DUm fråga...?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Buttercup3
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 846
B

Buttercup3

Våran tik (hovawart) löper nu för första gången men våran papillon hane visar absolut inget intresse för henne?

Ifall han redan har "satt på" henne, kan det vara så att han då inte visar nåt intresse efter det?

Eller fattar han helt enkelt ingenting?

Dum fråga men jag är så tacksam för svar :bow:

Sv: DUm fråga...?

Hon kanske precis har börjat löpa för det är i slutet av löpet som hanarna blir riktigt tokiga....:angel:

det är inte omöjligt att han helt enkelt inte vågar. min hane har visserligen parat sig med min tik en gång, men det var som unghund och han hade inte riktigt koll på grejerna. nu har han mycket större respekt för henne och suckar när hon försöker krångla sig in under honom, morrande när han försöker flytta på sig. han har inga kottar kvar efter den första incidenten, men visar mycket stort intresse för andra löptikar och "gör så gott han kan".

så det kan vara så att er hane har för stor respekt för er tik för att våga sig på något.

okej! jo hon är ju lite större än honom så det kan mkt väl vara så! tack så jättemkt för svaren :)

Ifall han redan har "satt på" henne, kan det vara så att han då inte visar nåt intresse efter det?

Nu kanske jag missförstod detta, men vet ni inte om er hane varit på tiken ? Kanske vore en idé att ha lite mer koll ?

Calazirya skrev:
Nu kanske jag missförstod detta, men vet ni inte om er hane varit på tiken ? Kanske vore en idé att ha lite mer koll ?

Mm men nu är det väl kanske så att man inte är med hunden heeela tiden!

det måste man vara om man har en löptik och en hane. alternativet är att se till så att de inte komma åt varandra.

*kl*
Men är det nu så att tiken är inne på sina första löpdagar i sin första löp och hanen inget visar så tvivlar jag starkt på att han gjort nåt... Min hane brydde sig då inget alls tikens första löpdagar men efter 1,5vecka var han mordhotad av mig för då var han sjukt jobbig..:eek:

Min hane går inte på min tik alls under löp. Vet inte om han känner att det är "familjen". Men han ignorerar min tik under löp, medans han gärna tittar och längtar till andra löptikar.

Nu håller jag dem isär ändå, om jag inte kan hålla koll på dem. Vilket jag också råder dig till att göra. Även om han är liten så har han inga problem att para tiken om han/hon vill.

Ja det har du rätt i! Så jag påstår att jag tvivlar stakt på att hanen gjort nåt ifall det nu är så att tiken är inne på sina första löpdagar i sin första löp!:smirk:
Men å andra sidan skrev jag inte heller "eftersom nu tiken ....osv" Det vore ett tydligt påstående det..:p

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 324
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 291
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
708
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?