Du vet att du är en hästmänniska

När man tvättar sina vardagsvinterjackor för att lägga undan tills nästa år och man tar ut dom ur tvättmaskinen och man undrar vad tusan det är för små prickar på dom! När man sen ska vika ihop allt när det torkar och man hittar halvt upplösta hästgodisar i var och varannan av dessa ”vardagsjackor”...

Eller alla nya skor man köper och säger till sig själv ”dom här ska jag då aaaaaaldrig ha till stallet!”, 3 dagar senare så ska man ”bara in och packa nån höpåse”...

Varje gång jag kör in på min parkering och tänker att den där gräskanten intill huset hade varit perfekt att låta ponnyhästen beta av.

När morötter på affären är hästgodis. Enbart.
 
Gått omkring med en hovkrats i handväskan i evigheter, för att jag glömmer alltid att ta ur den när jag kommer till stallet. I början var den jordig, nu helt rent, men all jord ligger i botten av väskan...

Jag har nästan lika men märkringar för mina höns. De var också skitiga, säkert med hönsbajs på. Nu är de så fina.....så dä två år senare.
 
Hittade ett bett bland silverbesticken:p
20200531_115515.jpg
 
När man har ett schabrak som ska tvättas men inte vet hur, så det hänger på en stol och har gjort ett tag. Mjukare stol! :up:
Tillägg: och på en annan stol hänger en sadel. Inte lika mjuk :down:
 
När jag var barn fantiserade jag alltid att jag red parallellt med bilen när man åkte bil, hoppade över diken, häckar och galopperade längs med vägen. Fler som gjorde det (och var barn innan mobiltelefonerna kom)?

Annars;

När man tar med man och svanssprej hem för den är mkt bättre än ngt leave in eller liknande som går att köpa.

När man räknar onödiga inköp (tex snygg tröja man eg inte behöver men gillar massor) i presumtiva ridlektioner, inte i kronor/pengar. ”Tröjan kostar en halv lektion... hmm... nja... så snygg är den inte”
 
När jag var barn fantiserade jag alltid att jag red parallellt med bilen när man åkte bil, hoppade över diken, häckar och galopperade längs med vägen. Fler som gjorde det (och var barn innan mobiltelefonerna kom)?

Annars;

När man tar med man och svanssprej hem för den är mkt bättre än ngt leave in eller liknande som går att köpa.

När man räknar onödiga inköp (tex snygg tröja man eg inte behöver men gillar massor) i presumtiva ridlektioner, inte i kronor/pengar. ”Tröjan kostar en halv lektion... hmm... nja... så snygg är den inte”
Jag med :)
 
När jag var barn fantiserade jag alltid att jag red parallellt med bilen när man åkte bil, hoppade över diken, häckar och galopperade längs med vägen. Fler som gjorde det (och var barn innan mobiltelefonerna kom)?

Annars;

När man tar med man och svanssprej hem för den är mkt bättre än ngt leave in eller liknande som går att köpa.

När man räknar onödiga inköp (tex snygg tröja man eg inte behöver men gillar massor) i presumtiva ridlektioner, inte i kronor/pengar. ”Tröjan kostar en halv lektion... hmm... nja... så snygg är den inte”
Alltid alltid alltid.
Jag brukade låtsas att jag satt på min favorit (mini) shettis och kunde känna känsla av att dundra fram i galopp!


Mamma och jag var iväg på ett ärende långt bort, när vi skulle köra tillbaka blev vi osäkra om vi körde rätt. Körde förbi ett par gäng rosa ensilagebalar, "näe, det här hade vi kommit ihåg om vi kört förbi förut." (Vi var helt fel ute.)
 
  • Hjärta
Reactions: Gry
När man räknar onödiga inköp (tex snygg tröja man eg inte behöver men gillar massor) i presumtiva ridlektioner, inte i kronor/pengar. ”Tröjan kostar en halv lektion... hmm... nja... så snygg är den inte”


Ja men gud ja så där tänker jag alltid. Jag tvekar liksom att köpa en tröja för eller ett par byxor för 500 spänn men för en privatlektion betalar jag glatt dem pengarna och tänker inte ens tanken att det är dyrt. Jag tänker alltid när jag handlar kläder hur många ridlektioner kostar detta? Jag brukar säga att jag hellre lägger pengar på ridlektioner och rider naken eller i trasor istället för att lägga pengar på ridkläder och inte ha råd att rida om jag skulle bli fattig någongång så jag inte har råd att fortsätta. Bara att konstatera att man är lite knäpp typ.:angel::idea::grin:
 
När jag var barn fantiserade jag alltid att jag red parallellt med bilen när man åkte bil, hoppade över diken, häckar och galopperade längs med vägen. Fler som gjorde det (och var barn innan mobiltelefonerna kom)?

Annars;

När man tar med man och svanssprej hem för den är mkt bättre än ngt leave in eller liknande som går att köpa.

När man räknar onödiga inköp (tex snygg tröja man eg inte behöver men gillar massor) i presumtiva ridlektioner, inte i kronor/pengar. ”Tröjan kostar en halv lektion... hmm... nja... så snygg är den inte”
Jag hade en vit hingst som sprang brevid bilen och hoppade över häckar osv 😊
 
  • Hjärta
Reactions: Gry
När jag var barn fantiserade jag alltid att jag red parallellt med bilen när man åkte bil, hoppade över diken, häckar och galopperade längs med vägen. Fler som gjorde det (och var barn innan mobiltelefonerna kom)?

Annars;

När man tar med man och svanssprej hem för den är mkt bättre än ngt leave in eller liknande som går att köpa.

När man räknar onödiga inköp (tex snygg tröja man eg inte behöver men gillar massor) i presumtiva ridlektioner, inte i kronor/pengar. ”Tröjan kostar en halv lektion... hmm... nja... så snygg är den inte”
Det gör jag fortfarande😂🙈
 
  • Haha
Reactions: Gry
När man överallt ser potentiellt bete eller hövall och tycker det är fruktansvärt slöseri att bara låta det gå till spillo

När man relaterar alla priser på vad som hellst till vad man kan få för det
- en riktigt bra begagnad sadel
- ett meeting
- en tvådagarsträning med...
-en skoning
- en säck lucern

När man först plockar fram två isolatorer, tre hästgodisar och en hovkrats ur fickan innan man får fram bilnyckeln.

När man inte kan skjutsa folk i bilen för där ligger en sadel, ett hästtäcke, en säck betfor och lite annat braattha 😂
 

Liknande trådar

Tjatter Letar efter en liten väska/börs som får plats med typ mobil dosett plånbok/pengar/kort utan att bli stor och klumpig. Vad har ni?
Svar
5
· Visningar
468
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
233
Senast: Sharpless
·
Gnägg Var är det konstigaste stället du som hästmänniska hittat hö på? Jag slog mitt tidigare "underlig ställen att hitta hö på" idag då jag...
Svar
10
· Visningar
1 246
Senast: Stereo
·
IT & mobiler Har tappat min stackars mobil så skärmen sprack. Tänkte jag ska lämna in och byta den, men någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kan...
Svar
6
· Visningar
697
Senast: Halfrek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp