Dubbelgula hästar

Beror ju på hur skäcken är tecknad. Där päls skyddar är de ju inte värst utsatta, utan det är ju framför allt mulen (och eventuellt runt ögonen) som problemen uppstår, så rosa hud är ju det som ställer till det. En skäck behöver ju inte ha tecken i ansiktet alls.
Helt sant. På det sättet är ju min fux med bläs mer känslig än en cremello till exempel. Han har helt rosa mule och behöver alltid smörjas in sommartid för att inte bränna sig. (Han har för övrigt ett blått öga också, men jag har inte upptäckt att det ögat skulle vara ljuskänsligare än det andra)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 912
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 415
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 732
Senast: Mabuse
·
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 859
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp