Dum fråga, bank

Linn-Nora

Trådstartare
Nu ställer jag nog en oerhört dum fråga säkert, men min hjärna är så trött så jag kan inte ta in googlesvaren.
Jag har ett saldo på mitt konto. Sedan finns det reserverade belopp. Är dessa avräknade från saldot eller kommer det dras därifrån imorgon när det är en bankdag?
 
Nu ställer jag nog en oerhört dum fråga säkert, men min hjärna är så trött så jag kan inte ta in googlesvaren.
Jag har ett saldo på mitt konto. Sedan finns det reserverade belopp. Är dessa avräknade från saldot eller kommer det dras därifrån imorgon när det är en bankdag?
reserverade belopp brukar vara dragna från saldot, så saldot är det du kan använda
 
Nu ställer jag nog en oerhört dum fråga säkert, men min hjärna är så trött så jag kan inte ta in googlesvaren.
Jag har ett saldo på mitt konto. Sedan finns det reserverade belopp. Är dessa avräknade från saldot eller kommer det dras därifrån imorgon när det är en bankdag?
På mitt kreditkort är de belopp som står som reserverade alltid avdragna, men jag vågar inte svara på om det är så överallt.
 
Nu läste jag lite mer noga!
Saldo fanns också, och sen reserverat och tillgängligt belopp. Det blev tydligt när jag vilat lite och kollat noga 😉

Förlåt dum tråd, men kanske kan den hjälpa nån annan googlare framöver! Och jag slipper föra över mer pengar från sparkontot 😉
 
Nu läste jag lite mer noga!
Saldo fanns också, och sen reserverat och tillgängligt belopp. Det blev tydligt när jag vilat lite och kollat noga 😉

Förlåt dum tråd, men kanske kan den hjälpa nån annan googlare framöver! Och jag slipper föra över mer pengar från sparkontot 😉
Det är ingen dum fråga, jag har Nordea och ibland när det står reservationer så är dom inte dragna från kontot, ibland är dom dragna. Har frågat flera ggr och sökt på det flera gånger och är fortfarande förvirrade huruvida dom är dragna eller kommer dras.
 
Nu läste jag lite mer noga!
Saldo fanns också, och sen reserverat och tillgängligt belopp. Det blev tydligt när jag vilat lite och kollat noga 😉

Förlåt dum tråd, men kanske kan den hjälpa nån annan googlare framöver! Och jag slipper föra över mer pengar från sparkontot 😉
På min bank är reserverat bortdraget från saldot. Men om företaget är sega med att faktiskt dra pengarna kan de trilla tillbaka in på saldot efter några dagar och sedan försvinna utan förvarning (en dragning som då är registrerad på ursprungsdagen för reservationen). (Bensinstationen borta hos oss var supersega med att hämta in reserverade pengar så de föll hyggligt ofta tillbaka in i saldot några dagar. Vid jul med många helgdagar travade på varandra kan det hända oftare.)
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag känner och tänker allt som man inte får känna eller tänka. Eller inte ska iallafall. Tillexempel så vill jag så jävla gärna kunna ha...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
5 168
Senast: Luff
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 172
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 864
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp