Messy

Trådstartare
Jag ska dit i år :banana::bump:

Undrar om någon varit där och kan berätta lite?!
Tex... klänning, men vilken nivå? Måste man ha hatt?
Får man ha skor där tårna syns?
Hur pass strikt är det i Dubai, shorts halva låren ok? eller ska man packa med burkan ;)
Linne? Eller bör man täcka axlarna helt?

Känner mig som en korkad västerlänning, men jag har aldrig varit i ett arabland förut.

Andra tips om aktiviteter? Vi är där 4 hela dagar.

Är WC hela dagen eller bara em/kväll?

Får man fota med systemkamera?
 
Sv: Dubai wc

Du måste ha burka dygnet runt. Och det är bara löp en liten, liten stund men du kommer inte att kunna se något genom hålet i burkan i alla fall...:devil:

Skämt åsido så är det nog roligare om man har snygga kläder, typ engelsk racing. Kan inte tänka mig att du inte skulle kunna ha systemkamera.

Om Kammarrätten får tummen loss och F-kassan skickar mig pengar kanske jag också kommer. I snygg klänning, hatt och skor.:laugh:

Angående aktiviteter så är nog Breakfast with the Stars och Ökenkvällen sån't som man ska göra.
 
Sv: Dubai wc

Men visst måste man ha en inbjudan till frukosten? för den hade vi tänkt gå på (eller hört talas om) :D

Ökenkvällen, är den med galoppen?
Vi tänkte åka ut till sanden någon dag annars, men kväll kanske är coolt :D


Kläderna på racen fattade jag att det ska vara klänning å stil (vägra hatt).

Men, i stan/på gatan? Vad förväntas? Jag vill ändå "visa respekt" och inte uppfattas som värsta slampan om jag har linne och kjol. Lite "seden dit man kommer" men inte till överdrift (burka hehe).
 
Sv: Dubai wc

Dubai är jämte Qatar nog det mest toleranta landet i den arabiska världen.
Jag har sällan sett så många ut- och uppklädda kvinnor som på Nad Al Shiba.
Dekolleterade fram, bak, upp, ner och från sidan. En skarp kontrast mot de traditionellt klädda arabiska kvinnorna. Tycker nog, att man kan visa respekt och dölja lite. Det är också vettigt i den starka solen. Bredbrättat hatt är vettigt av samma årsak. På gatan funkar det med kjol och linne.
Det är bara löp en enkelt eftermiddag/kväll; men det tager det mesta av dagen i anspråk att ta sig dit och hem. Man tagar sig till en uppsamlingsplats för vidarebefordring i shuttlebussar och samma procedur vid hemfart.
 
Senast ändrad:
Sv: Dubai wc

Grrrrrrr hade också velat åka !
Kan tyvärr inte pga sjukdom...
Men nästa år hoppas jag vara frisk !

Du kan ju alltid ha en Snygg Sommarklänning och sjal som passar till över skuldrorna,om det blir för hett så kan du ju alltid ta sjalen över huvudet ! Tänk på att inte sätta på dig allt för högklackat, så du måste lida hela dagen !

Jag tor ni får jätte skoj ni som ska dit !
Hej från en avundsjuk Hambo
 
Sv: Dubai wc

ok så snarare "fin" än "gala" ?

hatt har jag ångest över, får en känsla av att man nog gärna vill ha en solskydds-hatt :angel:

känner mig lite lugnare ang. "gatan" nu iaf, lämnar burkan hemma ;)
 
Sv: Dubai wc

Jag ÄLSKAR att ha hatt och har alltid det när jag går på Derbyn, träckte till och med i hatt på den tiden det begav sig!
 
Sv: Dubai wc

Svart med röd eller orange hatt blir jättesnyggt. Om inte näsan är för röd....

Thoughcookie, jag lånar den orangea om jag får mina pengar - jag har en snygg svart klänning och orangea sandaler.:bump:

Heter det orangea? Ser skumt ut - men ni fattar nog vad jag menar..:grin:
 
Sv: Dubai wc

frågan är om min svarta klänning inte blir för varm... på elitloppet hade jag vit i bomull, tunn... höll på å svettas hjäl.. nu snackar vi dubai, skulle kunna ha bikini å t-shirt tror jag :D
 
Sv: Dubai wc

ok, då blir det burkan + hatt... kanske ska piffa till med UGGs som de har i LA? ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp