Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan jag ladda ner låtar från Youtube gratis hemma där jag har wifi och sen lyssna på dem när jag är ute o går utan att ha surfen på?

Ja det finns ett program som heter dvd video soft. De har gjort att det är bäst om man betalar, men funkar gratis med. Då tar det bara längre tid att ladda ner 😊
 
Hur sjutton tvättar man bort läppstift?
Har flera ”kletiga” läppstift (inte det klassiska) och jag får gno som sjutton och blir helt röd. Hur gör ni? :D
 
Hur sjutton tvättar man bort läppstift?
Har flera ”kletiga” läppstift (inte det klassiska) och jag får gno som sjutton och blir helt röd. Hur gör ni? :D
Diskmedel brukar fungera på sminkfläckar om det inte är mascara. Gnugga fläcken med diskmedel och tvätta sen som vanligt.
 
Det här med torra ögon.
Jag har ju det bekymret, tog ögondroppar mot det och blev bättre och slutade... och nu är det tillbaka. Ögonen rinner och rinner, asjobbigt ju. Men varför rinner ögonen för att de är torra? Är det inte rätt ologiskt? Borde man inte behålla vätskan runt ögonen istället för att spotta ut det därifrån? Vad är det i ögondropparna mot torra ögon som gör dem... otorra, som tårvätskan misslyckas med, tårvätskan är ju naturlig?

Jag har funderat på samma sak. Plus, varför kliar det samtidigt? Och svider..
 
@Sofie.S Alltså, du vill få bort läppstiftet, som nu är utsmetat i ansiktet? Om jag var du, och såg ut så, skulle jag vilja få bort det fort! Först skulle jag gojsa in läpparna och lite runtom i jättemycket vaselin så läppstiftet löser upp sig, och efter det skrapa bort det som går med en slickepott. Sen torka med bort det sista med makeup remover eller rengöringskräm. Om det fortfarande är rött kvar, skulle jag prova en trasa med kemiskt ren bensin. Och inte ta en cigg efteråt.
 
Nu var jag nog otydlig! Hur tvättar man bort läppstiftet från läpparna, var min fundering. Inte för att diskmedel smakar så gott men kanske kan funka :angel:

Vad är det för läppstift du har egentligen? :rofl: Mina går bort med vanlig ansiktstvätt när jag tvättar bort allt smink på kvällen. Vill jag ta bort det tidigare så tar jag bara en blöt servett och gnuggar.
 
Hur länge håller sig en öppnad flaska mjölk/gräddbaserad likör i kylen...?
Tills den tar slut?
Frågan är hur länge man kan hålla kylen oöppnad om man har en mjölk/gräddbaserad likör i den... ?
Skojar bara!
Jag har haft många flaskor Baileys ståendes öppna i flera månader i kylen och smuttat lite ibland. Har aldrig kastat en droppe och aldrig druckit utan att njuta!
 
Tills den tar slut?
Frågan är hur länge man kan hålla kylen oöppnad om man har en mjölk/gräddbaserad likör i den... ?
Skojar bara!
Jag har haft många flaskor Baileys ståendes öppna i flera månader i kylen och smuttat lite ibland. Har aldrig kastat en droppe och aldrig druckit utan att njuta!

Haha :p

Tack för svaret :). Jag tror den här flaskan har stått sen i maj, typ... nån gång i våras. Det är en flaska Mozart chocolate Cream som jag fick och som inte riktigt var så god som jag hoppats...
 
Tills den tar slut?
Frågan är hur länge man kan hålla kylen oöppnad om man har en mjölk/gräddbaserad likör i den... ?
Skojar bara!
Jag har haft många flaskor Baileys ståendes öppna i flera månader i kylen och smuttat lite ibland. Har aldrig kastat en droppe och aldrig druckit utan att njuta!
Kylen? Tanken har aldrig slagit mig. Mina Baileys står öppnade runt ett år i rumstemperatur utan problem.
 
Det här med torra ögon.
Jag har ju det bekymret, tog ögondroppar mot det och blev bättre och slutade... och nu är det tillbaka. Ögonen rinner och rinner, asjobbigt ju. Men varför rinner ögonen för att de är torra? Är det inte rätt ologiskt? Borde man inte behålla vätskan runt ögonen istället för att spotta ut det därifrån? Vad är det i ögondropparna mot torra ögon som gör dem... otorra, som tårvätskan misslyckas med, tårvätskan är ju naturlig?
Jag har för mig, men säker är jag ej, att när ögon blir för torra så "fastnar" inte tårväskan på ögat utan typ glider av. Ögondroppar ska innehålla ngt ämne som bla motverkar detta. Läste detta i någon tidning på ett flyg så kan inte säga hur väl det stämmer.
 
Jag lärde mig någon gång att en kung är en monark över ett land, tex Sverige.
Kejsare är en monark över gäng länder/områden, tex romarriket. Kejsare är sedan kristendomen kom alltid katoliker för det är påven som kronar en kejsare, medan en kung kan krönas av ärkebiskopar oavsett kristen inriktning.

Drottning Victoria av England var drottning i England, men kejsarinna över Indien.

Sen tror jag att det var så att eftersom kejsare hade lite högre status så kallade sig vissa för kejsare, fastän de egentligen "bara" var kungar, tex Haupsburgarna i Österrike tyckte ju att de var kejsare, fastän de egentligen inte var det.
Hur är det då med titeln kejsare utanför Europa? Tänker kopplingen till kristendomen som du nämnde. Har för mig att tex Kinas regent (alltså tidigare när de hade en regent) benämndes kejsare. 🤔
 
Vad är det för läppstift du har egentligen? :rofl: Mina går bort med vanlig ansiktstvätt när jag tvättar bort allt smink på kvällen. Vill jag ta bort det tidigare så tar jag bara en blöt servett och gnuggar.
Själv tycker jag läppstift är borta typ 20 min efter att jag satt på det, dvs jag behöver ytterst sällan tvätta bort det.

Vilka läppstift använder ni som sitter ändå tills sminket ska tvättas bort?! Det vill jag köpa 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 146
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp