Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Dum fråga??????????????

K

Korsning

Tillhör shetlandsponnyn kallblod????? Vi började diskutera det i stallet igår. Det var olika meningar om vilket. :confused:

G

gonkan

Beträffande den anatomiskt och psykologoska egenskaperna står shetlandsponnyn mycke nära kallblodets. Men eftersom där finns mustang och arabisktfullblod i vissa stammar tex Fetlarstammen, så får man nog räkna de till varmbloden med och läser man i böcker så står de inte under kallblodsavlen utan varmblod i allafall vad jag har sett

C

Chough

shettisar tillhör väll bara ponny tror jag.
Finns väl tre grupper? Varmblod, Kallblod och Ponny...

Om man ska försäkra en shettis så sätts dom under kallblodsraser....så har det i alla fall varit innan!
Vad jag vet... :)
Själv så tycker jag att dom är mer kallblod än "ridponny"
Om man tittar på kroppsbygnaden!!!

Görel

Moderator
Jag har alltid lärt mig att alla ponnyraser är kallblod.

Hästar med hovskägg=kallblod, utan hovskägg=varmblod!

Fast det var på 70-talet jag lärde mig det, så det kanske är ändrat...

G

Gul22

Alla hästar har väl mer eller mindre hovskägg. Min ena fjording har jätte mycket hovskägg, de andra två har inte mer än ett normalt fullblod.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6439 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
2 288
Hundavel&Ras Kanske en dum fråga men jag har ju två hundar och kommer alltid vilja ha det i och med att jag då kan träna så mycket som jag vill, att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 622
Hästmänniskan Jag vill skaffa häst, och har redan ställt frågor om ekonomi och anläggning. Men jag behöver också svar på hur det är att skaffa sin...
Svar
2
· Visningar
493
Anläggning Hej alla smarta hästmänniskor. Ypperligt tillfälle att använda er intelligens Jag funderar på att börja arrendera stall. Så nu letar...
Svar
6
· Visningar
638

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

• Annonsera mera VI
  • Veka kotor och x bent