Duktiga vbl. travare sökes

D

Dracole

Hejsan!
Jag håller just på med mitt projektarbete som ska handla om "alternativ" användning av vbl. travare. Dvs, visa vad man kan pyssla med istället för, efter eller parallellt med travträningen. Det hela har tänkts redovisas i en film.
Jag söker därför duktiga travare inom b.la; western, distans, dressyr, körning, hoppning, turridning, fälttävlan, ridskola, tornerspel, tölt, pass, markarbete...praktiskt taget vad som helst. I filmen vill jag visa vilka trevliga, allsidiga och framför allt lättlärda hästar travare faktiskt är. Vet du någon häst som skulle passa att vara med?
Maila på dracole@home.se
MVH Linda Andersson
 
Hejsan!
Hittade bilderna.
Hur långt har de kommit? Jag letar travare i klass med andra raser (quartern b.la går väl dock inte att jämföra med...). Då filmen är tänkt att vara en "inspirationsfilm" så vill jag visa hur det KAN se ut. Kommer därför inte ha med någon slängtrav eller ryckande huvuden :)
 
Ingen av travarna har startat i några offentliga tävlingar såvitt jag vet. Bilderna är från vårt klubbmästerskap.

Vi har en travare till i klubben, Mariana Glasgow.
 
Det finns en tjej som rider akademiskt för Bent Branderup på en travare. En jättefin häst!
Fråga Jegra eller Svea på barockforumet, de kanske vet mer.

Jag håller på att rida in en travhäst som ska skolas om till gångartshäst. Antagligen kommer jag att rida Saddleseat på honom.
 
Alazzi - Uj...gästboken missade jag...

Linda - Det visste jag faktiskt. Det är så att jag är vän med Therese Larsson som äger Dolly. Hon berätta att du letar efter ett ungt, litet travarsto. Gäller det fortfarande?
 
Linda - Kan det vara Sandra E. du menar? Hon ska faktiskt vara med i filmen :) Hon har nog inte filmat något än men det är tänkt att hon ska visa piaff och skolgalopp. Jag har föresten spelat in när Therese och Kaiser visar piaff och terre a terre!
 
Roligt att du håller på med en sådan artikel... Jag vet att många rynkar på näsan när dom får reda på vad min häst e vbl/paint korsning!!! Jag vet inte om dom har varit ute på mycket tävlingar men en tjej nere i göteborg rider en väldigt trevlig "gammal" travare... Och så har vi Jörgen Karlsson som tävlar roping på sitt travar sto Fältinnan, han är med i SWR om du går in på deras hemsida så kan du nog finna honom!!!! www.westernriders.com :rofl:
 
Hejsan!
Tack för tipset! Jag har mailat SWR för att höra om de vet hur jag kan komma i kontakt med Jörgen.
Det är ett mkt roligt och spännade projekt. Can´t wait tills den är klar! =)
MVH Linda
 
Nä, vad skoj!
Jag har hittat min häst nu. Men det vart en vallack på 9 år istället. Han har rätt stam och är rätt byggd. Har haft honom i två veckor nu och börjat töltsätta honom.
Måste ringa Therese och berätta!
Så som sagt det lilla travstoet blev en vallack, men det var ett snabbt beslut eftersom han skulle slaktas omgående. :(
 
Det brukar bli så ;) Det var så jag blev med häst...det blir aldrig den häst man letat efter men det brukar bli bra ändå :D
Hur går töltträningen? Min pålle skulle antagligen aldrig ta ett töltsteg, han har aldrig visat något sådant. Men foderhäster (21-årig vbl. travare) tar tölten, han orkar dock bara hålla den några steg. Jag vill inte kräva så mkt av honom då han är gammal, stel och otränad. Men det är härligt att tölta barbacka då o då!
Antar att du har varit inne på denna tyska sida http://www.toeltendetraber.de/ ?
 
Nej den sidan har jag missat, tack för länken!
Det går bra med träningen, än så länge är det korta bitar dvs bara några få steg i tölt som gäller. Och han måste stärkas en hel del i skritt innan han kommer att kunna bära sig någorlunda. Han är iallafall väldigt positiv till allt vi gör, vilket såklart är jätteskoj!
 

Liknande trådar

D
Körning Hejsan! Jag håller just på med mitt projektarbete som ska handla om "alternativ" användning av vbl. travare. Dvs, visa vad man kan...
Svar
1
· Visningar
1 045
Senast: Icebabe_1
·
D
Distans Hejsan! Jag håller just på med mitt projektarbete som ska handla om "alternativ" användning av vbl. travare. Dvs, visa vad man kan...
Svar
1
· Visningar
1 257
Senast: cetzyboy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Vi som letar hus
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp