Dubbelpostande

mandalaki

Trådstartare
Detta är bara en fråga, jag har alltså inte för avsikt att dra igång en diskussion om ämnet.

Anses dubbelpostade bilder och uppdateringar förenliga med forumreglerna? Isåfall kan jag sluta rapportera när jag ser sådana, vilket känns rätt ofta nu när det finns så många trådar av ren uppdateringskaraktär.
 
Det är väl inte helt enkelt att svara på kanske.

Om bild tillför något i mer än en tråd är det väl ok. Om det mer handlar om att spamma med bilder är det väl inte ok.

Det kunde väl vara bra om folk tänkte till lite och kanske höll sig till en tråd om det handlar om samma uppdatering, samtidigt känns det väl som att det finns viktigare saker för moderatorerna att hantera?
 
Tack för svar även om jag inte kan dra någon riktig slutsats av det. Tror inte att någon som dubbelpostar anser sig spamma. Tycker heller inte att det borde vara jobbigare för moderatorer att hantera än andra rapporter de får.
Dubbelpostandet är väl ingen konsekvens av att folk inte tänker, utan av att det finns så många uppdateringstrådar. Är du ute och joggar med hunden finns det flera passande trådar på Hund och ännu fler passande på Allmänt.

Men då vet jag och kan sluta rapportera dubbelposter.
 
Tack för svar även om jag inte kan dra någon riktig slutsats av det. Tror inte att någon som dubbelpostar anser sig spamma. Tycker heller inte att det borde vara jobbigare för moderatorer att hantera än andra rapporter de får.
Dubbelpostandet är väl ingen konsekvens av att folk inte tänker, utan av att det finns så många uppdateringstrådar. Är du ute och joggar med hunden finns det flera passande trådar på Hund och ännu fler passande på Allmänt.

Men då vet jag och kan sluta rapportera dubbelposter.
Det där är ju svårt. Jag gjorde en sån dubbelpost nyligen, efter att ha hälsat på min unghäst. Dels postade jag bilderna i en tråd på avel, för hästar födda -16, dels i en tråd på övriga grenar/islandshäst, i en uppdateringstråd för islandshästar. Jag vill ju gärna vara delaktig på båda ställen, och där är det generellt olika personer i trådarna, några enstaka samma (baserat på vilka som skriver). Så jag gjorde bedömningen att det var rimligt att posta på båda ställen, men det är ju helt och hållet baserat på mitt egenintresse, det är ju fullt möjligt att andra ser det annorlunda... Jag hade antagligen inte gjort så om tråden för hästar födda -16 hade varit på islandshästforumet också, för då hade det ju med största sannolikhet varit mer samma folk i båda trådar. Men återigen, det är ju den bedömning jag gör, och jag antar att andra kan se det på samma sätt?

Jag var faktiskt tveksam inför att posta samma bilder igen då, så jag tycker det är en intressant diskussion och skulle gärna höra mer tankar om det (alltså hur användare tänker, för det är ju det jag ser som mest intressant i det här fallet). :)
 
@Hedinn Intressanta tankar men om det diskussion kommer jag inte att delta eftersom ”Detta är bara en fråga, jag har alltså inte för avsikt att dra igång en diskussion om ämnet.”
 
Det där är ju svårt. Jag gjorde en sån dubbelpost nyligen, efter att ha hälsat på min unghäst. Dels postade jag bilderna i en tråd på avel, för hästar födda -16, dels i en tråd på övriga grenar/islandshäst, i en uppdateringstråd för islandshästar. Jag vill ju gärna vara delaktig på båda ställen, och där är det generellt olika personer i trådarna, några enstaka samma (baserat på vilka som skriver). Så jag gjorde bedömningen att det var rimligt att posta på båda ställen, men det är ju helt och hållet baserat på mitt egenintresse, det är ju fullt möjligt att andra ser det annorlunda... Jag hade antagligen inte gjort så om tråden för hästar födda -16 hade varit på islandshästforumet också, för då hade det ju med största sannolikhet varit mer samma folk i båda trådar. Men återigen, det är ju den bedömning jag gör, och jag antar att andra kan se det på samma sätt?

Jag var faktiskt tveksam inför att posta samma bilder igen då, så jag tycker det är en intressant diskussion och skulle gärna höra mer tankar om det (alltså hur användare tänker, för det är ju det jag ser som mest intressant i det här fallet). :)

Jag hade tänkt som du och har funderat på hur svaret på @mandalaki s fråga skulle bli faktiskt. Tolkar @Gunnar s svar som att hur vi tänker generellt verkar ok på forumet åtm för nu :)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 853
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 970
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 754
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp