/Ogillar skarpt när folk tar på mig
Och jag hade pipit och hotat med en bakutspark. :D

Du vet att du är en hästmänniska när du utan att tveka fortfarande tar med tvätten till stalltvättmaskinen bara för att tvättmaskinen hemma sa upp sig för fyra månader sen och hästen "behövde" nya täcken, nya träns, nya grimmor och nya matchande benlindor mm.

När du duschar i spolspiltan bara för att du ska direkt till en fest efteråt och tycker det är slöseri med tid att åka tidigare från stallet bara för att duscha hemma.

När du utan att tveka tar hästschampot för du hade glömt ditt vanliga schampo hemma.

När du bara ska mysa ner dig hos hästen en liten stund för att läsa senaste Ridsport och vaknar i boxen lagom till det är dags att fixa frukost och åka till jobbet. :o
 
När sambon skojar om att man ska styra upp honom med serretas, gramantygel och långpisk .. longeras någon h.

När man värderar pengar i hur många ridlektioner eller schabrak och matchande lindor man kan få för summan.

När man bara måste kärlekspipa hästens namn så fort man styr bilen mot stallet. (Kanske iofs bara är galet :laugh:)
 
Nu har jag en rensat bort en diskussion om vuxenuppfostran och oönskad kroppskontakt. Jag funderade först på att bryta ut den till en egen tråd men eftersom det var en hel del inlägg som inte var så himla trevliga fick allt åka i papperskorgen. Även inlägget som startade diskussionen togs bort för att slippa att samma diskussion dras igång igen.

(Det är dock ett hett tips att starta en diskussion om vuxenuppfostran och/eller oönskad kroppskontakt, kan bli intressant!)

/Mod
 
Igår var jag och stallkompisen på en större mataffär och handlade, när vi gick igenom snurrdörren sa jag- Det här är som en skrittmaskin:p när vi kom ut på parkeringen sa en man som gick bakom oss att ja det har du rätt i, undrar om den ochså kostar 300 000 som den han byggde på ridskolan längre bort:laugh: sen undrade han varför hästar överhuvudtaget behöver en skrittmaskin när man kan rida på dem istället för det verkar mycket roligare.
 
Du vet att du är en hästmänniska när du inte längre har häst men köpt benreflexer till dig själv istället i en hästaffär. (Kassörskan hade svårt att hålla sig för skratt när jag provade storleken.) :DVisa bifogad fil 21675

Jag använder benreflexer när jag joggar kvällstid. De är bekväma och sitter alltid kvar, mycket bättre än såna där tramsiga smala band som sportaffärerna säljer.
 
Jag använder benreflexer när jag joggar kvällstid. De är bekväma och sitter alltid kvar, mycket bättre än såna där tramsiga smala band som sportaffärerna säljer.
Dom där smala "fjollbanden" syns dessutom skitdåligt, så dåligt att jag som bilförare helt dömt ut dom då dom bara inger falsk trygghet. Reflexer ska vara stora, även om jag är i stan kvällstid så har jag både varseljacka OCH benreflexer, det finns så mycket runt om som distraherar en bilförare så det skulle vara belagt med dryga böter att vistas utomhus sedan mörkret fallit utan ordentliga reflexer. Det är alltid fordonsföraren som får ta smällen, även om fotgängaren är helt svartklädd och inte syns.
 

Liknande trådar

Tjatter Letar efter en liten väska/börs som får plats med typ mobil dosett plånbok/pengar/kort utan att bli stor och klumpig. Vad har ni?
Svar
5
· Visningar
468
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Gnägg Var är det konstigaste stället du som hästmänniska hittat hö på? Jag slog mitt tidigare "underlig ställen att hitta hö på" idag då jag...
Svar
10
· Visningar
1 246
Senast: Stereo
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Halfrek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp