majola

Trådstartare
Är det någon här som gillar att duka fint (och visa bilder på det!)?

Jag tycker att det är trevligt med fint dukade bord både till vardags och fest, men just på vardagarna tryter oftast tid, ork och inspiration.

Hur dukar ni till vardags (eller till fest, det är också jättekul att se)? Hat ni tips om någon bra kanal som man kan följa?
 
Jag gillar att dekorera bord, men inte med fint porslin eller dyra bestick och glas. Äger inte sånt.
Jag lägger blommor och blad på bordet. Vid ett 50-årskalas hällde jag en sträng havre längs mitten av bordet och strimlade lila presentband och toppade med. Slutade med att gästerna satt och knaprade havrekärnor under middagen :D
En gång hade vi en lunch på jobbet precis när almarna blommade så jag strödde almblommor över bordet. (de ser ut som de är av papper :) )
 
Jag tycker det är kul men blir inte så ofta nuförtiden. Kanske trillar in med bilder vid något senare tillfälle:)
 
Tycker det är jätte kul att duka fint och älskar fint porslin och skålar. Köper på mig skålar från resor och har ärvt mkt. Kan inte säga nej till fina tallrikar, koppar och glas 🙈 är dock värdelös på att ta bilder och nu när det är småbarn i huset dukas det ytterst sällan fint på bordet 😅 har inget konto som jag följer om precis dukning men en del trädgårds profiler och andra kan ha en del fint med blommor och annat som tex Claus Dalby, Elsa Billgren, Malin Persson, även om det inte direkt är dukning så är det vackra bilder som ger inspiration. Sen följer jag en del hashtags på Instagram och sitter en del på Pinterest 😁 skönt tidsfördriv att se på vackra dukningar med fina blommor och god mat. Hoppas kunna bjuda familj och vänner på massa trevligt i sommarhuset nu när det är bättre väder och mindre restriktioner. Vill kunna umgås och vara tacksamma för det vi har och för en stund koppla bort allt som händer runt oss. Får försöka bidra med nån bild ^^ kanske jag kan få till ett fint påskbord 🐣🌷
 
Så här såg det ut hos oss igår kväll. Inte så himla kul... :crazy:
20220402_193735.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 690
Senast: Badger
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 853
Kropp & Själ Jag funderar på det här med att ge och få bekräftelse. Jag blir lite förvånad över när jag läser att man ska kunna kommunicera till en...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
11 526
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp