Dubbelklickande mus... blir galen..

TheRedLightning

Trådstartare
Är det någon annan som har råkat ut för att era datamöss börjat dubbelklicka, fast du bara klickar en gång?
Min har börjat göra det och det är så frustrerande. Vet inte vad det kan tänkas bero på, är inne på att köpa en ny om det inte går att fixa.

Någon som har några idéer?
 
Have you tried turning it off and on again? :D

Jag hade testat att dra ut usb'n, kollat musinställningarna och därefter kastat den argt i golvet ett par gånger. Har med andra ord ingen riktigt koll på om det finns så mycket mer att göra. Vad är det för sort? Ominstallation av drivrutinerna kanske behövs?
 
Have you tried turning it off and on again? :D

Jag hade testat att dra ut usb'n, kollat musinställningarna och därefter kastat den argt i golvet ett par gånger. Har med andra ord ingen riktigt koll på om det finns så mycket mer att göra. Vad är det för sort? Ominstallation av drivrutinerna kanske behövs?
Det står Logitech M705 på den, trådlös. Vet jag hade lite strul med den när batterierna blev dåliga. Den har ju några år på nacken nu, så det är väl inte omöjligt om det skulle vara någon skit bakom knapparna eller liknande.
 
Have you tried turning it off and on again? :D

Jag hade testat att dra ut usb'n, kollat musinställningarna och därefter kastat den argt i golvet ett par gånger. Har med andra ord ingen riktigt koll på om det finns så mycket mer att göra. Vad är det för sort? Ominstallation av drivrutinerna kanske behövs?
Den kanske är sliten. Då kan alla möjliga lustiga effekter uppstå, t.ex. Att den scrollar fast man vill klicka, eller dubbelklickar när man vill enkelklicka.
Så starta om datorn utan mus, och så med mus en gång. Funkar det inte då, köp en ny.
Drivrutinerna är med som standard i MS baserade operativ system och behöver normalt inte uppdateras separat.
En standardmus med tråd av ett kvalitetsmärke kostar bara en hundring.
 
Den kanske är sliten. Då kan alla möjliga lustiga effekter uppstå, t.ex. Att den scrollar fast man vill klicka, eller dubbelklickar när man vill enkelklicka.
Så starta om datorn utan mus, och så med mus en gång. Funkar det inte då, köp en ny.
Drivrutinerna är med som standard i MS baserade operativ system och behöver normalt inte uppdateras separat.
En standardmus med tråd av ett kvalitetsmärke kostar bara en hundring.
Den har dubbelklickat när jag vill enkelklicka och att markera en text och kopiera har varit, tja, ganska jobbigt, likaså som att flytta filer, då den dubbelklickat och öppnat dom istället och då går de inte att flytta på för filen används... :banghead:

Köper jag ny mus, blir det en ergonomisk och de kostar uppåt nån 1000-lapp, men vi får se. Lutar nog åt ny mus i alla fall.
 
@skogaliten Var det där svaret verkligen riktat till mig? Jag har (mig veterligen) inga problem - än så länge.;)

@RedHyuuga Jag hade testat att installera om drivrutinerna även om chansen att det hjälper inte är stor. Ansträngningen är liksom inte enorm och mjukvaran kostar noll. Vi har förresten likadana datormöss, min är också gammal och välanvänd men har än så länge inte protesterat.

Här finns drivrutiner: http://support.logitech.com/en_us/product/marathon-mouse-m705
 
@skogaliten Var det där svaret verkligen riktat till mig? Jag har (mig veterligen) inga problem - än så länge.;)

@RedHyuuga Jag hade testat att installera om drivrutinerna även om chansen att det hjälper inte är stor. Ansträngningen är liksom inte enorm och mjukvaran kostar noll. Vi har förresten likadana datormöss, min är också gammal och välanvänd men har än så länge inte protesterat.

Här finns drivrutiner: http://support.logitech.com/en_us/product/marathon-mouse-m705
Jag provade att dra ur USB och stänga av starta den (varför har jag glömt bort det och inte testat det innan, det är ju det första man testar, hahaha). Än verkar den inte dubbelklicka men vi får se, ska prova uppdatera drivrutinen också.
 
Fan, musen dubbelklickar fortfarande, ska prova installera om drivtrutinerna imorrn och se om det hjälper. Är för trött för att göra det just nu.
 
Det samlas mycket äckel i möss :wtf:

Mycket mer än man tror! Den är nog rejält skitig inuti den och det är därför den dubbelklickar. Rekomenderar dig inte att öppna den om du inte tycker om att pilla för fjädrarna i mössen brukar hoppa ur och vara halft omöjliga att hitta och få på rätt plats om man har kort stubin ( när jag jobbade som sanerare så kasserade jag nog fler möss än jag räddade pga frustration och då pratar vi om ett 30-40 tal möss i månaden )
 
Det samlas mycket äckel i möss :wtf:

Mycket mer än man tror! Den är nog rejält skitig inuti den och det är därför den dubbelklickar. Rekomenderar dig inte att öppna den om du inte tycker om att pilla för fjädrarna i mössen brukar hoppa ur och vara halft omöjliga att hitta och få på rätt plats om man har kort stubin ( när jag jobbade som sanerare så kasserade jag nog fler möss än jag räddade pga frustration och då pratar vi om ett 30-40 tal möss i månaden )
Öppna den? Jag tror inte det går, enda jag kan öppna är batteri luckan, sen verkar resten vara i ett stycke. Tittar man på hur mö skit det är i tangentbordet så kan jag tänka mig att det är säkert minst lika mycket skit i musen.
 
Öppna den? Jag tror inte det går, enda jag kan öppna är batteri luckan, sen verkar resten vara i ett stycke. Tittar man på hur mö skit det är i tangentbordet så kan jag tänka mig att det är säkert minst lika mycket skit i musen.

Jodå det går, du ser bara inite skruven undertill pga att den är dold.
 
Jodå det går, du ser bara inite skruven undertill pga att den är dold.
Är det den skruven i batteriluckan? Vågar man ens ta isär musen? Tänk om ja inte får tillbaka den, då har ja ju ingen mus alls... då blir datorn obrukbar i princip, i alla fall tills jag köpt en ny... hmmm.
 
Är det den skruven i batteriluckan? Vågar man ens ta isär musen? Tänk om ja inte får tillbaka den, då har ja ju ingen mus alls... då blir datorn obrukbar i princip, i alla fall tills jag köpt en ny... hmmm.

Om du ger dig till tåls så ska jag kolla hur din mus ser ut ikväll och se om jag kan ge dig några råd om hur du öppnar din på bästa sätt.
 
Om du ger dig till tåls så ska jag kolla hur din mus ser ut ikväll och se om jag kan ge dig några råd om hur du öppnar din på bästa sätt.
Det är inget måste, hade innan musen börjat dumma sig funderat på att skaffa en ergonomisk ändå, eftersom jag får ont i handen om jag sitter för mycket framför datorn som det är nu. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
466
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
11 368
Senast: Lingon
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
345
Senast: Glimra
·
Kläder & Bli fin Jag fick tag på ett par helt underbara skor till mycket bra pris häromdagen 😍 Problemet är att de börjar skava redan efter ett par...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp