Dubbelleverens av beställd vara

Mirtai

Trådstartare
Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem.

För ca två veckor sedan fick jag plötsligt ett mail om att mitt paket var på väg. Eftersom det kom fredag em kunde jag inte kontakta kundtjänst direkt. På måndagen skickade jag ett mail och meddelade dem att de skickat dubbelt och frågade vad de vill att jag gör. Det är snart två veckor sedan och jag har inte hört något alls.

Vad har jag för skyldigheter?

Har ingen lust alls att betala frakt för att skicka tillbaka en vara jag inte beställt.
 
Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem.

För ca två veckor sedan fick jag plötsligt ett mail om att mitt paket var på väg. Eftersom det kom fredag em kunde jag inte kontakta kundtjänst direkt. På måndagen skickade jag ett mail och meddelade dem att de skickat dubbelt och frågade vad de vill att jag gör. Det är snart två veckor sedan och jag har inte hört något alls.

Vad har jag för skyldigheter?

Har ingen lust alls att betala frakt för att skicka tillbaka en vara jag inte beställt.
Skicka ett mail till och meddela att du behåller varan om de inte sänder returfraktsedlar.

Egentligen är det ju inte ditt problem. Lägg det i deras knä istället.
 
Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem.

För ca två veckor sedan fick jag plötsligt ett mail om att mitt paket var på väg. Eftersom det kom fredag em kunde jag inte kontakta kundtjänst direkt. På måndagen skickade jag ett mail och meddelade dem att de skickat dubbelt och frågade vad de vill att jag gör. Det är snart två veckor sedan och jag har inte hört något alls.

Vad har jag för skyldigheter?

Har ingen lust alls att betala frakt för att skicka tillbaka en vara jag inte beställt.
Jag beställde ett foto på canvas till mina föräldrar i julas. När jag hade hämtat ut det fick jag helt plötsligt en ny avisering om att paketet hade kommit fram. Jag kontaktade kundtjänst och i mitt fall bad de mig att bara låta bli att hämta ut paket nummer två så skulle det returneras till dem.
 
Jag beställde ett foto på canvas till mina föräldrar i julas. När jag hade hämtat ut det fick jag helt plötsligt en ny avisering om att paketet hade kommit fram. Jag kontaktade kundtjänst och i mitt fall bad de mig att bara låta bli att hämta ut paket nummer två så skulle det returneras till dem.

Här kom det direkt i brevlådan så hade inte så mkt val.

Får göra som @tanten sa och se om de svarar då
 
Skicka ett mail till och meddela att du behåller varan om de inte sänder returfraktsedlar.

Egentligen är det ju inte ditt problem. Lägg det i deras knä istället.

Frågan är väl då hur länge jag behöver vänta på de där returfraktsedlarna innan jag börjar använda varan
 

Liknande trådar

Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
320
Senast: Silver Girl
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 873
Senast: ptr
·
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp