Dum, dum, dum frågor=/

vildros

Trådstartare
Hrrmm.. Hur vet man att man har virus på datorn? :o Det står ingestans vad jag vet att det är konstiga nya filer på den. En sak har ändrats. Längst ner i fönstren på internet kan man ju se att datorn arbetar, det är liksom en grön "remsa" som växer från vänster till höger när det laddar. Men den har varit öd i några månader nu..
Till saken hör att mitt virusprogram (Norton) har vi inte uppdaterat nånsin, det har säkert behövts i ett år eller så :crazy: Men jag vet inte hur man gör??? :confused:
Läste virustråden. Ska jag köra en sån där systemrensning eller vad det kallas? Från nåt datum typ ett år tillbaka. Vad händer då, försvinner alla arbeten (typ wordsdokument å allt) som skapats efter det datumet?
Eller ska jag uppdatera virusprogrammet direkt? Hur gör amn???
När ja startar datorn kommer det upp en ruta:
Du har inte uppdaterat NVC på länge. [---] Vill du uppdatera NVC nu? Då går ja in på internet och klickar sedan "Ja, hämta uppdateringsfilerna" Men får en ny ruta: "Hittar inte verifieringsservern. niutwo.norman.com Vill man ha mer detaljer får man veta att WinSock error 11004 WSANO_DATA Ett oåterkalleligt fel inträffade under en databassökning
Suck, hatar datorer. :mad: Hjälp någon :bow:
 
Sv: Dum, dum, dum frågor=/

Avinstallera Norton och ladda ner istället (antivirusprogram)NOD32(Trial), som du kan prova i några veckor, sedan måste man köpa antivirusprogrammet för att kunna fortsätta använda den. Norton slöar ner ens dator mycket, är inte heller så bra på att hitta virus, så det är ett dåligt antivirusprogram, enligt mig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Dum, dum, dum frågor=/

Nu är det visserligen inte Norton du har utan Norman ;).
Testa och gå in under "lägg till/tabort program" under kontrollpanelen och väljs sen att reparera din Norman version.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp