dubbelvagn, vilken skall man välja?

Ursäkta of topic men WOW, två hundar och en dubbelvagn O_o vad har ni för bil? :D
/ hälsningar hon med liten Skoda som har chassit i bakluckan och sittdelen i framsätet... :meh:
Vi har Volvo V70 och en XC90. I båda bilarna så fäller vi ihop vagnen och tar av den hjulen. Då blir den så pass liten att vi kan ställa den mot ryggstöden i bagageutrymmet och spänna fast den mot nackstödet. Liggdelen tar dock lite plats, den gjorde vi lite olika med beroende på vart vi skulle. Men den är klart mindre än många andra liggdelar eftersom den är så smal. Chassit ihopfällt utan hjul blir bara L67 x B77,5 x H18 cm så det tar inte mycket plats i bilen.
 
Vi har en babyjogger city select som är en syskonvagn på längden. Den går snabbt att ställa om från enkel- till syskonläge. Bara klicka på/av den ena sitsen. Tar lika liten plats i bilen som en singelvagn och man kan vända sitsarna åt vilket håll man vill. Vi bor längs en grusväg och det tycker jag fungerar bra men traktorstigar är lite för tuff terräng då framhjulen är för små i mitt tycke. Jag har gått till och från dagis (3 km på grusväg) med vagnen i syskonutförande och med ståbräda. Dvs tre barn och det funkade bra men det är inget jag gör dagligen.

Jag har kikat lite på den vagnen, har du någon aning om hur lång det största barnet kan vara innan sittdelen blir för kort att både sitta i och tupplura i?
 
Jag har kikat lite på den vagnen, har du någon aning om hur lång det största barnet kan vara innan sittdelen blir för kort att både sitta i och tupplura i?
Min äldsta är fem år och ca 110 cm lång och tycker fortfarande att han får plats. I mina ögon har han nog växt ur den med någon cm men han tycker om att mysa in sig i vagnen när han någon gång får chansen. Mellangrabben är ca 90 cm lång och jag upplever att han har gott om plats.
 
Det ätt ju olika från barn till barn. Vi har bara haft framåtvända sitsar även på singelvagnen. Åh andra sidan hade sonen liggdel till han var 8-9 månader.
Ja visst kan det funka, men om man väljer en med individuellt vändbara sitsar så har man ju all valmöjlighet och behöver inte riskera att ångra sig.
 
Vi har varit väldigt nöjda med vår Babyjogger city mini GT double. Vi har 20 månader mellan barnen. Liggdelen blir vänd mot dig men inte sittdelarna. Den tar väldigt liten plats i bilen, speciellt om man tar bort hjulen, vilket är väldigt enkelt.
522916.jpeg

city-mini-gt-double-svart.jpg

Åh, en sån har jag funderat på ett tag så jag passar på att fråga dig: finns det möjlighet att fästa bygla på sittdelarna eller måste barnen ha sele? Jag hade nästan bestämt mig för en sån innan jag såg att de aldrig visas med bygel, bara sele. (Vårt barn hatar sele men älskar att sitta och hålla i bygeln och spana.)
 
Åh, en sån har jag funderat på ett tag så jag passar på att fråga dig: finns det möjlighet att fästa bygla på sittdelarna eller måste barnen ha sele? Jag hade nästan bestämt mig för en sån innan jag såg att de aldrig visas med bygel, bara sele. (Vårt barn hatar sele men älskar att sitta och hålla i bygeln och spana.)
Jag vet inte om enkelbygeln passar tillsammans med liggdelen. Men det finns en bygel som går över båda sittdelarna.
 
Typiskt! Jag kikade på en videorecension och den verkar ju helt klart vara intressant. Beställde du från nätet utan att känna och klämma först?
Ja, de finns inte i någon affär i Skåne. Dock finns gruppen barnvagnar på Facebook och där skulle man kunna efterlysa ngn i sin närhet som har en så man får känna och klämma.
 
@TeamLundVer jag måste tacka för tipset om bumbleride indie twin!:bow:
Efter många om och men så beställde jag en utan att ens sett en irl. Idag tog vi premiärturen och den är perfekt för oss! Tyvärr fick vi med en liggdel som passade en tidigare årsmodell:confused: så den får vi byta.

Den var inte märkbart tyngre att putta i våra monsterbackar än vår singelvagn med fyra fasta hjul. Och den gick lätt att köra med en hand medan den andra armen bar lillasyster som inte är helt övertygad om att vagn är en bra grej:grin: fjädringen var förvånansvärt bra och fixar terrängen här hemma galant.
Och sonen älskar de stora suffletterna så att han kan gömma sig:D
 
@TeamLundVer jag måste tacka för tipset om bumbleride indie twin!:bow:
Efter många om och men så beställde jag en utan att ens sett en irl. Idag tog vi premiärturen och den är perfekt för oss! Tyvärr fick vi med en liggdel som passade en tidigare årsmodell:confused: så den får vi byta.

Den var inte märkbart tyngre att putta i våra monsterbackar än vår singelvagn med fyra fasta hjul. Och den gick lätt att köra med en hand medan den andra armen bar lillasyster som inte är helt övertygad om att vagn är en bra grej:grin: fjädringen var förvånansvärt bra och fixar terrängen här hemma galant.
Och sonen älskar de stora suffletterna så att han kan gömma sig:D
Vad roligt att även ni föll för den :love:
Vår son brukar déklarera att nu ska han vara i sin koja och sedan dra ner hela suffletten plus solskyddet :rofl:
 
Vad roligt att även ni föll för den :love:
Vår son brukar déklarera att nu ska han vara i sin koja och sedan dra ner hela suffletten plus solskyddet :rofl:
Min grabb har gärna satt sig i sin vagn när han varit sådär riktigt frustrationsupprörd och då dragit ner suffletten som är långtifrån så täckande som denna är så det ska bli spännande att se om detta blir hans nya trygga plats:D

Använde du separat liggdel eller körde du på det spädbarnsläget som man kan göra av sittdelen?
 
Min grabb har gärna satt sig i sin vagn när han varit sådär riktigt frustrationsupprörd och då dragit ner suffletten som är långtifrån så täckande som denna är så det ska bli spännande att se om detta blir hans nya trygga plats:D

Använde du separat liggdel eller körde du på det spädbarnsläget som man kan göra av sittdelen?
Vi har separat liggdel som man klickar i. :en hård liggdel alltså :)
De kommer ganska högt upp då vilket jag gillar.
 
Någon som har Mountain buggy v3? Sittdelarna är ju framåtvända men ska tydligen finnas en insats till liggdelen dom gör den till en sittdel bakåtvänd för max 15 kg. Tyckte det lät intressant men tänkte höra här om någon har erfarenhet av den?
 

Liknande trådar

Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 495
Senast: MaritH
·
Hundhälsa Senast igår fick jag "tipset" att jag borde sätta en Haltigrimma på min hund. Jag förklarade att jag ansåg det vara farligt och att jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 189
Ridning Hej allesammans! Vet inte om tråden ligger rätt, hittade inget som passade klockrent... Till att börja med så är det inte aktuellt med...
Svar
17
· Visningar
2 100
Senast: Vogue
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp