Dumma frågor...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är det som gör att det blir frost i frysen? Jag blir tokig på att frysen hemma är helt igenkläggad med frost bara 2 månader efter att jag frostat av den.
 
Apropå läppstift.. Hur undviker man att få rödvinskanter på läppstiftet när man dricker just rödvin?
Ser ju förskräckligt ut, så jag kan bara dricka vitt vin med läppstift. Inte så kul.
 
Själv tycker jag läppstift är borta typ 20 min efter att jag satt på det, dvs jag behöver ytterst sällan tvätta bort det.

Vilka läppstift använder ni som sitter ändå tills sminket ska tvättas bort?! Det vill jag köpa 😅.
Jag använder främst läppstift från Shu Uemura och läppena från NARS. Aldrig testat nåt under 300 kr som sitter.
 
Apropå läppstift.. Hur undviker man att få rödvinskanter på läppstiftet när man dricker just rödvin?
Ser ju förskräckligt ut, så jag kan bara dricka vitt vin med läppstift. Inte så kul.
Sugrör :D


Sen undrar jag ju varför i hela friden blir man allergisk nu? Jag är allergisk mot gräs, katt och gråbo liksom. Jag fattar inte. Jag har ingen katt och det är dåligt med gråbo nu och gräset brukar bli bättre efter midsommar.
Och varför blir allergin värre vid regn?
 
Hur är det då med titeln kejsare utanför Europa? Tänker kopplingen till kristendomen som du nämnde. Har för mig att tex Kinas regent (alltså tidigare när de hade en regent) benämndes kejsare. 🤔
Samma med Etiopiens kejsare Haile Selassie?
 
Sugrör :D


Sen undrar jag ju varför i hela friden blir man allergisk nu? Jag är allergisk mot gräs, katt och gråbo liksom. Jag fattar inte. Jag har ingen katt och det är dåligt med gråbo nu och gräset brukar bli bättre efter midsommar.
Och varför blir allergin värre vid regn?
Jag trodde allergi, i alla fall mot gräs, pollen etc., blev bättre efter regn då regnet tog bort pollen- och gräspartiklarna från luften. Är dock inte själv allergisk utan detta är var kompisar som är allergiska har sagt, att det för deras del blir bättre efter regn.
 
Det som är så rasande elegant :rofl: men man spar på läppstiftet :D
Tror iofs ingen jag känner skulle bli nämnvärt förvånad om jag tog fram ett sugrör när vi är ute och dricker vin.. Känns snarare som de skulle tycka att det var lite typiskt mig.

Hälsningar,
Keramikern som helst inte tar i lera för att hon blir smutsig och torr om händerna men ändå läser en master i keramikkonst
 
Jag trodde allergi, i alla fall mot gräs, pollen etc., blev bättre efter regn då regnet tog bort pollen- och gräspartiklarna från luften. Är dock inte själv allergisk utan detta är var kompisar som är allergiska har sagt, att det för deras del blir bättre efter regn.
Nix både jag och min bror har tendens att bli sämre. Vi får inte heller till varför det blir så. Vi är väl lite udda helt enkelt:D


Sugrör när man dricker vin? 😅 Aldrig tänkt på att testa. Får en känsla av att rödvin skulle smaka "annorlunda" om man drack med sugrör haha.

Funkar på öl, grogg, cider :p
 
Sugrör :D


Sen undrar jag ju varför i hela friden blir man allergisk nu? Jag är allergisk mot gräs, katt och gråbo liksom. Jag fattar inte. Jag har ingen katt och det är dåligt med gråbo nu och gräset brukar bli bättre efter midsommar.
Och varför blir allergin värre vid regn?
Jag mår också alltid som sämst efter regn.
Min högst ovetenskapliga teori är att regndropparna piskar upp pollenet och får det att yra omkring innan det blir tillräckligt blött :p
 
Sugrör :D


Sen undrar jag ju varför i hela friden blir man allergisk nu? Jag är allergisk mot gräs, katt och gråbo liksom. Jag fattar inte. Jag har ingen katt och det är dåligt med gråbo nu och gräset brukar bli bättre efter midsommar.
Och varför blir allergin värre vid regn?
Det brukar ju dofta gott efter/vid regn, innebär det inte att det är mera partiklar i luften då? 🤔

Fast jag tycker att det låter orimligt jag också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Samma tråd, men nya frågor! Forum för dumma frågor! Alldeles för många dumma frågor åker omkring i rymden alldeles ledsna, ensamma...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 279
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 120
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Mitt särboprojekt börjar närma sig sitt slut. Jag ska snart lämna den fina stugan jag bott i under en månad. Så vad har hänt? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp