Julklappstraditioner (utbruten från Dumma frågor...)

Plantan

Trådstartare
Hur gör ni med julklappar i familjen? Barnen ska naturligtvis ha julklappar av de vuxna, men ger ni alla vuxna, nära och kära, presenter och hur gör ni då? Vi vuxna har försökt att inte ge varandra nånting, för ingen vill ha nåt, men det slutar med att alla fuskar och ska bara ge nåt "litet", och så har man i alla fall en stor påse full med prylar man egentligen inte behöver...
Bra tips önskas!
 
Hur gör ni med julklappar i familjen? Barnen ska naturligtvis ha julklappar av de vuxna, men ger ni alla vuxna, nära och kära, presenter och hur gör ni då? Vi vuxna har försökt att inte ge varandra nånting, för ingen vill ha nåt, men det slutar med att alla fuskar och ska bara ge nåt "litet", och så har man i alla fall en stor påse full med prylar man egentligen inte behöver...
Bra tips önskas!
Det är blandat här, men jag ger närmaste familjen och bästa vännen julklappar, bara för jag tycker det är så mysigt o roligt o få fixa o lacka osv haha. Men inte dyra grejer, ska ex ge favoritvinet + handkräm till en, deo + en tröja med favoritlaget till en, stor chokladask + roliga strumpor till en annan osv. Ger även en liten chokladask till min bästa kollega för att han är sån klippa. Visst, det är inget som folk "behöver" men det är sånt som ger leenden! :)
 
Hur gör ni med julklappar i familjen? Barnen ska naturligtvis ha julklappar av de vuxna, men ger ni alla vuxna, nära och kära, presenter och hur gör ni då? Vi vuxna har försökt att inte ge varandra nånting, för ingen vill ha nåt, men det slutar med att alla fuskar och ska bara ge nåt "litet", och så har man i alla fall en stor påse full med prylar man egentligen inte behöver...
Bra tips önskas!
I den här familjen älskar vi alla att hitta på julklappar mer än att få, vilket slutat med massor av klappar varje jul :angel:. I år har vi dock sagt bestämt att vi endast får ge varandra en julklapp var. Vi vuxna alltså. Barnet kommer nog få en hel del :p.
 
Hur gör ni med julklappar i familjen? Barnen ska naturligtvis ha julklappar av de vuxna, men ger ni alla vuxna, nära och kära, presenter och hur gör ni då? Vi vuxna har försökt att inte ge varandra nånting, för ingen vill ha nåt, men det slutar med att alla fuskar och ska bara ge nåt "litet", och så har man i alla fall en stor påse full med prylar man egentligen inte behöver...
Bra tips önskas!

Min familj brukar skriva önskelistor (vi vuxna då alltså :angel: )
Inga dyra grejer vi ger till varandra, men det blir ändå något som kommer till användning.

Mannens familj är krångligare, det ska absolut vara julklappar men känns ärligt talat mest som det blir massa strunt som ingen vill ha.

Vill man ge något bara "för att" tänker jag att man kanske kan köra på sådant som ändå går åt? Te, vin-/spritflaska, lyxiga praliner, god lakrits eller något beroende på mottagarens preferenser. Mamma ska bl.a få strumpor med ett kul motiv från hennes hobby, det har ju alla användning av liksom. Vet man vad för produkter som brukar användas kan man ju kompletta badrumshyllan med någon härlig duschkräm, ge en påfyllning av favoritparfymen eller så. Några i familjen samlar på olika porslinsserier, så något där brukar vara uppskattat.

Fast i år tror jag faktiskt att jag går in på Body shop och handlar julklappar till mannens hela familj på en gång :angel: Brukar vara försiktig med att ge bort saker jag inte VET används, men nu är jag så trött på detta julklappsletande åt folk som inte säger vad de vill ha så nu köper jag nog något jag själv vet att jag skulle uppskatta istället... :cool:
 

Liknande trådar

Relationer Hur skulle du göra om du var person A och/eller B. Hur tänker du kring scenariot? Två inte alls rika vänner, inte väldigt nära, går på...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
11 170
Senast: FannyN
·
Övr. Hund Tänker att det skulle vara trevligt med en tråd för oss som har en hund med rädslor. Här kan vi ventilera oss om tankar och känslor...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 081
Senast: WildWilma
·
L
  • Artikel
Dagbok Förlåt om dethär blir dåligt skrivet men det är bara tankar som jag vill få ut om vän skap och sånt. Men ja jag blev ju mobbad i skolan...
Svar
16
· Visningar
1 288
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 812
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp