Bukefalos 28 år!

Dubbelsidad man på en sida?

MsSleepalot

Trådstartare
Går det på något vis att få manen att växa på bara en sida på en väst vars man lagt sig på båda sidor?
Den ligger lite mer på vänster sida, men nästan hälften har lagt sig på höger sida också....
Så går det att få den att enbart ligga på vänster sida? Rätt omöjligt, eller?:confused:
 
Senast ändrad:
Sv: Dubbelsidad man på en sida?

Jag lyckades aldrig med min travare. Han fick ha man på båda sidor av halsen så länge han levde. Fast jag tycker det ser rätt mysigt ut. Och åtminstone hans man hade varit väääldigt tjock om den legat på bara en sida..! :p
 
Sv: Dubbelsidad man på en sida?

Vid nästa badning, fläta över manen på vänster sida.
Fläta om flätorna då och då.
Ju längre manen blir desto lättare ligger den kvar.

/P Döben
 
Sv: Dubbelsidad man på en sida?

att hästen har manen på båda sidorna utav halsen visar bara att musklerna i halsen är lika jämna, alltså om hästen är sen på något vi så lägger sig manen på ena sidan, så jag tycker att det är ett fint tecken på en häst, men om man inte vill ha det så, så kan man altlid tvinga manen att lägga sig på en sida genom att fläta mer den i flera o många omgångar o får hålla stenkoll på den.
lycka till
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 111
Senast: Anna-Bella
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 472
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 509
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Jag vet inte om detta är rätt ”ämne” att lägga diskussionen i men chansar ändå och hoppas på många kloka och bra svar. Jag har ett...
Svar
0
· Visningar
505
Senast: Lovisa.E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp