Du vet att du är en hästmänniska

Du vet att du är en hästmänniska när du utan att tveka lånar ett vintertäcke som hängt på tork bara för att du vaknar av att du fryser, att sen täcket luktar häst bekommer dig inte det minsta, inte heller att sängen luktar häst ett bra tag efteråt. :p
 
Haha jösses vilken tråd!

Jag tror man kan klassas som hästmänniska när man:

Tycker det är pinsamt med icke-hästmänniskor som passagerare i bilen, eftersom den i stora drag påminner om en sadel- och/eller foderkammare.

Hittar höstrån i behån - hur hamnar de där?

Tycker det dyrt att fixa håret för 1250 kr och inser att det är en skoning

Lätt lägger 1500 kr på en träningshelg, men tvekar på en vinterjacka på rea för 700 kr.

Lätt köper en dyr, superfin sadel, putsar på den och njuter av den och förstår inte varför andra tycker det är konstigt och sååå dyrt! Sadlar kostar ju, det vet väl alla?

Ropar "komsi komsi hästarna!", "kom big boy, mammas bamse/mammas tös/stora hästepållan" till hästar i ponnyhöjd. Folk tror man ropar in katten...

Hittar kvitton på torv, hovkrats och en näve hästgodis och "bös" i fickan på jobbjackan. 🤪😎
 
Jag har alltid ett gäng broddar på bänkskivan ovan tvättmaskinen. Jag har också broddar i de flesta mina jackor, även icke stalljackor. Jag tycker om att fingra på gamla utslitna broddar i jackfickorna så de blir kvar.
 

Liknande trådar

Tjatter Letar efter en liten väska/börs som får plats med typ mobil dosett plånbok/pengar/kort utan att bli stor och klumpig. Vad har ni?
Svar
5
· Visningar
468
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Gnägg Var är det konstigaste stället du som hästmänniska hittat hö på? Jag slog mitt tidigare "underlig ställen att hitta hö på" idag då jag...
Svar
10
· Visningar
1 246
Senast: Stereo
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Halfrek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp